Matkakuume!

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
Sama, tosin lyhyemmäksi ajaksi, perjantaina klo 16:15 koneella lähden ja maanantai-iltana pois.
19.10. olis Amsterdamin maraton ja kyllä nyt edelleen siltä näyttää, että lähden yrittämään jalkakivuista huolimatta. Kisan jälkeen sitten varmaan saa kipulääkitystä helpommin kuin Suomessa?
Itsehän varasin aamulennon, että on mahdollisimman paljon aikaa perjantaina sitten siellä. Sunnuntaina myös itse suuntaan Stadionpleinille, josta lähen juoksemaan puolimaratonia ensimmäistä kertaa. Olen jo päättänyt, että ensi vuonna juoksen täyden maratonin, mutta se missä niin ei ole vielä varmaa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26884
Asian tarkistettuani pakko tunnustaa, että OoPee tiesi mistä kirjoitti.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26884
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288754174038.html?pos=ok-nln

Kansainvälinen Sleeping in Airports -sivusto julkaisee vuosittain tutkimuksensa maailman parhaimmasta ja huonoimmasta lentokentästä.

Vuoden huonoimmat lentokentät 2014 ovat:

1. Benazir Bhutto, Islamabad, Pakistan
2. King Abdulaziz, Jedda, Saudi-Arabia
3. Tribhuvan, Katmandu, Nepal
4. Manila Ninoy Aquino, Filippiinit
5. Tashkent, Uzbekistan
6. Paris Beauvais-Tille, Ranska
7. Frankfurt Hahn, Saksa
8. Bergamo Orio al Serio, Italia
9. Tegel, Berliini, Saksa
10. LaGuardia, New York, USA

Parhaimmat lentokentät 2014:

1. Changi, Singapore
2. Incheon, Etelä-Korea
3. Helsinki-Vantaa, Suomi
4. München, Saksa
5. Vancouver, Kanada
6. Kuala Lumpur, Malesia
7. Hong Kong, Hong Kong
8. Tokio Haneda, Japani
9. Schiphol Amsterdam, Alankomaat
10. Zürich, Sveitsi
Helsinki-Vantaa pärjännyt hyvin ja varmaan ihan ansiosta. Vaikka siellä useamman kerran vuodessa käy niin aina näyttää sisätilat erilaiselta, paljon on kaikkea uutta vuoden aikanakin tullut. Alkaa vaan tuntua, että ahnehtivat liikaa niitä liikkeitä, kahviloita sun muita sinne vanhemmalle puolelle. Ahtaus alkaa vaivata ja mun mielestä niin lentoasemilla kuin isoilla rautatieasemillakin pitäis olla vähän sellasta torimaisuuden tuntua kuitenkin. Ei tossa listalla montaa paikkaa ole jossa olen käynyt, mutta oma inhokkini Frankfurtin kansainvälinen kenttä listalta puuttuu.

En mä tota Hahnin kenttää niin pahana pidä. Siellä kuten Tegelissäkin kannattaa toki mennä turvatarkastukseen mahdollisimman myöhään, koska sen jälkeen ei juuri muuta ole kuin kovia penkkejä.

Barcelonan kentältä saisivat kyllä monet muut ottaa oppia yleisestä ulkoalueesta transit-alueella.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Suurin sarvi on kasvanut päähän Arlandassa. Siellä kun jatkolento lähti toisesta tärminaalista, niin piti mennä uudestaan turvatarkastuksen läpi. Ensinnäkin matka oli helevetin pitkä ja todella sokkeloinen ja vaikea löytää. Sitten taas läppäri laukusta, metallit pois taskusta. Vedet tiskille.

Edellisenä päinänä oli tultua urheiluta reilut 13 tuntia, niin ei ihan kivoin combo lain.

Tegel on pieni, mutta lähellä keskustaa ja helppo/halpa ihan taksilla huristella. Kastrupista pääsee esim. junalla seuraavaan kohteeseen vaikka Ruotsiin.

Stansted on ihan jumalattoman kaukana Londonista. Muuten siellä toimii kaikki ihan ok. Frankfurt saksalaisen selkeä. Charles de Gaule jotenkin roskanen ja kulahtanut.

JFK, Barcelona, Marco Polo, ei mitään huomauttamista.

Mitä mä arvostan kentissä on se että on taksilla saavutettavissa järkevään hintaan. Ei huvita kapsäkkien kanssa liikkua julkisissa. Heatrowlta tultiin metrolla Waterloohon eli yhdellä vaihdolla. Ja kun mä joudun vielä roudaamaan muijan isoa matkaARKKUA niin ei ole julkisia varten se.:thumbfh:
 
Ylös