Busch Gardenissa on parhaat ja suurimmat vuoristoradat, siis todella isoja laitteita silmukoilla ja lähestulkoot 90 asteen pudotuksilla, semmosia kunnon paskathousussa -vehkeitä siis. Busch Gardenista löytyy myös safariajeluja sun muuta eläinaihetta, on ehkä verrattavissa Disneyn Animal Kingdomiin.
Jos riepotteluvälineitä kaipaat, niin noista Universal-puistoista ehdottomasti parempi on Universal's Islands of Adventure. Sieltä löytyy varsin päheitä laitteita, kuten esim. The Amazing Adventures of Spider-Man ja Jurassic Park River Adventure. Ja onhan siellä muuta kunnollinen vuoristoratakin, suurin on The Incredible Hulk Coaster. Universal-puistothan ovat vierivieressä ja on myös mahdollista ostaa suhtkoht edullinen lippu, joka oikeuttaa käymään kummassakin. Aikaa säästyy muuten myös kummasti, jos hankkii Express-Plus-Passin, se kun oikeuttaa ohittamaan jonot, on muistaakseni tosin aika tyyris, mutta jos aika on rahaa, niin suosittelen. Se toinen (ja vanhempi) puisto eli Universal Studios Florida, on keskittynyt sitten enämpi leffa-aiheisiin, varsin mainio puisto kyllä sekin.
Kummassakin olen käynyt pari kertaa, aika vaikee noita on verrata, koska ovat pikkusen eri tyyppisiä, mutta itse pidän Universalista enemmän.
Disney häviää mun mielestä kiepottelulaitteiden osalta kummallekin edellämainitulle, etenkin ongelmana olis se, että ne parhaat vehkeet on ripoteltu useaan puistoon, jolloin ainakaan päivän reissulla niitä kaikkia parhaita ei millään kerkee tsekkaamaan
Ainiin..riippumatta siitä minne menet, niin yritä olla siellä heti kun puisto aukeaa yhdeksältä. Juokset heti aluksi lävitse ne kaikkein suosituimmat laitteet (ellet osta Express-lippua tms.), näin säästät helpolla monta tuntia jonotusaikaa. Esim. tuolla Hämähäkkimiehessä ja Hulkissa voi huonolla tuurilla joutua jonottamaan reilusti yli tunnin.