Tämän voin luvata! Saatan jopa ajaa kaukaa ohi.Jos täällä päin liikut niin ajapa ohi.
Tämän voin luvata! Saatan jopa ajaa kaukaa ohi.Jos täällä päin liikut niin ajapa ohi.
Keskilämpötila lienee se oleellisin ero, mutta tietenkin paska sää (sade, tuuli) voi iskeä milloin tahansa. Mitä joulushoppailuun tulee niin saattaa olla tilanne Berliinissä (voinee tässä suhteessa verrata Wieniin) vähän toinen kuin jossain Côte d'Azurissa, mutta meet tietty silloin kuin itte parhaaksi kattot, kunhan nyt vaan tyrkytin omaa mielipidettäni yllättäen ja pyytämättä. Voi luonnollisesti ihan huoletta ohittaa :thumbup:Ajankohtaan samanlainen syy kuin viime vuonna Ranskassa käyntiin. Ei siellä mikään jouluryysis tuntunut olevan. Yhtä paska sää tuolla tuntuu olevan kosteuden suhteen vuodenajasta riippumatta.
Koodi:Kuu Lämpötila Sademäärä Sadepäivät tältä väliltä Jan -1.9 2.9 42.3 10.0 Feb -1.5 4.2 33.3 8.0 Mar 1.3 8.5 40.5 9.1 Apr 4.2 13.2 37.1 7.8 May 9.0 18.9 53.8 8.9 Jun 12.3 21.6 68.7 9.8 Jul 14.3 23.7 55.5 8.4 Aug 14.1 23.6 58.2 7.9 Sep 10.6 18.8 45.1 7.8 Oct 6.4 13.4 37.3 7.6 Nov 2.2 7.1 43.6 9.6 Dec -0.4 4.4 55.3 11.4
Joulun aikaan on kallista lentää ja majailla.Kevät tai syksy on parempi ajankohta kaupunkilomalle koska?
Niin no Lieksaan verrattuna se Berliinin joulukuinen sää onkin varmaan vähän niinkuin mulle joku Honolulu :tongue:Onhan se ruoho vihreämpää siellä joulukuussakin, mutta saas nähdä.
Voi olla pössyttely vaikeeta tai ainakin pirun savuista puuhaa, jos se ruoho on vielä kovin tumman vihreetä.Mä suosittelen kouvolle matkustamista joulukuussa. Ruoho on silloin vihreämpää, vaikka en tiedä onko ruohon värillä merkitystä pössyttelyssä?
Hakukoneilla leikin ja nyt jos varaa, niin hinnoissa ei eroja suuntaan jos toiseen.Joulun aikaan on kallista lentää ja majailla.
Kannattaa ajaa Pirkkalan kautta, ohikulkutien kauttaTämän voin luvata! Saatan jopa ajaa kaukaa ohi.
Muistan joskus humalaisilla aivoillani lukeneeni juurikin tätä toiccia, jossa noita Berliinin ei-animaaleja kohteita läpikäytiin ja käytiin läpi. Ehkä luin, ehkä en. Tai jotain.Meinasin olla ylirohkea ja varata matkan jo joulukuulle Berliiniin. Katsoo uskaltaako. Riippuu olisko siellä mitään muuta kuin eläintarha.
Searchin käyttö on yliarvostettua.Muistan joskus humalaisilla aivoillani lukeneeni juurikin tätä toiccia, jossa noita Berliinin ei-animaaleja kohteita läpikäytiin ja käytiin läpi. Ehkä luin, ehkä en. Tai jotain.
Kannattaa keskittyä niihin lähihoodeihin. Geneven voi jättää kokonaan väliin, Bern ihan ok. Lausanne, Montreux, Gstaad ja lähiseutu parempi. Junaverkosto tiheä ja toimii mut liput kalliita. Perhematkalaisen kannattanee vuokrata auto.Ollaan menossa kesällä Sveitsiin, ja haluaisin vinkkejä perustuen teidän
omakohtaisiin kokemuksiin: kohteet Geneve ja Bern, ja lähihoodit + 100km
-onko mitään kivaa lapsille?
-autonvuokraus vai julkiset kulkuneuvot?
-must -nähtävyydet
-"hyvä tietää"
-ruokaravintolat ja tarjonta
-Ranskan raja on siinä lähellä, oisko siinä jotain pittoreskia kaupunkia päiväkäyntiä ajatellen?
Kiitti vinkeistä.Kannattaa keskittyä niihin lähihoodeihin. Geneven voi jättää kokonaan väliin, Bern ihan ok. Lausanne, Montreux, Gstaad ja lähiseutu parempi. Junaverkosto tiheä ja toimii mut liput kalliita. Perhematkalaisen kannattanee vuokrata auto.
Mulla ei ole vuokra-autoista mitään kokemusta ja olen ainoastaan junalla liikkunut Sveitsissä eli rautatien ulottumattomissa olevista kylistä en osaa kiinnostavia nimetä. Mulla on ollut yhden maan interrail-lippu joka tulee Sveitsissä suhteessa halvaksi verrattuna yksittäisiin lippuihin, mutta ehkä useamman hengen porukalla vuokra-autoilu tulisi halvemmaksi ja onhan se joustavampaa.Kiitti vinkeistä.
Geneveen on lento, joten sitä ei oikein voi jättää väliin.
Bernissä on myös majoitusta. Ollaan suunniteltu käyntiä siellä Montreuxissa, mitäs kaikkee siellä on?
Kirjakaupoissa ei oo tällä hetkellä Sveitsi-opasta, ja netistä aika huonosti löytää mitään tarkempaa Sveitsin kohdalla.
-ai junaliputkin kalliita, harmi! Oisko suositella mistä firmasta vuokra-auto?
Kannattaa myös kiinnittää huomiota lähdekritiikkiin. Itse en tekisi mitään johtopäätöksiä yhden jjv:n kommentin perusteella.Kannattaa keskittyä niihin lähihoodeihin. Geneven voi jättää kokonaan väliin, Bern ihan ok. Lausanne, Montreux, Gstaad ja lähiseutu parempi. Junaverkosto tiheä ja toimii mut liput kalliita. Perhematkalaisen kannattanee vuokrata auto.