On myös monta työpaikkaa, jossa firma sanoo sinun loman ajan.
Ei semmosiin kapitalistifirmoihin kannata mennä töihin.
On myös monta työpaikkaa, jossa firma sanoo sinun loman ajan.
Ja tuohon lomien viettämiseen, oon törmännyt totaalimulkkuihin lomapomoihin niin yksityisellä, kunnalla kuin valtiolla.
Nyt onneksi on fiksu esimies (vaikka onkin Real Madrid-fani), jonka kanssa voi asioista sopia - mä otan toki lomani aina off-seasoneihin.
Äitini esim. oli töissä alan globaalilla markkinajohtajalla (ja siis Riihimäellä) eikä koko työuransa aika koskaan saanut itse päättää lomansa ajankohtaa. Monena vuonna vielä kesäkuun alussa ihmettelivät onko loma kesä-, heinä- vai elokuussa.
Ei semmosiin kapitalistifirmoihin kannata mennä töihin.![]()
Ja siinäkin kohtaa jos työnantaja sanoo heinäkuun olevan varattu perheellisille, kannattaa vaan pitää puolensa. Koululaisten kesäloma kuitenkin on kesäkuun alusta elokuun puoliväliin, joten sellainen systeemi ei ole mitenkään perusteltu. Ja yhtälailla sinkkutaloudessakin voi olla aktiviteetteja heinäkuussa.
Ja siinäkin kohtaa jos työnantaja sanoo heinäkuun olevan varattu perheellisille, kannattaa vaan pitää puolensa. Koululaisten kesäloma kuitenkin on kesäkuun alusta elokuun puoliväliin, joten sellainen systeemi ei ole mitenkään perusteltu. Ja yhtälailla sinkkutaloudessakin voi olla aktiviteetteja heinäkuussa.
Kannattaisi kuitenkin muistaa se, että sinkkutalouksissa ei ole tarvetta sovittaa lomia yhteen, kun taas perheellisien on useimmiten sovitettava lomia yhteen muiden perheenjäsenten kanssa ja juuri tästä syystä sinkkutalouksien on oltava se osapuoli joka joustaa tarvittaessa lomien suhteen.
Jolleivät sinkkutaloudet suostu joustamaan lomiensa suhteen voi pahimmillaan käydä niin, että perheelliset eivät sen vuoksi pysty ajoittamaan lomiaan niin, että molemmat vanhemmat olisivat lomalla samaan aikaan ja tällöin perheelliset joutuvat kärsimään sinkkutalouksien itsekkyydestä.
Istanbulin lentoasema. IGA Lounge. Samalla kertaa eka ja viimeinen vierailu.
Kerro vähän tarkemmin? Turkki on kyllä yksi sellainen maa, mistä voi suoraan sanoa että sinne en mene.
Kerro vähän tarkemmin? Turkki on kyllä yksi sellainen maa, mistä voi suoraan sanoa että sinne en mene.
Mitäs mainospelle?