Yuri Borzenokóv
Banned
Mclaren on tallina viime vuosina kunnostautunut muiden tietotaidon ryöstöön laillisin keinoin, eli käytännössä muiden avainhenkilökunnan värväyksellä. Tällä on kaksi funktiota: ensinnäkin varastaa tietotaitoa (esim. Tombazis, Renaultin insinöörikato) ja toisaalta romuttaa muiden kilpailukykyä (esim. Alonso, Montoya). Samaten myös käytetään jalkapallosta tuttua tappingia modifioituna, jossa annetaan naapurin arvokkaalle työntekijälle ymmärtää että hänellä on parempi työpaikka tiedossa meidän leirissä, jolla samalla pilataan tämän työntekijän työmotivaatio ja pilataan tallin sisäisiä välejä (esim. Geoff Willis). Kaikki vitun säälittävää luuserimeininkiä kun ei muuten ole pärjätty, mutta aivan sääntöjen mukaista tietysti.
Näistä lähtökohdista on mielestäni typerää olettaa, että uskomattomalta sattumien summalta vaikuttava Ferrarin papereiden anastus olisi mitään muuta kuin jäävuoren huippu. Ainakin itse olen 95 % varma, että tämä on McLarenilla yleisessä käytössä oleva toimintatapa. Tallin sisäinen velttoilu ja koukeroinen lahjattomilla suojatyöpaikkapomoilla täytetty byrokratia ei saisi mitään aikaiseksi ilman jatkuvaa pikkuvilppiä, johon tallin megabudjetilla riittää helposti muskeleita. Siitä syystä McLarenia nimenomaan tulisi rangaista kovimman mahdollisen mukaan. Ei vain tästä tapauksesta, vaan niistä lukuisista, joista ei ole jääty kiinni.
Näistä lähtökohdista on mielestäni typerää olettaa, että uskomattomalta sattumien summalta vaikuttava Ferrarin papereiden anastus olisi mitään muuta kuin jäävuoren huippu. Ainakin itse olen 95 % varma, että tämä on McLarenilla yleisessä käytössä oleva toimintatapa. Tallin sisäinen velttoilu ja koukeroinen lahjattomilla suojatyöpaikkapomoilla täytetty byrokratia ei saisi mitään aikaiseksi ilman jatkuvaa pikkuvilppiä, johon tallin megabudjetilla riittää helposti muskeleita. Siitä syystä McLarenia nimenomaan tulisi rangaista kovimman mahdollisen mukaan. Ei vain tästä tapauksesta, vaan niistä lukuisista, joista ei ole jääty kiinni.