Doubtful
Banned
- Liittynyt
- 4.8.2007
- Viestit
- 1136
No tossa olet kyllä oikeassa :ahem:patriot sanoi:No FIA:n linja ei kestä kriittistä tarkastelua. Poukkoilee kuin puolukka siellä jossain.
No tossa olet kyllä oikeassa :ahem:patriot sanoi:No FIA:n linja ei kestä kriittistä tarkastelua. Poukkoilee kuin puolukka siellä jossain.
Ja jos rahat ei riitä niin ei kun www.hetilainaa.fi ja taas mennäänDoubtful sanoi:Mclaren on sen tason organisaatio, että ei sen kisatoimintaan vaikuta mitenkään tuo 100milj ja tuota tuskin kerralla maksetaan
Tarvitsee, sillä Vetoomustuomioistuin ei välttämättä kevennä, vaan voi myös lisätä rangaistusta. Toisaalta kaikkien etu olisi se, että otettaisiin nyt potut pottuina ja jatketaan sitä, mitä F1:iin on tultu tekemään.Jeeves sanoi:Ihmetyttää tuo, että jos eivät hyväksy saamaansa rangaistusta, tarvitseeko valituksen tekemistä enää edes harkita? :doubtful:
Kyllä se tekee. Vaikka McLaren on vakavarainen yritys ja ainoa voittoa tuottava F1-talli, kyllä kymmenien miljoonien lovi tuntuu heilläkin. Aina se jostain on pois.Toivottavasti tuo sakko nyt edes jonkinlaisen loven tekee Macin kassaan. Epäilen tosin vahvasti. :dunno:
Oskari Saari jutteli MTV3:n uutisissa juuri, että menettäisivät MM-rahoja 70 000 000 euroa, ja samoin tuo sakko on 72 000 000 euroissa. Tallin budjetti on tälle kaudelle vähintään 350 000 000 euroa (?) ja Bernieltä tulee vielä niitä TV-tukiaisia x määrä.Tomacu sanoi:Öh, nyt meni ohi.. siis paljonko Mäcci joutuu lopulta maksamaan niitä sakkoja, jos se ei kerta ole sitä sataa milliä?
Tuo pitää vielä varmistaa, mutta joidenkin tulkintojen mukaan 100 miljoonan sakko sisältäisi sen n. 70 miljoonaa, jonka McLaren saisi voittaessaan tallien MM:n. Menetys olisi siis käytännössä 100 miljoonaa, mutta sakkoa siitä vain n. 30 miljoonaa, loput tulonmenetystä.CamoN sanoi:Oskari Saari jutteli MTV3:n uutisissa juuri, että menettäisivät MM-rahoja 70 000 000 euroa, ja samoin tuo sakko on 72 000 000 euroissa. Tallin budjetti on tälle kaudelle vähintään 350 000 000 euroa (?) ja Bernieltä tulee vielä niitä TV-tukiaisia x määrä.
Ilmeisesti jotkut jo miettivät sitä niin että nuo Bernien TV-tukiaiset kuittaavat suurimman osan siitä sakosta suoraan, mutta nehän tulevat kaikille tiimeille, eli McLaren kuitenkin häviää, enemmän tai vähemmän.
Tuo nyt vain on varotoimi siksi, että ensi vuoden autoon niitä Ferraritietoja olisi helpompi soveltaa kuin jo valmiiksi suunniteltuun tämän kauden autoon. Käytännössä pelkkä varotoimi.Troy McLure sanoi:Eikö tähän soppaan tule koskaan, ikinä, lopullista selvyyttä. Sakot on nyt annettu ja niistä ehkä jo huomenna valitetaan. Sitten vielä tuo epäselvyys ensikautta ajatellen.
Heh, päättävät vielä joulukuussa annetaanko lisää penalttia. Eihän sitä tietenkään tule, mutta aika hauska on kyllä tuokin kohta.Doubtful sanoi:Mclaren on sen tason organisaatio, että ei sen kisatoimintaan vaikuta mitenkään tuo 100milj ja tuota tuskin kerralla maksetaan edes joten siitä nyt on turha toivoa mitään ratkaisevaa tekijää.
Uusinta maikkarilta
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/09/561238
siis WTF?
Eikös ne tv-rahat oo jaettu valmistajien pisteiden mukaan? Ja McLarenin saldo tältä kaudelta tulee siinä kategoriassa olemaan nolla.CamoN sanoi:Ilmeisesti jotkut jo miettivät sitä niin että nuo Bernien TV-tukiaiset kuittaavat suurimman osan siitä sakosta suoraan, mutta nehän tulevat kaikille tiimeille, eli McLaren kuitenkin häviää, enemmän tai vähemmän.
Näin on sikäli kun auto muutoin on yhtä nopea McLarenin kanssa. Mutta ilman Ferraritietoja McLaren olisi kenties vauhdillisesti ollut useammin vaikeuksissa BMW Sauberin kanssa jolloin Ferrarit olisivat tavallisesti maaliin ajaessaan keränneet enemmän pisteitä.lahtiska sanoi:Kyllä ferrarin kuljettajien mestaruustaistelu kaatui vehkeiden pettämiseen.. sillä ei ollut mitään tekemistä koko tietovuodon kanssa.
Veikkaan, että eiköhän Ferrari tee samoinEliel sanoi:Saas nähdä miten mclaren nyt sakot niskassaan, kauden merkkipisteiden mentyä, panostaa ensi vuoden auton kehittämiseen verrattuna tähän loppukauden kisapanostuksiin. Olis ehkä saumaa jopa pieneen etulyöntiin ensi kautta silmälläpitäen jos munat laitettaisiin siihen koriin.
Niinhän se on. Vähän vaikea muodostaa kuvaa siitä, onko Formula 1 urheilua, sirkusta vai pelkkää bisnestä kun ei itse ole sen lähempänä lajia kuin kovin moni muukaan. Mutta se on varmaa että koko laji on niin kaupallistunut, että raha ratkaisee lähes asiassa kuin asiassa, niin surullista kuin se urheilulajista puhuttaessa onkin.Troy McLure sanoi:Jumalauta tämä on ihan ihme laji näin suomalaiselle. En nyt tarkoita Kimiä, vaan ihan suomalaista kansanluonnetta ja oikeustajua. Ei tässä maassa ainakaan pelleillä, uhkailla ja muuteta päätöksiä miten sattuu koko ajan. On kyllä tosiaan niin perseilyä koko homma. Ei voi kun ihmetellä.
En tiedä olenko ymmärtänyt väärin, mutta käsittääkseni Mäkki menettää sakon lisäksi toisen mokoman bonusrahoja tallipisteiden myötä. Se tarkoittaa sitä, että nappulaa auton kehitykseen on merkittävästi vähemmän kuin oli odotettu. Se ei kuulosta miltään etulyöntiasemalta. Päinvastoin, etulyöntiasemalta kilpailijoille.Eliel sanoi:Saas nähdä miten mclaren nyt sakot niskassaan, kauden merkkipisteiden mentyä, panostaa ensi vuoden auton kehittämiseen verrattuna tähän loppukauden kisapanostuksiin. Olis ehkä saumaa jopa pieneen etulyöntiin ensi kautta silmälläpitäen jos munat laitettaisiin siihen koriin.
MTV3:n scuupin mukaan molemmat kisakuljettajat avustivat asian tutkimuksissa.justF1fan sanoi:Eniten tässä kiinnostaa se, että mitä Hamilton tiesi, ja jos tiesi yhtään mitään, mutta salasi tietoa FIAlta toisin kuin Alonso ja Pedro, niin miten siitä ei tullut sanktiota, vaikka siitähän uhkailtiin kuljettajia.
Se, että auton rakentamiseen hankitut tiedot on hankittu väärin keinoin ei tarkoita sitä, että auto olisi laiton.justF1fan sanoi:Minun päähän ei mahdu, että jos rallissa menettää kuljettaja pisteet ajaessaan huijariautolla. Vaikka sitten vain muutaman gramman liian kevyillä ikkunoilla, niin miten F1sessä siitä ei menetä kuljettaja pisteitä selvästi räikeämmästä tempusta? Eniten tässä kiinnostaa se, että mitä Hamilton tiesi, ja jos tiesi yhtään mitään, mutta salasi tietoa FIAlta toisin kuin Alonso ja Pedro, niin miten siitä ei tullut sanktiota, vaikka siitähän uhkailtiin kuljettajia.
Löysää vähän Ei kannata ottaa aivan noin tosissaan. Voi muuten jatkossakin olla vaikeaaErikjaak sanoi:Olipahan haistapaska päätös.:mad_old: :thumbfh: :nope: Mitähän vittua se rotta ja elävä paska on taas satuillu siellä?:jaska: