berra67 sanoi:
Kuule azai...pointti ei ole se että onko McLaren hyötynyt varastetusta tiedosta vai ei vaan siitä että McLaren on varastanut tietoa
En vieläkään tunne lakia tarkkaan, mutta mikäli Ferrarin työntekijä luovuttaa tietoja McLarenin työntekijälle korvausta vastaan tai ilman niin McLarenin kohdalla ei voida puhua varkaudesta vaan vain mustanpörssin kaupasta?
Paketin vastaanottaminen on toki suuri rikos, mutta sellaiset käsitellään oikeusistuimissa ei FIA:ssa. Kaikesta spekulaatiosta huolimatta vieläkään ei ole tullut selville kuka nämä tiedot Ferrarilta luovutti ja miksi. Eikä ilmeisesti tulekaan. Huomaa myös etten puhu Stepneystä, koska uskon hänen
olevan syytön kunnes toisin todistetaan.
Mikäli lajin maine ja arvokkuus menevät tämän jupakan myötä – pelkään että pahin on jo tapahtunut – niin silloin ei ole mitään väliä kuka voittaa maailmanmestaruuden, koska 50-vuoden päästä tämä fiasko tullaan muistamaan paremmin kuin jonkun suomalaisen maailmanmestarin nimi. Varsinkin jos se tulee tavalla että kauden puolivälissä sarjaa johtanut tulokaskuljettaja ja kaksinkertainen maailmanmestari kylmän rauhallisesti poistetaan tuloksista. FIA:n olisi pitänyt odottaa oikeudenkäynnin tulosta, sillä parhaimmassa tapauksessa se vain ampui hätäilyllään itseään jalkaan.
azai sanoi:
Tätä asiaa voi katsoa sinivalko, punaisilla ja hopeankromisilla laseilla (tai salaatit silmillä)
Minulle on lopulta se ja sama kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Itse katson maailmaa oranssimustien lasien läpi, enkä edes tiedä miksi tästä aiheesta kirjoitan. Ehkä se johtuu siitä, että tähän mennessä tämä keskustelu on ollut vain Ferrari/Kimi-fanien armotonta McLarenin herjaamista, joka käy ilmi jo harhaanjohtavasta otsikosta. Lisäksi tässä on mukana paljon mielenkiintoisia näkökulmia varsinkin Ferrarin toiminnasta, jotka Stepneyn mukaan eivät kestä päivän valoa.
Tifosoilta olisikin kiva kuulla seuraaviin kysymyksiin vastauksia:
Mikä talli epäili ensimmäiseksi Stepneytä autojen sabotaasista ja miksi?
Mikä talli suoritti etsinnän Stepneyn asuntoon ja löysi dokumentit?
Kenellä löydetyt dokumentit olivat teknisesti koko ajan? Kenellä ne ovat nyt?
Ja Coughlaneista: Mike oli yhteydessä Stepneyyn vain, koska he olivat lähdössä Hondalle,
miksi hän siis olisi kertonut kauppatavarastaan McLarenille eli tulevalle kilpailijalleen?
Miksi Coughlanit ja Ferrari sopivat eiliselle tarkoitetun kuulustelun siitä, miten asiakirjat olivat päätyneet Coughlanien haltuun? Asia on sovittu, eikä siihen enää palata. Ketä hyötyy?
Ja ennen kaikkea:
Kenelle Nigel Stepney työskenteli 14 vuotta ja minkä tallin toimista hän tietää parhaiten ilman mitään papereitakin?
Kiitos etukäteen.