azai sanoi:
Kuitenkin Ferrari jäi kiinni laittomuudesta. Miksi Ferrari fanit luulevat että pohjalevy jupakka saa armahduksen tällä tavalla?
Näitähän on tullut ja mennyt, joku aina keksii jonkun virityksen joka on sääntöjen rajamailla ja sitten homma joko kielletään tai sallitaan. Matkan varrella jos jonkinnäköistä jarrupoljinta, toleranssia yms. Eikä se mitään armahdusta saa ja ei tämä tähän caseen liity suoraan millään lailla, korkeintaan välillisesti.
Ja täytyy myös muistaa että tässä on kyse kaksi eri tahoa, jonka sääntöjä/lakeja on mahdollisesti rikottu. Eli maat Italia/UK (lait) ja FIA (säännöt). Oikeudessä vastataan Ferrarin syytöksiin teollisuusvakoilusta ja FIA määrää sen asettamien sääntöjen noudattamisesta tai noudattamatta jättämisestä.
Miksi McLaren on tässä syytetyn penkillä Coughlanin kanssa? Kyse on työsuhteesta. Mikään yritys ei toimi ilman työntekijöitä/johtajia, joten takana on aina ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset. Mclarenin tulee vastata omien työntekijöiden tekemisistä, kun tehdään toimia McLarenin nimissä. Paska juttu McLarenin kannalta.
Ja hyötynäkökohta on myös mielenkiintoinen, esim. raiskaaja tuskin saa vapauttavaan tai lieventävää tuomiota, jos "ei tuntunut hyvältä" = ei hyötynyt.
Ja kukaan ei ole vielä esittänyt sitä pykälää mihin FIA tässä viittaa? Mitä sääntöä/pykälää McLarenin epäillään rikkoneen?