Kannatetaan. Tuo olisi oikeasti munaa vaativa veto. Tuolla tampauksella kyllä FIA saisi sellaisen opetuksen, että eiköhän tahti muuttuisi. Tuolla tempauksella tämä ns. neljän taistelu MM:stä kariutuisi -> Tämän vuoden MM:n arvo noin nolla. FIA ei pystyisi Ferraria rankaisemaan kovinkaan ankarasti, koska se saattaisi tietää koko sarjan loppua.Troy McLure sanoi:Onneksi en ole Todt tai Montezemolo. Nimittäin sen verran äkkiväärä persoona epäreiluuden edessä taidan olla, että tämmöistä ajattelen:
Ferrarin tulisi vetäytyä kaudelta 2007 ilmoittaen, että tätä pokeriahan ei voi pelata, kun toinen tietää kortit ja kattojärjestö eli pelinhoitaja viisveisaa. Samalla voitaisiin alkaa rakentamaan 2008 autoa kisakuskien voimin just sellaiseksi kun kumpainenkin tykkää. Testirajoituksella voisi pyyhkäistä takapuolta.
FIA saisi mojovan opetuksen. Tokihan tässä Ferrarikin persnettoa tekisi, mutta kaikkein koviten osuisi FIAn kuniinkuusluokkaan. Lienee Ferrarilla eniten faneja, jotka eivät sitten tulisi kisoihin, eivätkä muutenkaan seuraisi koko hommaa oheistuotteineen. Joko tulisi päätöksiin logiikkaa tulevaisuudessa?
Mitenköhän tällaisessa skenaariossa FIA rankaisisi Ferraria? Kuinka paljon sillä on varaa rankaista? Jos Ferrari lopettaisi koko leikin, niin miten kävisi koko sirkukselle.
--ei kannata ottaa kovin vakavasti tätä--
McLaren rikkoi ehkä sääntöjä tavalla josta olisi pitänyt rangaista. Tai rikkoi niitä jopa erittäin todennäköisesti.Troy McLure sanoi:Ferrarin tulisi vetäytyä kaudelta 2007 ilmoittaen, että tätä pokeriahan ei voi pelata, kun toinen tietää kortit ja kattojärjestö eli pelinhoitaja viisveisaa. Samalla voitaisiin alkaa rakentamaan 2008 autoa [/SIZE]
Ferrari kyllä rikkoisi sääntöjä, sillä Concorde-spoimuksen mukaan se on luvannut olla F1-sarjassa hieman pidempään kuin kauden 2007 loppuun. :dunno:Törni sanoi:McLaren rikkoi ehkä sääntöjä tavalla josta olisi pitänyt rangaista. Tai rikkoi niitä jopa erittäin todennäköisesti.
Jos Ferrari vetäytyy sarjasta tänä vuonna, se ei ei riko sääntöjä ja tekemiään sopimuksia "ehkä" tai "erittäin todennäköisesti". Se rikkoo niitä 107% varmuudella. Tämä tarkoitta sitä, että ensi vuoden auton suunnitteluun käytettävät miljoonat menevät Ferrarilta takuuvarmasti kankkulan kaivoon
Lapsellinen kiukuttelu kannattaisi ehkä lopettaa. Jos formulat ei kiinnosta, niin kannattaa kääntää pesäpallokanavalle :thumbup:
Niin, no FIA sulki Andrea Modan sarjasta koska "se toi lajille huonoa mainetta".Bleu sanoi:Viikonlopun jättäminen väliin tuo jo melkoiset sanktiot. Enpä muista sellaista sattuneen sitten Andrea Modan aikojen (ja tarkoitan niin, että jatkaisivat vielä kautta, kesken kaudenhan on pudonnut useita talleja, mm. Lola, Forti ja Arrows)
Luuletko ihan tosissasi, että FIA:lla on varaa jättää Ferrari ulkopuolelle? FIA kyllä tarvittaessa nuolee Ferrarin perää jos vaihtoehtona on F1 ilman Ferraria.Törni sanoi:Jos Ferrari vetäytyy sarjasta tänä vuonna, se ei ei riko sääntöjä ja tekemiään sopimuksia "ehkä" tai "erittäin todennäköisesti". Se rikkoo niitä 107% varmuudella. Tämä tarkoitta sitä, että ensi vuoden auton suunnitteluun käytettävät miljoonat menevät Ferrarilta takuuvarmasti kankkulan kaivoon
Niinhän se tekisi juu, mutta nuo FIA:n säännöt ja sopparit nyt vaan näyttää olevan yhtä tyhjän kanssa.Ferrari kyllä rikkoisi sääntöjä, sillä Concorde-spoimuksen mukaan se on luvannut olla F1-sarjassa hieman pidempään kuin kauden 2007 loppuun.
Mutta eihän Ferrari hyötyisi tästä sääntörikkomuksesta mitenkään, niin miksi siitä pitäisi sitten rangaista? Selitäpä se.Törni sanoi:McLaren rikkoi ehkä sääntöjä tavalla josta olisi pitänyt rangaista. Tai rikkoi niitä jopa erittäin todennäköisesti.
Jos Ferrari vetäytyy sarjasta tänä vuonna, se ei ei riko sääntöjä ja tekemiään sopimuksia "ehkä" tai "erittäin todennäköisesti". Se rikkoo niitä 107% varmuudella. Tämä tarkoitta sitä, että ensi vuoden auton suunnitteluun käytettävät miljoonat menevät Ferrarilta takuuvarmasti kankkulan kaivoon
Lapsellinen kiukuttelu kannattaisi ehkä lopettaa. Jos formulat ei kiinnosta, niin kannattaa kääntää pesäpallokanavalle :thumbup:
En luule vaan olen asiasta melko varma. Jos on mahdollista, että yksi talli voi kiukutella ja ajaa sarjaa silloin kun sitä huvittaa, romuttuu koko F1 -sapluuna. Jos Ferrarilla olisi todella kuvaamasi erikoisasema, asettaisi se koko lajin melko outoon valoon.Mikkoz84 sanoi:Luuletko ihan tosissasi, että FIA:lla on varaa jättää Ferrari ulkopuolelle? FIA kyllä tarvittaessa nuolee Ferrarin perää jos vaihtoehtona on F1 ilman Ferraria.
Ferrari on aiemminkin tämän tempun toteuttanut ja siinä onnistunut, joten olen aika varma, että olet väärässä. Esimerkkejä: Erityisasema muihin talleihin nähden Concorde-sopimuksessa (rahaa enemmän kuin muille), ajoapujen kiellon vaatiminen 90-luvun alussa, Indycarin rakentaminen FISAn painostamiseksi turbomoottorien kieltoon 1980-luvun lopulla.Törni sanoi:En luule vaan olen asiasta melko varma. Jos on mahdollista, että yksi talli voi kiukutella ja ajaa sarjaa silloin kun sitä huvittaa, romuttuu koko F1 -sapluuna. Jos Ferrarilla olisi todella kuvaamasi erikoisasema, asettaisi se koko lajin melko outoon valoon.
Itse taas olen melko varma, että jos Ferrari noin tekisi niin se otettaisi satavarmasti takaisin heti kun haluaisi, koska F1 ei kestä ilman Ferraria. Jos Ferrari lähtisi niin johan Bernie ja muut olisivat valmiita mihin vain jotta Ferrari saataisiin takaisin ettei bisnes vaan kärsisi. Koko vakoilujupakka on jo saattanut lajin melkoisen outoon valoon, jossa päätökset tehdään sen mukaan millä saa eniten rahaa, joten tuo ei olisi uutta auringon alla.Törni sanoi:En luule vaan olen asiasta melko varma. Jos on mahdollista, että yksi talli voi kiukutella ja ajaa sarjaa silloin kun sitä huvittaa, romuttuu koko F1 -sapluuna. Jos Ferrarilla olisi todella kuvaamasi erikoisasema, asettaisi se koko lajin melko outoon valoon.
Tiedä saletista, mutta se on fakta, että Ferrarilla on vipuvartta FIA:han.Törni sanoi:Eikö Ferrarin kannattaisi vaatia itselleen kolmelitraisia koneita ja turboahdinta. Ja jos ei aivan noita, niin todella reippaita muita etuja
Niin minä tekisin jos olisin saletissa.
Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.Törni sanoi:Kovin huono oli tuon vipuvarren vääntömomentti tämän topiikin aiheen kiistassa.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan McLarenin sulkemista sarjasta tai Ferrarin vetäytymistäMikkoz84 sanoi:Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.
En nyt ihan tuollaista odota, mutta eiköhän siihen vipuvarteen sitä momenttia vielä löydetäTörni sanoi:Jäämme mielenkiinnolla odottamaan McLarenin sulkemista sarjasta tai Ferrarin vetäytymistä
Odotetaan sitten sitä :eek!:Mikkoz84 sanoi:En nyt ihan tuollaista odota, mutta eiköhän siihen vipuvarteen sitä momenttia vielä löydetä