Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö
Ai jaa....oisit pistänyt punaisella ton päivämäärän.Rip3 sanoi:Tuo Ronin ehdotus on vuodelta 2001
Tämän vanhan uutisen kaivaja olikin näköjään Kouvo. Ei yllätä.
Ai jaa....oisit pistänyt punaisella ton päivämäärän.Rip3 sanoi:Tuo Ronin ehdotus on vuodelta 2001
Todellakin! Jos ei muuta niin Mclarenilla on käynyt armoton MUNKKI noiden renkaiden kanssa!lahtiska sanoi:Eniten epäilyttää se että mclaren istuu tatti bridgestone renkaisiin ilman minkäänlaista kokemusta vrt. muihin talleihin esim. renault.
Kuitenkin ferrarilla useiden vuosien kokemus näistä renkaista, vaikka niitä vähän muokattiin täksi kaudeksi. kuitenkin mclada pystyy heti haastamaan samalla rengasmerkillä.
Ja vielä kun tänä vuonna on testirajoitus, vaikea sanoa kuinka kauan ilman apua mcladalla olisi mennyt selvittää itse renkaiden ominaisuudet ja niiden käyttö.
Luulen ettei mitään mahdollisuutta ei olisi ollut MM:een mukaan.
tilanne korjattu:wink:Formulanomi sanoi:Ai jaa....oisit pistänyt punaisella ton päivämäärän.
FIA ei toimi tällaisissa tapauksissa oma-aloitteisesti, vaan vaatii valituksen. Kukaan ei tehnyt valitusta tuosta tapauksesta.Oho sanoi:Ferrari ei aikaillut oikeustoimilla Toyotaa vastaan kun näyttöä tuntui löytyvän sen sijaan FIA ei tehnyt mitään, mistähän mahtaisi johtua.
Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun McLaren sopeutuu Bridgestoneihin nopeasti. Kaudeksi 1998 talli vaihtoi Goodyearit Bridgestoneihin ja voitti saman tien maailmanmestaruuden.jamminen sanoi:Todellakin! Jos ei muuta niin Mclarenilla on käynyt armoton MUNKKI noiden renkaiden kanssa!
Juuri näin.Matxi sanoi:En ymmärrä miksi edes kitistään että olisi väärin Alonsoa/Hamiltonia kohtaan jos he menettäisivät pisteet tältä kaudelta. Toki olisi koska he eivät ole alunperin tietoja hankkineet (eivätkä autoa rakentaneet).
Mutta pointti onkin siinä että on helvetin paljon enemmän väärin muita 20 kuljettajaa kohtaan jos nämä kaksi saavat pitää pisteensä, jotka ovat hankittu "laittomalla" autolla.
Kyllähän näiden tämän hetkisten tietojen perusteella ei ole oikeastaan mitään muuta mahdollisuuttakaan kuin nollata McLarenin (sekä McLarenin kuljettajien) pisteet tältä kaudelta.
Herranen aika, Schumilta nollattiin 1997 pisteet vaikka ainoa rike oli ajaa Villeneuven kylkeen yhdessä mutkassa! Tässä puhutaan ihan eri sfääreissä liikkuvasta laittomuudesta.
Pisteet mitätöitiin, jonka uskon tapahtuvan tässäkin tapauksessa.kouvotsvoni sanoi:Pisteitä ei nollattu, mutta menetti MM-kakkospaikan.
Ei tehnyt nytkään. FIA toimi oma-alotteisesti, ja kun päätös ei tyydyttänyt FIA vetosi omaa päätöstään vastaan omaan vetoomustuomioistuimeensa.WebSlave sanoi:FIA ei toimi tällaisissa tapauksissa oma-aloitteisesti, vaan vaatii valituksen. Kukaan ei tehnyt valitusta tuosta tapauksesta.
Jonkki sanoi:Juuri näin.
Pisteet mitätöitiin, jonka uskon tapahtuvan tässäkin tapauksessa.
Ei vaan myös Ferraria pitää rangaista, jottei Ferrari saisi tuottamuksellista hyötyä McLarenin rangaisemisesta.forti sanoi:Jos McLarenien kaikki tulokset hylätään ja kisatulokset muutettaisiin, tilanne kääntyisikin Massan eduksi :thumbdown
.....
eli mclarenia ei kannata rangaista:ahem:
Sama "munkki" on ilmeisesti käynyt myös BMWllä.jamminen sanoi:Todellakin! Jos ei muuta niin Mclarenilla on käynyt armoton MUNKKI noiden renkaiden kanssa!
Jos pidetään BMW:n verrokkina Ferraria kuten McLarenin tapauksessa, niin en sanoisi että BMW on onnistunut Bridgestonejen kanssa erinomaisesti kuten McLaren, ainoastaan hyvin.Pete sanoi:Sama "munkki" on ilmeisesti käynyt myös BMWllä.
Mielestäni rangaistuksen pitää olla sama kuin esim. yleisurheilussa: 2 vuoden kilpailukielto koko poppoolle (mukaanlukien kuljettajat) tästä eteenpäin, sekä luonnollisesti kaikki vääryydellä saadut tulokset pois, ts. McLaren poistetaan kaikista 2007 tuloksista.Jonkki sanoi:Täytyy kyllä peesata niitä, joiden mielestä kuskienkin pisteitä täytyy sakottaa. Mutta millä tavalla? Kuinka paljon ja miten se perustellaan? Periaatteessa ainoa oikea olisi mitätöidä sekä McLarenin, että molempinen kuskien pisteet täysin. Kaikki ne on kuitenkin hankittu epärehellisin keinoin, tietoisesti tai ei. Vähennykset kuitenkin näyttäisivät suoraan siltä, että MM-taistoa halutaan vaan tasoittaa.
Kimi sanoi tulosruudussa, että olis kiva jos homma ratkaistaisiin ajamalla, mutta sehän ei selvästikään ole enää mahdollista. Homma voitaisiin oikeastaan ratkaista ajamalla vain siten, että koko sarja lyödään poikki ja aloitetaan alusta. Tietty sitä ennen pitäisi jotenkin varmistaa, että McLarenilla ei ole enää mitään tietoa Ferrarin kehitystyöstä, eikä autossa ole mitään Ferrarin tekniikkaa (johon nyt en muutenkaan usko).
Mielestäni riittävä rangaistus olisi sulkea McLaren kuskeineen ulos sarjasta loppukaudeksi ja jättää tallille ikuinen varoitus, että jos toiste jotain vastaavaa sattuu, lävähtää automaattisesti usean vuoden/ikuinen kilpailukielto.
Ja tosiaan on helvetin hyvä, että Kimi ei tuolla enää ole.
Teollisuusvakoilu ei ehkä ole käypä nimike, mutta varastetun tavaran hallussapito taitaa olla. Siitäkin on rangaistava.Oho sanoi:Niin mutta onko McLaren teollisuusvakoillut? Varastanut, kuka mitä saunassa veteli ja ketä mitä hä...
Se, että McLarenilla on käytössään luotamuksellista tietoa Ferrarista, ei riitä eikä liioin se, että McLaren käyttäisi tietoja, teollisuusvakoiluksi. Mitä mä olen lukenut edes jokseenkin asiantuntevien tahojen kommentteja niin teollisuusvakoilu edellyttäisi aktiivista toimintaa, lahjontaa, kirisitystä, uhkailua (toihan kuulostaa kasvatukselta) ja tähän mennessä ei ole esitetty mitään edes tommoseen viittaavaa.
Aikuisten oikeasti jos Ferrari uskois saavansa McLarenin kiinni rikoksesta rikosoikeudelliset toimet ois alotettu jo aikapäiviä sitten. Tässä touhussa on mukana aika paljon Mosleyn henkilökohtaista kaunaa Ronzoa kohtaan.
Alonso rooli tässä jupakassa onkin kiinnostava.Rusina sanoi:Daily Mailin mukaan Alonson saama sähköposti käsitteli aihetta "F2007:n säätöjen soveltaminen MP4-22:een". Jos tuo pitää paikkaansa, niin se on kyllä aikamoinen case closed -> rangaistus tulee ylttämään kuskien pisteisiinkin
JOS tuo pitää paikkaansa niin silloin ei tosiaankaan voida tehdä muuta kuin mitätöidä McLarenin tulokset tältä vuodelta täysin.Rusina sanoi:Daily Mailin mukaan Alonson saama sähköposti käsitteli aihetta "F2007:n säätöjen soveltaminen MP4-22:een". Jos tuo pitää paikkaansa, niin se on kyllä aikamoinen case closed -> rangaistus tulee ylttämään kuskien pisteisiinkin
Ai saatana siellä on tollainenkin juttu...Rusina sanoi:Mosley myös ilmaisee, että nämä mainitut todisteet ovat tulleet ilmi McLarenin kuskien toimesta..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/62097
Mosley wrote to all 11 teams last Friday making it clear that it was their duty to provide any evidence relating to the spy affair.
Similar letters were also sent to Alonso, de la Rosa and Lewis Hamilton, asking them to provide any evidence they had in exchange for an 'amnesty' over any possible sanctions.
Kuten jo toisella forumilla sanoin, niin tämä on jo nyt paljon isompi skandaali kuin kaikki M. Schumacherin ja Ferrarin skandaalit yhteensä..Formulanomi sanoi:Ai saatana siellä on tollainenkin juttu...