Ghost_Glove
Jääkausi
Tähän juuri viittasin juu...Vaikka painojakauma on standardoitu niin ei se ole sama että onko se paino auton reunoilla vai keskellä.
Tähän juuri viittasin juu...Vaikka painojakauma on standardoitu niin ei se ole sama että onko se paino auton reunoilla vai keskellä.
Tuohan on se kuuluisa derivaatta. Mclarenilla on vahva perinne auton kehittämiseen kauden aikana. Vrt 2009 McLaren vs. Ferrari.Jos kehitys kehittyy (kiitti lainasta JJ) o
Eikös sen pitäis mennä toisin päin? Että Hamiltonilta loppuis paras pito ja pitäs vaihtaa jouheampaan linjaan?Button tosiaan ajaa mutkan yleensä klassisella "pyöreällä" linjalla kuten Heikki, ja Hamilton hiukan tiukemmalla linjalla. Kierroksen loppupuolella Buttonilla alkaa jo loppua paras pito renkaista ja joutuu vaihtamaan hiukan linjoja.
Ainakin Heikille kävi usein niin, että takarenkaat kului McLarenilla nopeammin kuin Lewisilla joten joutui vaihtamaan tyyliä ja säätöjä Lewisin suuntaan. Buttonkin taisi sitä valitella jossain kisassa viime vuonna. Nyt toki uudet renkaat, joten voi vaikutus vaihdella. Ulostulokierroksellakin voi toki vaikuttaa, Button saattoi kuluttaa renkaita hiukan liikaa ennen aikakierrosta.Eikös sen pitäis mennä toisin päin? Että Hamiltonilta loppuis paras pito ja pitäs vaihtaa jouheampaan linjaan?
Vai liukuuko Pirellit liikaa, ja kuluvat siten enemmän, pyöreällä linjalla, kun mennään oikein isoa kovaa?
Riippuu renkaasta ja autosta. Leveämmällä linjalla kuormituksen kesto on pidempi ja nopeus läpi mutkan suurempi. McLarenilla paras tulos saavutettiin ainakin tuolloin pitämällä kuormituksen kesto lyhyenä, vaikka piikki olisikin ollut hieman korkeampi.Totta, mutta eikö noin periaatteessa jouhean linjan pitäisi tuoda parempi renkaiden kesto?
Ja piikin aikana hetkellisesti kumminkin pienempi vauhti (vähentää kuormitusta?), josta kiihdytys alkoi aiemmin. Kuvittelisin.Riippuu renkaasta ja autosta. Leveämmällä linjalla kuormituksen kesto on pidempi ja nopeus läpi mutkan suurempi. McLarenilla paras tulos saavutettiin ainakin tuolloin pitämällä kuormituksen kesto lyhyenä, vaikka piikki olisikin ollut hieman korkeampi.
Keke puhui tavan katsojista. Täällä keskustelevat omaavat harjaantuneen silmän.Keijo Kekeä lainaten: Tavan katsoja ei voi sanoa tv-kuvien perusteella YHTÄÄN MITÄÄN eri kuljettajien ajotyyleistä.
Joten tätä keskustelua on TÄYSIN TURHA jatkaa. :wink:
Hyvä pointti. Jatkakaa.Keke puhui tavan katsojista. Täällä keskustelevat omaavat harjaantuneen silmän.
Jatkan Keken kehoituksesta huolimatta. :tongue:
Eikös Heikki valittanut McLaren aikaan monen muun ohella että 'lateral grippiä' pitäisi olla enemmän, eli poikittaissuuntainen rasitus myös kulutti rengasta enemmän. Heikkihän halusi ajaa mutkan vauhdilla läpi jouhevaa linjaa pitkin, toisin kuin Hamilton.
Pirellistä en vielä ole päässyt täysin selvyyteen mutta Bridgestone ei ainakaan suosinut niitä kuskeja jotka halusivat ajaa mutkan mahdollisimman kovaa läpi mahdollisimman jouhevasti.
Buttosen vuoro tehdä Mclarenista tekopyhä. Oi miksi? Yrjöttää tällainen tekopyhyys kun kaikki sen tietää, että kun mestaruuksia ratkotaan niin siellä tulee tallimääräyksiä tallissa kuin tallissa. Ja eihän siitä montaa vuotta kun viimeksi Mclaren määräili kuskiensa järjestyksiä. Ties monta kertaa talli käski radion kautta Heikin päästämään Hamilton ohi.Button: Vihaan tallimääräyksiä
McLaren-kuljettaja Jenson Button vakuuttaa, ettei brittitallin sisällä tulla koskaan käymään keskustelua tallimääräysten käytöstä.
Formulasarjassa taas nykyisin sallitut tallimääräykset nousivat otsikoihin Britannian osakilpailussa, jolloin Red Bull -talli määräsi kuljettajansa Mark Webberin pitämään asemansa tallitoverinsa Sebastian Vettelin takana.
Button vakuuttaa, ettei vastaavaa tilannetta pääsisi syntymään hänen ja tallitoverinsa Lewis Hamiltonin välillä.
- Minä vihaan tallimääräyksiä. En usko niiden olevan hyväksi formula ykkösille, joskin monet ovat tästä asiasta eri mieltä kanssani. On hyvä asia minulle, ettei McLaren käytä tallimääräyksiä, joten minä ja Lewis voimme ajaa toisiamme vastaan kilpaa niin kovaa kuin haluamme, kertoi Button espanjalaiselle Marca-urheilulehdelle.
Button vakuuttaa kilpailemisen Hamiltonia vastaan sujuvan hyvässä hengessä.
- Tänä vuonna minä ja Lewis osuimme kertaalleen yhteen, mutta enimmäkseen viimeiset kaksi vuotta ovat olleet hienoja ja toiminnantäyteisiä. Jos se viedään meiltä pois, niin lajista tulee tylsempi, joten siksi en pidä tallimääräyksistä. Muut tallit käyttävät niitä, mutta emme me, jatkoi Button.
MTV3