McLaren mp4-19

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
9 David Coulthard McLaren-Mercedes* M 1m12.035s 47

* = 2004 car

---

2004 car = MP4-19
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
No kelpaisko Autosport? AtlasF1? F1Live? MTV3? Juuri telkusta tullut tulosruutu? :rolleyes:

<small>[ 25-11-2003, 22:38: Message edited by: Karpow ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
PROVISIONAL MP4-19 TEST SCHEDULE
(www.mclaren.com)

25th – 27th November 2003 - Circuit de la Comunitat, Valencia, Spain

Driver – David Coulthard

2nd – 4th December 2003 – Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain

Driver – Kimi Raikkonen

9th – 11th December 2003 - Circuit de Jerez, Jerez, Spain

Driver – David Coulthard

---

Wurz ei testaa ollenkaan. Tarkoittaako tämä sitä, että Alex siirtyy Jaguarille?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuli mieleen, ajoivatko yhtään kierrosta valenciassa 17D:llä? Tuolla F1-Livellä on kuva 17D:n noseconesta, joten sen perusteella luulisi ettämyös se on ollut tuolla mukana ainakin varalla jos uuden auton kanssa ei putkeen menekään...
no jos se oli, ja sitä ei käytetty, soittanee jo ainakin sen että suht hyvin oli 19 malli pelannu huolimatta tosta yhdestä hinauksesta... (lastentautei sattuu aina wink )

Edit: no olihan se Wurstikin siellä listalla.... eikä tähteä perässä eli 17D:llä sitten kai...

<small>[ 26-11-2003, 01:35: Message edited by: FO110K ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Wurz testasi MP4-17D:llä MP4-19:sen osia. Mäkillä on käytössä vasta yksi MP4-19, jota ajoi eilen Coulthard.

Jeps. Hyvin pelasi MP4-19. Sillä ajettiin jo eilen enemmän kierroksia kuin MP4-18:lla sen koko ensimmäisellä viikolla! Eli, hyvään suuntaan ollaan menty. Toivottavasti pian nähdään jotain suuntaa siitä, mihin vauhtiin uusi auto pystyy. Eilenhän MP4-19 ajettiin vasta "sisään".
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Karpow:
Wurz testasi MP4-17D:llä MP4-19:sen osia. Mäkillä on käytössä vasta yksi MP4-19, jota ajoi eilen Coulthard.

Jeps. Hyvin pelasi MP4-19. Sillä ajettiin jo eilen enemmän kierroksia kuin MP4-18:lla sen koko ensimmäisellä viikolla! Eli, hyvään suuntaan ollaan menty. Toivottavasti pian nähdään jotain suuntaa siitä, mihin vauhtiin uusi auto pystyy. Eilenhän MP4-19 ajettiin vasta "sisään".
Päästäisivät nyt jo eläkkeelle tuon MP4/17D-auton ja testaisivat sitten samantien 4/18 autoilla kun niitä kuitenkin varastossa on. Onhan 4/17 tietty luotettava testialusta, mutta voisi kuvitella MP4/18 autolla ajamisesta olevan muutakin hyötyä kuin vain tietyn yksittäisen osan testaus... jos sillä vaan pystyisi ajamaan useita kierroksia hajoamatta... Tai ottaisivat 4/18 auton edes kolmanneksi autoksi testihin, kuskeja kyllä riittää, mutta vaatisiko se hirveästi lisäresursseja kolmen eri mallisen auton ajattaminen samaan aikaan...

Noh, kyllähän ne tietävät mikä on järkevintä, mutta saahan sitä marmattaa näin aamuvitutukseen =)

lisätäämpä tänne vielä motuilijoitten riumuksi kuva komeasta ja nopean näköisestä autosta!


<small>[ 26-11-2003, 08:29: Message edited by: E. Tuhero ]</small>
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eiköhän niitä komponetteja ole järkevintä testata autolla, joka ei hajoa heti tai ole tulessa muutaman kierroksen jälkeen ja jota sitten tarvitse korjata koko loppupäivä. wink

MP4-17D sen sijaan kestää ja on luotettava, sekä hyvä testialusta, kunnes toinenkin MP4-19 on valmis testiradoille.

<small>[ 26-11-2003, 09:02: Message edited by: Karpow ]</small>
 

Funktio

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
313
Sijainti
Sonkajärvi
Niin ja mp4-17D:ssä eri osien antamat eroavaisuudet ajettavuudessa ja nopeudessa tulevat paremmin esille, kun on niin paljon entuudestaan testitietoa autosta. Onhan se varmaan muutenkin fiksua testata autolla jossa ei olisi koko ajan erilaisia vikoja joka keskeyttää ajamisen.
 

Hencca-

Well-known member
Liittynyt
23.5.2003
Viestit
61
Sijainti
Uusikaupunki
formulastara:
Testaaxne tänäänkin? Nähdäänkö jo kierrosennätys uudella mäcillä?
¨Kyylähän ne tsetaa, mutta tuskin niitä kierrosennätyksiä vielä tällä viikolla nähdää! Jostakin luin, että tämä viikko MIchelin:in testiviikko, eli kaikki viimekauden michelin tallit ajat rengastestejä valenciassa.
 

Mustaerkki

Well-known member
Liittynyt
18.9.2003
Viestit
325
Sijainti
Jumalan selän takaa
Yksi testipäivä takana ilman tulipaloja tai auton totaalista romutusta. Mutta vielä ehtii. wink

Toivottavasti ei kuitenkaan näissä testeissä, kun on vain yksi kappale MP4/19:ää käytössä.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Ainoastaan se tuli ensimmäisestä testirupeamasta selväksi, että pahimmat lastentaudet ovat nyt takanapäin ja testaaminen on saatu kunnolla käyntiin. Aikavertailut ovat täysin toivottomia, kun periaatteessa ensi kauden autojen pitäisi ollakin hitaampia ja kestävämpiä, kun kauden 2003 mallien.

Vanhan 17:sta käyttö osien testaamiseen lienee täysin perusteltua, sen käyttäytymisestä eri radoilla kun on paljon kattavammat tiedot kuin MB 18 mallista. Kaiken lisäksi oman käsitykseni mukaan koko 18 projekti haudattiin jo hyvän aikaa ennen kauden loppua, eli sitä ei koskaan mallina kehitetty edes testikelpoiseksi.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Osuit naulan kantaan ASM82. MP4-19 on suunniteltu ensikauden sääntöjä varten ja muut testaa vielä vanhoilla autoillaan. Asiantuntijat ovat yleisesti olleet sitä mieltä, että kierrosajat tulevat nousemaan, koska moottorin pitää kestää koko kisaviikonlopun.

Voi olla, että MP4-19 ei välttämättä korkeile testilistojen kärjessä kovinkaan usein vielä, kun muut testaavat vanhoilla pirsseillään. Toisaalta, uskoisin, että moni testaa jo ensikauden moottoriaan. Williamsin uskoisin sitä ainakin jo testaavan.

Mutta pointtini on kuitenkin se, että todellisia voimasuhteista voidaan vasta arvoida, kun kaikilla on uudet autot testiradoilla. Jokatapauksessa, testit ovat kuitenkin vain testejä... :rolleyes:

<small>[ 26-11-2003, 16:03: Message edited by: Karpow ]</small>
 

kronk

Well-known member
Liittynyt
28.9.2000
Viestit
131
Sijainti
kuopio,FINLAND
Karpow:

Mutta pointtini on kuitenkin se, että todellisia voimasuhteista voidaan vasta arvoida, kun kaikilla on uudet autot testiradoilla. Jokatapauksessa, testit ovat kuitenkin vain testejä... :rolleyes:
Itse sanoisin, että vasta ensikauden ensimmäisessä kisassa, voidaan voimasuhteita arvioida, niinkuin aian ennenkin.

p.s. oma mielipide
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
AMS82:
Kaiken lisäksi oman käsitykseni mukaan koko 18 projekti haudattiin jo hyvän aikaa ennen kauden loppua, eli sitä ei koskaan mallina kehitetty edes testikelpoiseksi.
Eihän 18 projektia mihinkään haudattu ole kun tuo 19 on edelleen kehitetty 18:sta. Mitä tarkoitat muuten tuolla testikelpoisuudella? Minä kun luulin että 18:a testattiin toukokuun loppupuolelta asti.
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
18 mallia testattiin niin maan perusteellisesti - itseasiassa muuta sillä ei tehtykään. Loppukaudesta 18 oli tietoisesti enää vain testiaihio tulevaa autoa varten - ilman tarkoitusta päästä kisakäyttöön. Näin moni 18 mallin ongelmakohta ( valitettavan moni ja suuri - mm jäähdytys, pakoputkisto ) on testattu ja analysoitu seuraavaa autoa varten joka nyt siis suoraan 18-mallista kehitettynä radalla pyörii.

Uusi moottorisääntö muuttaa moottoreita ja muutti Mersuakin. Tämä runkoon tiiviisti integroitu masiina edellyttää jo sinänsä ns uutta autoa. Samaten muuttunut akseliväli ( suosivat nyt taas lyhyempää ), muuttuva polttoaineen kulutus, muuttunut jäähdytystarve, kenties jo vihdoin uusi hiilikuitulaatikko saati sitten18 mallista opitut aerodynaamiset ratkaisut edellyttivät uutta autoa - olkoon pruste uuden auton mallinumerolle sitten mikä tahansa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös