AMS82:
Observer:
Eihän 18 projektia mihinkään haudattu ole kun tuo 19 on edelleen kehitetty 18:sta. Mitä tarkoitat muuten tuolla testikelpoisuudella? Minä kun luulin että 18:a testattiin toukokuun loppupuolelta asti.
Voiko sitä testaamiseksi oikein sanoa, lähinnä käytiin vaan toteamassa että rikki on.
Ja edelleen käsittääkseni siinä vaiheessa, kun varmistui ettei mallia tulla tänä vuonna käyttämään kilpailussa resurssit siirrettiin täysin seuraavan vuoden auton kehittämiseen. Hopeafiaskon osalta puhuttiin siitä, että kaikki oli pienestä kiinni, mutta missään vaiheessa en kyllä juttuakaan kuullut siitä, että ne "pienet" muutokset oltaisiin tehty tähän malliin.
Uusi malli tosiaan perustuu hopeafiaskoon tiettyjen ratkaisujen osalta mutta se ei sisällä niitä ratkaisuja, jotka olivat pielessä (toivottavasti!). Kun hopeafiaskoa ei koskaan nähty siinä kuosissa, jossa sitä oltaisiin oikeasti voitu käyttää, niin silloin on kyllä perusteltua puhua tämän mallin roskiin heittämisestä.
Pointtini ei kuitenkaan ollut varsinaisesti tuo mihin tartuit, vaan lähinnä jatkoin aikaisempien kommentoijien aloittamaa keskustelua siitä, miksi testialustana uusien osien osalta käytetään MB4-17:sta eikä hopeafiaskoa. Oma pointtini oli se, ettei tuo toinen vaihtoehto missään vaiheessa ole edes ollut mahdollinen. Ei sellaisella autolla voi testata minkään uuden osan ominaisuuksia, joka kossaahtaa omaan mahdottomuuteensa.