Puupää
Señor Member
Mac "perinteisesti" testaa ja testaa eikä tuo uutta radalle ennenkuin varmasti (muka) kestää ja siinä ajassa uuden osan/auton nopeusetu on jo menetetty
Turun sanomien mukaan jo Imolaan. Ihmetyttää tosin, eihän Imolassa moottoriteholla ole niin suurta merkitystä kuin Barcelonassa. Sen sijaan Imolassa punnitaan autojen jousitusratkaisut kanttareita ylitettäessä.Jones sanoi:Mikäs oli ton Kakskymppisen kehittelyohjelma? Pitikö Imolaan tulla jotain uutta tohon autoon? Vai jo Bahrainiin?
joo näin juuri!! Samojen asiantuntijoiden mukaan Toyota suunnitteli täksi kaudeksi hitaan auton!Mutku sanoi:Mac "perinteisesti" testaa ja testaa eikä tuo uutta radalle ennenkuin varmasti (muka) kestää ja siinä ajassa uuden osan/auton nopeusetu on jo menetetty
Tai sitten syy oli se, että McLarenin virallinen (oma) väritys on oranssi.Mossi Superstar sanoi:Taittiiin esitellä siks oranssina, että auton "muotoa" ei ole helppo nähdä ja kopioda....
juurikin näin, lähti siitä liikkeelle kun pääsponssi vaihtui Marlborosta Westiin, eikä ennen julkaisutilaisuutta haluttu paljastaa uutta väritystä niin otettiin käyttöön testeihin tuo McLarenin oma perinteinen oranssi sieltä 60- ja 70lukujen taitteesta.......DeepBlue sanoi:Tai sitten syy oli se, että McLarenin virallinen (oma) väritys on oranssi.
Näin ainakin muistelisin.
Perinteisesti Renaultin F1-moottorit ovat olleet erittäin tehokkaita. Vuosina 1992-1997 kaikki merkkimestaruudet voitettiin Renaultin moottoreilla, ja 1995 Renaultin moottoreilla otettiin 16 voittoa 17 lähdöstä. Jos joku sanoo että Rellun kone on perinteisesti ollut tehoton, lienee hän seurannut F-ykkösiä vain muutamana viime vuotena, joten hänen historiakäsityksensäkin on hyvin lyhyt.Jones sanoi:Joo, 'perinteisesti' tehoton Rellu puskee tätä nykyään speedtrappeihin huiput:eek!:
Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti ei nyt kävisi huono säkä ja auto hajoaisi kesken kisan.Räikkönen on aikaisemmissa kisoissa hieman valitellut juuri suoranopeuden puuttumista. McLaren on kuitenkin hakenut ongelmaan ratkaisuja.
- Kyllähän talli on taas jotakin uutta laittanut autoon ja jos me saadaan kaikki vain toimimaan hyvin, eiköhän se suoranopeuskin siitä parane. Moottorissakin pitäisi olla vähän enemmän voimaa kuin aikaisemmin, Räikkönen toteaa.
- Moottori on ainakin jonkin verran vahvempi, verrattuna sitä moottoriin, millä on ajettu melkein kaksi kisaviikonloppua. Se on kuitenkin vaikeampi sanoa, missä vaiheessa moottorin tehot alkavat putoamaan. Voihan olla, että ne putoavat jonkin verran jo kolmen ajetun kierroksen jälkeen ja sitten pysyvät suurin piirtein samalla tasolla siitä eteenpäin.
MTV3
Jaako että uutta mottia jo Imolaan? Jos tulis niin sekö olis sit ainooastaan pablon autossa kiinni? Tänä viikonloppuna kun oli nyt taas uudet motit niissä autoissa jotka on "normaalissa vaihtotahdissa", kuten Kimi. Eikai pablon tarvi tuolla koneella Imolaan mennä jolla Pedro ajo tänään?McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis lupasi Bahrainin GP:n jälkeen tallinsa pyrkivän kiihdyttämään kehitysvauhtiaan alkuperäistä suunnitelmaa nopeammaksi.
McLaren-autoihin oli tarkoitus saada uusi moottoriversio viiden viikon kuluttua ajettavaan Espanjan GP-kisaan, mutta Dennisin mukaan uudistuksia pyritäänkin saamaan jo MM-sarjan seuraavaan osakilpailuun, joka ajetaan kolmen viikon kuluttua Italian Imolan radalla.
Kisavauhtia McLaren-autoissa kyllä riittää, mistä osoituksena Pedro de la Rosa ajoi Bahrainissa kilpailun nopeimman kierrosajan. McLarenin ongelmana on tällä hetkellä aika-ajo.
- Tämä oli haastava viikonloppu, joka - toisin kuin Malesia - osoitti automme todellisen potentiaalin. Tiedämme, että meidän täytyy parantaa aika-ajosijoituksiamme. Yritämme kiihdyttää kehitystyötämme, jonka alkuperäinen päämäärä oli Espanjan GP:ssä. Kauden 2005 tavoitteemme ovat ennallaan. Kisoja on vielä 16 jäljellä ja kaikki on yhä mahdollista, Dennis sanoi Bahrainin GP:n jälkeen.
Kimi Räikkösen kolmas sija ja De la Rosan viides sija keräsivät tallin johtajilta kehut.
- Tulos oli erinomainen molemmilta kuljettajiltamme, Dennis tiivisti.
- Onnittelut Kimille kolmannesta ja Pedrolle viidennestä sijasta. Kimin palkintopallisijoitus ja Pedron nopein kierros osoittivat, että mahdollisuudet kärkisijoituksiin ovat olemassa. Parempien lähtöruutujen myötä paremmat tulokset ovat pian ulottuvillamme, tallin moottorintoimittajan Mercedeksen moottoriurheilujohtaja N orbert Haug sanoi.
(MTV3)
Jotenkin tuntuisi että joutuu ajamaan. Vai onko säännöissä toinenkin possunreikä, että toisessa autossa voisi vaihdella kuskia ja siten joka kisaan uusi motti? Siinäpä vaikkapa RedBullille oiva idea kun heillä on tuo kuski ongelma.Shammy sanoi:Eikai pablon tarvi tuolla koneella Imolaan mennä jolla Pedro ajo tänään?
Kolmanneksi paras.Karpow sanoi:MP4-20 on hyvä auto.
Ne kannattaa kaikki kokeilla läpi. Jopa Ferkun Anglia-keula (juustohöylä).formulastara sanoi:Heikki Kulta tietää kertoa, että Mäcci testaa uusia siipiä, ainakin etusiipiä, ja sitä myötä uusia "tuulenohjaimia"
Noh, leikki sikseen. Epäilemättä jos uusi etusiipi tulee, niin tarvitaan myös uudet ilmanohjaimet. Jännityksellä odotamme etusiiven muotoa. kenties Renoo-tyyppinen:eek!: