formulastara sanoi:
Ei ne varmaankaan sillä etusiivellä muille häviä, eikä myöskään hyvällä balanssilla. Kyse on kokonaisuudesta. Väitätkö todella että huonolla balanssilla pärjättäisiin paremmin aika-ajoissa
Pointti vaan on, että auton aerodynamiikka ei anna riittävästi painetta renkaille, ja siivet ovat yksi osa-alue jolla sitä painetta voisi olla mahdollista näille renkaille lisätä.
Ferrarin tilanne viime vuonna johtui kyllä aika selkeästi siltakiven renkaista, koska talleilla joilla oli misukat ei vastaavia ongelmia aika-ajoissa tai turva-auton takaa lähdettäessä ollut.
Olisihan se parempi jos auto tuottaisi enemmän downforcea, mutta ei McLaren yhtään vähempää downforcea tuota kuin muutkaan kärkiautot.
"The problem has been low-speed understeer as well as generating enough heat in the tyres to get the most out of the chassis in single-lap qualifying.
Dennis told Reuters: The car is extremely gentle on its tyres, which means that we can either go down – it’s too simplistic to say softer – and exploit that, or we can actually develop the car to put more energy into the tyres."
Voisi sanoa että huonokin auto voi olla nopea yhdellä kierroksella. Kuten esim. Toyota joka on aika-ajossa käytännössä yhtä nopea kuin Renault mutta ei silti kisassa kestä Renaultin vauhdissa. Muistetaan myös että McLarenilla sanottiin että MP4-19B on ainoastaan kisassa MP4-19A autoa nopeampi joka oli täysi fiasko.
No onhan McLarenilla tietysti muitakin heikkouksia, yksi niistä on moottori joka ei vastaa muita kärkiautoja. Myöskin huonoa aika-ajomenestystä voisi laittaa kuljettajienkin piikkiin ja onhan autoissa yleensä ollut eniten polttoainettakin kärkiautoista.