azai sanoi:
En ihmettele jos ensi kaudella Mersulta, BMW:ltä, Hondalta tai muulta tallilta löytyy sarjan parhaimmat koneet ensi kaudella kuin nyt varmistelevilta Ferrarilta ja Renaultilta.
Paitsi että muilla on cäppiä aika paljon Ferrariin ja Renaultiin moottoriasioissa, otetaan mittapuuksi sitten vaikka kestävyys/suorituskyky. Esim luistonesto on Renaultissa varmaan sarjan yksi parhaista. Ei auta vaikka moottori kiertäisi kuinka paljon, jos sitä ei saada ajettavaksi tai ne tehot ei kestä alkuperäisellä tasolla kahta kisaa.
Lisäksi tässä on koko ajan puhuttu siitä, että tämän vuoden Mäcissä on liikaa ilmanvastusta suhteessa moottorista saatavaan tehoon, eli edelleen sillä, miten auto saadaan rakennettua on valtava merkitys. Tästä voi käydä kysäsemässä vaikka sieltä Paragonista. Toisaalta on nähty, että auton käyttäytymisellä erilaisilla kumiseoksilla on myös ratkaiseva merkitys kisoissa menestymiselle. Tässä Renault ja Ferrari on ollut aimo askeleen esim. Mäcciä edellä, jolla lienee haastetta kun talliin tulee ajotyyliltään pikkasen aikaisemmista poikkeava ykköskuski.
Lisäksi BMWn, Hondan ja toisaalta Renaultinkin kuskikalusto on heppoisempi kuin Ferrarilla. Mäcillä on hyvä ykköskuski ja kakkonen on vielä täysi jokeri, mutta tallilla on suhteellisen murheellinen kausi takana eikä viisasten kiveä tunnu löytyvän viimeiseenkään kisaan.
Vaikea onkin uskoa, että huipputallit Ferrari ja Renault yhtäkkiä alkaisivat tehdä kilpailijoitaan huonommin asioita kun ovat tähänkin asti olleet toiminnassaan suhteellisen paljon mainitsemiasi talleja edellä.