Luulisi sillä kyllä jotain vaikutusta olevan, jos auton linjoista ainakin McLarenin taannoin julkaiseman haastattelun mukaan vastannut mies lähtee lätkimään ennen kuin autoa on edes nähty kilpailuissa.mikæl sanoi:Top tykkänään. "Adrian Neweyn lähtö oli suhteellisen hallittu ja jo vuosia ennustettu. Peter Prodromoun lähti perään - ok. Ei mitään vaikutusta nyt radalla olevaan autoon.
Ehkäpä mies on epäonnistunut surkeasti ja saanut heti kalossin kuvan takamukseensa.Bobakki sanoi:Luulisi sillä kyllä jotain vaikutusta olevan, jos auton linjoista ainakin McLarenin taannoin julkaiseman haastattelun mukaan vastannut mies lähtee lätkimään ennen kuin autoa on edes nähty kilpailuissa.
Ei nyt radalla olevaan autoon. Sen suunnittelu tapahtui aikoja sitten eikä todellakaan ole vain yhden miehen takana. Sen sijaan kilpailukauden aikana voisi vaikuttaa, mutta luulenpa McLarenin ehtivän tämän tietovajeen paikata. Mitään selvitystä toisaalta ei ole esitetty minkälaiset miehet em lähteneiden roolit ottavat kantaakseen. Suurin menetys on aivovuoto josta kaapannut tallikin ehtii nauttia vasta paljon tuonnenpana.Bobakki sanoi:Luulisi sillä kyllä jotain vaikutusta olevan, jos auton linjoista ainakin McLarenin taannoin julkaiseman haastattelun mukaan vastannut mies lähtee lätkimään ennen kuin autoa on edes nähty kilpailuissa.
Nyt air 2.4 astetta ja wind 14km/h.. eikös tuo oo jo aika kylmä keli?Pasi73 sanoi:drizzle... ja lämpötilat: air 3.2c ja radan 3.7c.
Onkohan niillä nastarenkaat/kitkat mukana.
Pasi73 sanoi:Nyt air 2.4 astetta ja wind 14km/h.. eikös tuo oo jo aika kylmä keli?
Ymmärtääkseni tilanne on pikemminkin juuri se, että Mersun koneesta ei voida ottaa läheskään kaikkea irti, koska se ei sitä kestä. Moottorissa on kaikesta päätellen joku perustavaa laatua oleva suunnitteluongelma. Lisäksi V8-moottoria edes pystytä testaamaan kuin yhdessä autossa, ennen kuin toinen MP4-21 saadaan radalle muutaman viikon päästä. Epäilen tosin, että Mersullakin on todettu nykyisen koneen olevan niin susi, ettei sitä edes kannata tässä vaiheessa testata, vaan rengastestejä on parempi ajaa V10-moottorilla.SuperKimi sanoi:Tietenkin voi olla niin, että tällä hetkellä ei oteta kaikkia irti autosta, koska jos se hajoaisi niin sitten testit päättyisi siihen koska toista autoakaan ei ole saatavilla. Mutta Räikkösen kommentit olivat kyllä niin negatiivissävytteisiä että todennäköisempää on se että auto ei kulje kuin se että siitä ei oteta kaikkea irti.
Kyllähän nuo Kimin kommentit viittaavat siihen, että jos jossakin todella jokin mättää, niin se on moottori. Ja uutta moottoria kun on luvassa niin ei toivoa kannata vielä menettää..Bobakki sanoi:Luulisi sillä kyllä jotain vaikutusta olevan, jos auton linjoista ainakin McLarenin taannoin julkaiseman haastattelun mukaan vastannut mies lähtee lätkimään ennen kuin autoa on edes nähty kilpailuissa.
Ja niin kaikki tietää missä vika on, niin se myös korjataan. Ei nyt vajota tähän perussuomalaiseen negatiivisuuteen.. :thumbup:Auto ei tunnu mitenkään huonolta, mutta ei siltikään mene mihinkään. Kyllä sen tietää kaikki ja tuntee, missä se vika on. Tulossa on suuria muutoksia moottoripuolelle muutaman viikon päästä. Silloin tilanteen pitäisi parantua, mutta toivottavasti se paranee sitten riittävästi, Räikkönen totesi Turun Sanomissa.
tai voisiko olla mahdollista että kun uudella autolla ajetaan sisäänajoa, niin rengastestejä suoritetaan vanhalla siitä syystä että uusia autoja on valmiina vain yksi kappale?JT sanoi:Epäilen tosin, että Mersullakin on todettu nykyisen koneen olevan niin susi, ettei sitä edes kannata tässä vaiheessa testata, vaan rengastestejä on parempi ajaa V10-moottorilla.
Herää vaan kysymys että mitä siellä Paragonissa oikein puuhataan, kun toista uutta autoa joudutaan odottamaan näin tolkuttoman kauan. Renault, BMW ja Honda testaavat jo täyttä häkää kahdella uudella autolla. Erikoista on toki myös se, ettei sitä V8-moottoria muka saada kiinni vanhaan autoon.FO110K sanoi:tai voisiko olla mahdollista että kun uudella autolla ajetaan sisäänajoa, niin rengastestejä suoritetaan vanhalla siitä syystä että uusia autoja on valmiina vain yksi kappale?
Metanolman sanoi:Aika selvästi piilotellaan vauhtia. V10 kun ei kulje enää mihinkää...
Millaisestahan alumiiniseoksesta nuo männät valmistetaan? Ei ole mitään halpis ainetta :tongue:
Aika ihme juttu, että vasta tässä vaiheessa mersulla herätään, että kone ei kestäkkään kierroksia. Ovat kai yrittääneet keksiä kulmikasta pyörää.
Näin tuossa viime yönä unta. että Kimi paukautti viimeisissä testeissä ennen kauden alkua kauhea ajan x-radalla. Toivotaan että uni oli enneuni! :wink:
minkälainen auto on uusi ferrari, tolla logiikalla se oli eilen aika paljon hitaampi kuin Massan ajelema 2 vuotta vanha ferrariformulastara sanoi:Jos tuohon joku logiikka liittyy, että vanha auto ei enää kulje muiden vauhtia, niin kyllä se taitaa olla pikemminkin se, että se on ihan "kiva" että uusi auto on edes nopeampi kuin vanha. Miltä se näyttäs jos vanha menis muiden vauhtia ja uusi ei...
Järki hoi. Kaikki tietää, että Massan auto on vuoden 2004-mallia, jolloin autojen aerodynamiikka ei ollut vielä niin rajoitettua kuin viime vuoden malleissa. Ei voi verrata.Nasu sanoi:minkälainen auto on uusi ferrari, tolla logiikalla se oli eilen aika paljon hitaampi kuin Massan ajelema 2 vuotta vanha ferrari
luepa tarkempaa, eli tarkoitin samaa asiaa eli uutta ja vanhaa autoa ei voi verrataformulastara sanoi:Järki hoi. Kaikki tietää, että Massan auto on vuoden 2004-mallia, jolloin autojen aerodynamiikka ei ollut vielä niin rajoitettua kuin viime vuoden malleissa. Ei voi verrata.
äxä sanoi:Niin, jos vauhtia ei piilotella, selittäpäs sitten tämä:
MP4-20 autolla:
Pedro: joulukuussa 01:17.449, eilen 01:18.258
Melkein sekunti eroa ei tule rengastesteistä samalla autolla, samalla miehellä, samat olosuhteet.
Haloo, on kuitenkin vähän eri asia verrata viime vuoden autoa, kun sitä edellisen vuoden, jolloin aerosäännöt olivat aivan erit mitä viime ja tänä vuonna. Tänä vuonna muutoksia ei ole tullut lähellekään samassa määrin.Nasu sanoi:luepa tarkempaa, eli tarkoitin samaa asiaa eli uutta ja vanhaa autoa ei voi verrata