Matxi sanoi:
Tietysti pitää kehittää koko pakettia. Tuo nyt vain oli lähinnä historiaan nojautuva kommentti noista Mercedeksen kehitysversioista, jotka ovat olleet lähes poikkeuksetta aluksi jotain ihan muuta kuin luotettavia. Kisoissa nimenomaan.
Toivottavasti nyt tosiaan testaavat sen kunnolla luotettavaksi. Kiitos Klienin, Kimin mestaruushaaveet ei (suhteessa Alonsoon) kestä kuin yhden tai korkeintaan kaksi keskeytystä.
Joo, ihan oman terveytensäkin kannalta on tullut opittua, että ei missään nimessä kannata suhtautua positiivisesti noihin Mersun "kehitys"versioihin. Saavat ilomielin tarjota yllätyksen tällä kertaa, Mersun luotettavuutta arvioitaessa haluaisin olla erittäinkin väärässä tänä vuonna.
Itse näkisin realistina, en pessimistinä, että siinä vaiheessa, kun Räikkösen mestaruushaaveet menevät sinne "noo, kaikki on vielä mahdollista, Alonso saattaa keskeyttää viisi viimeistä kisaa ja katkaista jalkansa"-tasolle, on mestaruus menetetty. Toivottavasti siihen ei jouduta, mutta tosiasia on kuitenkin se, että keskeyttämällä kaksi seuraavaa kisaa peli saattaa olla menetetty. Ei siinä mikään auta. Vastaavasti jopa keskeytys per viisi kisaa saattaa olla loppukaudeksi liian kova tahti nimenomaan Alonsoon verrattuna.
Sitten en tiedä olenko jotenkin ollut uutispimennossa, mutta itselleni tuli kyllä yllätyksenä Autosportin tänään julkaisema uutinen, jossa sanotaan, että BMW ja McLaren joutuvat tuomaan Australiaan päivitetyn takasiivekkeen. BMW:lle asetetut ehdot ovat kuulemma suhteellisen pienet McLareniin ja Ferrariin verrattuna.