Nyt luin juttua tästä uudesta moottoriversiosta ja aeropaketista ITV:ltä ja muista uutislähteistä, eli tästä hieman päätelmää minulta.
Uusi moottori ei varsinaisesti lisää tehoa paljoa, mutta sisältää paremman vetoalueen, joka on ollut ongelmana McLarenilla mutkissa.
Mutkasta lähtiessä moottori ei ole ollut parhaimmalla vetoalueella jolloin auto on lähtenyt luistelemaan mutkissa. Uuden moottoriversion myötä tämä ongelman pitäisi korjautua, arviolta kaksi-kolme kymmenystä pitäisi ajan parantua uuden moottoriversion myötä.
Muutamat uutislähteet pitivät lähes varmana että McLaren ottaa käyttöön uuden moottoriversion Kimin autoon Nürburgringillä. Ainoastaan Heikki Kulta uutisoi ettei McLaren ota uutta moottoriversiota käyttöön Nürburgringillä, mutta korjasi uutista että McLaren harkitsee uuden moottorin käyttöönottoa epäröiden.
Aeropaketti tulee Nürburgringille, sen on arvioitu parantavan aikoja myöskin kahdella-kolmella kymmenyksellä. Etusiipi on saamassa suurimmat muutokset. Tarkemmista aero päivityksistä ei ollut vielä mitään tietoja.
Nyt McLarenilla uskotaan olevan tasoissa Renaultin kanssa suorituskyvyssä, sillä aikaisemmin eroa pidettiin kolme kymmenystä, mutta Renaultkin on edennyt testeissä ja eron uskottaisiin olevan ilman McLarenin päivityksiä puoli sekunttia. Eli Nürburgringille tulee mahdollisesti erittäin tasainen kisa.
Auto Motor Und Sport sanoi:
- Whitmarsh "Renault is faster than us by three-four tenths, also Ferrari got past us, we are late on schedule"
- The new engine doesn't bring more performance, but its capable to rev at its maximum (19700) for a longer period. It allows to stay in the best range of engine power, according to Whitmarsh the gain is about three tenths.
- Two tenths will come from the new aero, so it means that Mclaren will close the gap of half a second that it had on Renault/Ferrari at Imola.
The Silverstone test had to make clear if they can use the new engine in the next race (with Kimi) or not.