McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Matxi sanoi:
Aikamoista höpinää Barcolta. Väitteiden tueksi miehellä ei ole yhtikäs mitään faktoja mutta inttäminen vain jatkuu.
Samaa mieltä. Mies hakee ontuvia esimerkkejä jostain valioliigasta. Aika paljon on tullut silmiä pyöriteltyä kaverin jutuista. Kyllä niitä kepu-esimerkkejä ja muita hyviä tosiaan väitteiden tueksi jostain löytyy, kun riittävän kaukaa hakee.

Mutta mennään samalle linjalle: Kun leffavuokraamossa löydät pölyttyneen kannen, jossa lukee:

Tappava tase 3
5 tähteä, Tennessee Daily

Niin kannattaahan se nyt vuokrata, kun kerta viiden tähden leffasta puhutaan. :rolleyes:

Kaikkihan sen sitäpaitsi tietää, että kaikkihan sen tietää -argumentoinnilla ei vielä kukaan ole tohtoriksi väitellyt.. :p
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Ilmeisesti tuohon Barcon riehumiselle on suuri katkeruus siitä ettei oma suosikkimerkki, maailman suurin moottorivalmistaja Honda, pystynytkään lunastamaan Barcon suuria toiveita rakentamalla sarjan tehokkain ja luotettavin moottori. Barcon suureksi shokiksi paljon haukuttu ja lytätty Mercedes-Benzin V8-moottori päihittää Hondan V8-moottorin luotettavuudeltaan, ja ehkäpä myös tehoiltaan, sillä arvioidut teholukemat ovatkin vain arvioita.
Barco pyrkikin käyttämään argumenteissaan ontuvia vertauksia ja väärin tulkittua tietoa F1:sen lähihistoriasta.
Siitä syystä tämä suuri viha ja katkeruus McLaren tallia kohti johtuu.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Montyoa äänessä. Uutta etujousitusta pukkaa mäkille muutaman kisan päästä. Omien sanojensa mukaan auto kuitenkin on jo parempi ajaa kuin kertaakaan McLarenilla, vaikka sättii aliohjautuvuutta. Ota tuosta selvää :confused:
Montoya: I've made a breakthrough
Monday, 10, April, 2006, 15:29
Click to enlarge

Juan Pablo Montoya thinks he made a breakthrough with McLaren during the Australian Grand Prix, despite his incident packed race.

The Colombian spun on the way to the grid and while behind the safety car, and eventually retired when a wild ride over the kerbs caused his engine to shut down.

There was also plenty of paddock gossip about Montoya’s future, with speculation suggesting that he was unlikely to be retained by McLaren next season.

But in an interview with speedtv.com, Montoya said that Melbourne had actually been his most promising weekend since joining the team.

“I came back after qualifying and I said to the guys it’s the first time actually I could get in the car and just push it,” he said.

“It was the first time with McLaren that I could do whatever I wanted with the car.

“Last year I was just going with the car; now I’m driving the car.

“Hopefully we can reflect this into the other races.”

Montoya said that he was getting to grips with the McLaren’s understeering tendencies, and that the situation was likely to improve over the coming races.

“It’s driveable, I push the car in, it’s predictable, and it’s a lot better to drive,” he said.

“We have a new suspension for about three races’ time, and that should get rid of some of the understeer.”
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
“It was the first time with McLaren that I could do whatever I wanted with the car."

Aikas hassu kommentti kun ottaa huomioon, että Montoya spinnasi kisan aikana kaksi kertaa ja keskeytti vieläpä omaan virheeseen. :rolleyes:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Vilperi sanoi:
“It was the first time with McLaren that I could do whatever I wanted with the car."

Aikas hassu kommentti kun ottaa huomioon, että Montoya spinnasi kisan aikana kaksi kertaa ja keskeytti vieläpä omaan virheeseen. :rolleyes:
Ehkäpä se, että kaveri spinnaa auton kahteen kertaan ja pamauttaa vielä kaiken kukkuraksi ulos ajovirheen seurauksena, on juuri sitä mitä Monty haluaa autolle tehdä... :D

Onnea Monty, olet mun idoli! :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vilperi sanoi:
“It was the first time with McLaren that I could do whatever I wanted with the car."

Aikas hassu kommentti kun ottaa huomioon, että Montoya spinnasi kisan aikana kaksi kertaa ja keskeytti vieläpä omaan virheeseen. :rolleyes:
Juu, kyllä se sitten tekikin ihan mitä mieleen juolahti. :D
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Huomenna alka taas testit. Ja tälläisella aikataululla Mäkki ajattaa:
BARCELONA - APRIL 12th - 14th
Day 1 - Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya
Day 2 - Kimi Raikkonen and Pedro de la Rosa
Day 3 - Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya


Laittavat Kimin rattiin ja sanovat, että laita uusiksi rataennätys niin saavat Mersun miehet selville kestääkö motti tai Ron-setä sa selvyyden kestääkö kori yms. euron-nippelit! :D :D
Miksiköhän Montosella on vapaa päivä? Eikö McLaren halua kaikkia autojaan rikotuksi :rolleyes: , vai mikä voisi olla todellinen syy?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Metanolman sanoi:
Miksiköhän Montosella on vapaa päivä? Eikö McLaren halua kaikkia autojaan rikotuksi :rolleyes: , vai mikä voisi olla todellinen syy?
Varmaan haluavat ajattaa vähän varsinaista testikuskiakin. Mäkillä kuitenkin taidetaan käyttää aika paljon ruusun palveluita, jolloin on ihan hyvä, että kaveri osaa sit kans sanoo jotain autosta. Myös barcelonan radalta...
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Metanolman sanoi:
Huomenna alka taas testit. Ja tälläisella aikataululla Mäkki ajattaa:
BARCELONA - APRIL 12th - 14th
Day 1 - Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya
Day 2 - Kimi Raikkonen and Pedro de la Rosa
Day 3 - Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya


Laittavat Kimin rattiin ja sanovat, että laita uusiksi rataennätys niin saavat Mersun miehet selville kestääkö motti tai Ron-setä sa selvyyden kestääkö kori yms. euron-nippelit! :D :D
Miksiköhän Montosella on vapaa päivä? Eikö McLaren halua kaikkia autojaan rikotuksi :rolleyes: , vai mikä voisi olla todellinen syy?
No nyt näyttää hyvältä :thumbup:
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
monty on varannut käyttöönsä moottoripyörän ja tenniskentän, ni se on niillä sen yhen päivän
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Markus Sytelä sanoi:
Excuses, excuses...


"Olisin ollut nopein ilman kanttikiviä"

"Olin yhtä nopea kuin Kimi, mutta ajoin päin Massaa viittäsataa."

"Olisin voittanut muut kierroksella, jos kierroslaskuriin olisi tullut virhe."

"Ei Kimi mua nopeampi ollut, mitä nyt 63 kierrosta lähdöstä maaliin"

Nuo kuullostaa kyllä ihan Montyn selityksiltä :D
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Eikö McLaren tänään ajanutkaan testejä?

Ei kun ajoihan nuo, mutta ei nyt hyvältä näytä Kimin kierrosmäärät...
1. Kovalainen Renault 1.14,955 144 kierrosta
2. Barrichello Honda 1.15,135 107
3. Alonso Renault 1.15,251 45
4. Davidson Honda 1.15,354 112
5. Zonta Toyota 1.15,426 88
6. Coulthard Red Bull 1.15,671 97
7. Webber Williams 1.15,683 82
8. Klien Red Bull 1.15,747 84
9. de la Rosa McLaren 1.15,781 74
10. Massa Ferrari 1.15,860 108
11. Heidfeld BMW-Sauber 1.15,917 75
12. Rosberg Williams 1.15,955 54
13. Räikkönen McLaren 1.15,957 31
14. Kubica BMW-Sauber 1.15,974 93
15. Liuzzi Toro Rosso 1.16,389 107
16. Gene Ferrari 1.16,446 115
17. Panis Toyota 1.16,812 71
18. Sato Super Aguri 1.19,328 76

MTV3
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Team McLaren Mercedes Test Report - Barcelona Day One

Pedro de la Rosa, who was continuing his programme from last week at Paul Ricard, was joined at the Circuit de Catalunya by Kimi Raikkonen. The test team's work today focused on set-up work.

Lap times at the circuit today were very close with the top 13 drivers all setting times within one second of the fastest time. With so many teams on track there was the usual disruption of red flags with the total number today reaching nine stoppages.

Kimi covered 24 laps of the Spanish track, which equates to 111km, as he set the 12th fastest time of the day with a 1m15.957. The Finn's running began shortly before 14:00, as a result of his MP4-21 arriving in Barcelona from the McLaren Technology Centre early this morning. Kimi's car had returned from the Australian Grand Prix, following spare car duties at the opening three races, and was rebuilt in Woking prior to travelling to the test.

Team-mate Pedro completed 342km and 75 laps of his home track. The Spaniard put in a time of 1m15.779, which saw him take 10th position on the timesheets. Pedro's day ended about two hours before the end of session with an engine failure. As there was only a short period of time until the end of running, the test team will be replacing his V8 prior to the start of tomorrow's session.
Onko mitään tietoa mikä versio moottorista oli kyseessä? San Marinon jälkeen autoihin tuleva versio vai sitä seuraava?
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
oldez sanoi:
Onko mitään tietoa mikä versio moottorista oli kyseessä? San Marinon jälkeen autoihin tuleva versio vai sitä seuraava?
Kimille "vanha kone" Nürburgringille ja Barcelonaan, alla lainaus Turun Sanomista?

Renault oli tyrmäävän ylivoimainen McLareniin verrattuna Silverstonen torstaina päättyneellä testijaksolla. Siinä missä ranskalaistallin uusin kehitysversio RS26 -moottorista toimi jopa tehoiltaan rajattuna iskukykyisesti ja luotettavasti, Mercedeksen uutuus ei vakuuttanut.

Näillä näkymin McLaren ei ota riskiä ja aikoo luopua uusimman moottorinsa käyttämisestä vielä ensi viikon Nürburgringin kilpailussa.

Kimi Räikkönen pääsi kokeilemaan uutta moottoria vasta torstaina. Silloin autoon asennettiin Pedro de la Rosan ajossa tiistaina hajonnut moottori, joka ehdittiin korjata vasta torstaiaamuksi. Räikkönen jäi neljä kymmenystä Renaultin vauhdista.

Luotettavuus on niin iso kynnys tämän hetken kilpailussa, ettei hiemankin arveluttavalla koneella kannata aloittaa kahden GP-viikonlopun puristusta.

Juan Pablo Montoya ajoi uudella moottorilla keskiviikkona kohtuullisen lupaavasti. Hän pääsi Silverstonen ensimmäisen mutkan selvästi liukkaammin kuin Räikkönen. Kolumbialaiselle ratkaisu uuden moottorin siirtämisestä sopii mainiosti, sillä hän olisi muutenkin jatkanut ensi viikolla samalla koneella, millä ajoi Imolassa kolmanneksi.

Samalla Montoya saa uuden moottorin nyt ilmeisesti Barcelonan kisaan, missä Kimi jatkaa Nürburgringin koneellaan. Näin Kimi saisi lisätehoja vasta toukokuun lopussa Monacon kisaan.


Onkohan McLarenilla ryhdytty pelaamaan varman päälle jottei yhtään keskeytystä enään tulisi......
 
Viimeksi muokattu:

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Joni sanoi:
Mielummin näin ettei tarvi pitää huolta auton kestävyydestä ja loput hoitaa Kimi hanskalla! :ahem:
Mielummin näin, ettei Kimillä ole edes kunnon mahdollisuuksia voittoon? Tän alkukauden räpiköinnin jälkeen mulle kelpais jo se viime kauden voitto tai keskeytys -meininki. Ei ihan hirveesti jaksa innostaa kattella kun Kimi ajelee joka kisassa moottoria ja autoa säästellen maaliin sijalla 2-5.
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Jere1983 sanoi:
Mielummin näin, ettei Kimillä ole edes kunnon mahdollisuuksia voittoon? Tän alkukauden räpiköinnin jälkeen mulle kelpais jo se viime kauden voitto tai keskeytys -meininki. Ei ihan hirveesti jaksa innostaa kattella kun Kimi ajelee joka kisassa moottoria ja autoa säästellen maaliin sijalla 2-5.
Ehkä tällä haetaan sitä, että sitten, kun ne kunnon vehkeet saadaan radalle, niin niitä 10-0, 10-6, 10-8 tai mitä tahansa pistevoittoja tulee, eikä niin kuin viime kaudella, että yhden 10-0 kisan jälkeen tuli kaksi kisaa peräjälkeen 0-10 turpaan (kärjistetty esimerkki, joka ei perustu todellisiin tilastoihin).

Olisihan se kieltämättä mukavaa nähdä se Kimi siellä ihan kärjessä taistelemassa Alonsoa vastaan, mutta varmasti tällaiseen ratkaisuun, jos se tehdään, on olemassa syyt. Ei ole kertakaikkiaan mitään järkeä tuoda uutta konetta radalle, jos pelätään, ettei se kestä yhtäkään kisaa maaliin asti. Jos rahkeet eivät yksinkertaisesti Alonsolle riitä, ei kannata yrittää mahdottomia. Vai olisiko keskeytys kisan johdosta ja +10 ruudun rangaistus seuraavaan kisaan sen arvoista? (En tiedä miten suuria huolia McLarenilla on, mutta tuskin kyse on siitä, että "vain" 95% todennäköisyydellä kone kestäisi molempien kisojen maaliin saakka, vaan ehkäpä juuri semmoisesta tilanteesta, että yhdenkin kisan kanssa se on siinä ja siinä.)
 
Ylös