McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
- Ei sillä moottorilla ole muutenkaan ajettu täällä niin paljon kuin olisi pitänyt, että en usko sillä olevan mitään merkitystä. Vähän kokeiltiin miten kulkee, Räikkönen sanoi MTV3:lle.
Kuulostaa kyllä tällä hetkellä todella hyvältä luottamus Mersun koneen luotettavuuteen ja alkukausikin kertoo todella hyvää :thumbup:

HYVÄ MERSU!!!!!!
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
mikæl sanoi:
No onhan Briatorestakin huhu, että hän olisi siirtymässä Ferrarin päälliköksi. ja jos tuo pitäisi paikkansa - voisi hän jotakin tietääkin Ferrarin tulevista siirroista. Jos..
Jos Briatore olisi menossa Ferrarille, hän tuskin sanoisi suurin piirtein suoraan, ettei Ferrarin ainoa kisakuski kykene voittamaan osakilpailuita...
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Barco:[ sanoi:
Jos McLaren topicciin nyt väkisin halutaan änkeä juttua Hondasta, niin haluaisin muistuttaa että kaksi viikkoa sitten Honda tuli täysin normaalisti ajetussa kisassa 10 sekunttia Renaultin takana maaliin. Samassa kisassa McLaren hävisi puoli minuuttia (ajeli ilman minkäänlaista ruuhkaa koko kisan) ja kuten tänään näimme, ei McLaren kaksikon välissä ole noin suurta tasoeroa. Myös Ferrari on pystynyt ajamaan aivan Renaultin tuntumassa maaliin normaalissa kisassa, mutta kukaan muu ei ole siihen pystynyt.
Aika ponnetonta käyttää Macin "hitauden" perusteena JPM:n kurvailuja jossain Malesian osakilpailussa. Juan Pablo ei ole kauden aikana saanut aikaseksi mitään muuta kuin valittamista. Bahrainissakin hän lähti parikymmentä ruutua Räkän edeltä ja silti hävisi hänelle jotain 15 sekkaa ruutulipulla. Räkä taas ajeli nyt Australiassa rikkinäisellä etusiivellä säännöllisesti JPM:n ja eri toten Buttonin tasoisia kierroksia. Ferrari oli hyvä Bahrainissa, mutta on sen jälkeen vakuuttanut ainoastaan heitä epäilleet surkeilla suorituksillaan. Vaikka onhan sitä onnettomissa kuskeissakin vikaa siellä päässä.

Olkoonkin että Hondaa vaivaa tällä hetkellä lievä voittojen puute, ei McLarenin saavutuksia voida tältä vuosikymmeneltä pitää mitenkään ihmeellisinä.
McLarenhan on ottanut heti Ferrarin jälkeen toisiksi eniten voittoja tämän vuosituhannen aikana.

Vuodet 02-04 McLarenilla: 4 voittoa, ei edes hopeatilaa valmistajana ja 1 500 miljoonaa euroa. Ihan panostuksen arvoista? Eiköhän se viime kausi jäänyt poikkeukseksi edellisvuosien joukossa, ja tällä kaudella tuo sama sarja jatkuu. Melko ihmeellisiä asioita saisi tapahtua, että McLaren ottaisi vaikka 5 voittoa tällä kaudella.
Taitaa herralla olla kanan muisti. Ei Macci viime vuonnakaan vakuuttanut kolmessa ensimmäisessä kisassa, jolloin Kiminkin suoritukset olivat heikompia kuin yleensä. San Marinossa taas Räkä pisti paalulle ja paukutti suvereenisti karkuun, kunnes vetoakseli napsahti.

Ja pitäisikö McLarenilla sitten puolittaa budjetti, jos edellisellä kaudella auto oli huono? Varmasti tulokset paranisivatkin sen myötä. Joko sulla on täydellinen luuserin asenne tai sitten vaan olet yks kerpeleen idiootti.

Kumma, kun et itke siitä, että vaikka Ferrari oli viime kaudella Sauberin tasoinen epäonnistuja, he testasivat 2 - 3 kertaa enemmän kuin McLaren ja Renault. Kannattiko panostus?
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Mikkoz84 sanoi:
Säälittävää itkemistä, Honda on paska formuloissa kuin henkilöautoissakin, kannattaa vain hyväksyä tosiasiat. Kyllähän Kimi voittaa Buttonin vaikka silmät kiinni jos ei autossa itsessään ole suuria ongelmia. On se ihme ettei Honda, tämä superhyperuber moottorilla varustettu kosla pärjää, jopa laatikko Toyota voitti Hondan, tosin onhan Toyota henkilöautoissakin muutaman kymmenen askeleen edellä.

No ehkäpä se voitto tulee Hondalle tällä vuosikymmenellä, heti kun saavat autosta toimivan, siitä moottoristakin oikeasti ne tehot joilla hehkuttavat ja vielä kuskit vaihdettua. Yksi asia yhdistää nämä Japanitallit ja se on hyvä propagandakoneisto
niinhän se on ja muistutettakoon vielä että mersun niin paljon haukuttu kone EI OLE PETTÄNYT KERTAAKAAN toisin kun hondan niin paljon kehuttu motti on hajonnut kerran ja vieläpä viimeisellä kierroksella ja pakotti nyhvön "napin" tiimin käskemään hänen keskeyttää 20 METRIÄ ENNEN MAALIA! eli taitaa F1 Honda Racing Team olle TÄYS nyhvö (vaikka saavat nyt vaihtaa sen motin ilman sitä -10 sijaa)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kyllähän McLaren-Mercedes on Hondaa toistaiseksi edellä. McLarenin taktinen osaaminen on valovuosia Hondaa edellä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö Honda voisi olla joskus parempi. Mutta juuri nyt ei siltä näytä.

Mitään henkilöautoja ei näihin kiistoihin nyt kannattaisi sotkea!
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
patriot sanoi:
Kyllähän McLaren-Mercedes on Hondaa toistaiseksi edellä. McLarenin taktinen osaaminen on valovuosia Hondaa edellä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö Honda voisi olla joskus parempi. Mutta juuri nyt ei siltä näytä.

Mitään henkilöautoja ei näihin kiistoihin nyt kannattaisi sotkea!
Eipa niin kylla :dunno: Ja ihme sossotysta tuo budjettijuttu. Silla kella rahaa on niin sita kayttakoon. Mun mielesta niin etta jos ollaan formula ykkosissa ja menee heikommin niin pitaa tallia kannustaa/tukee entista enemman. Sitahan silloin tarviaa (rahaa kaytannossa) eika ruveta heti budjettia pudottamaan... Ja kylla makin ja mersus panostus on vastinetta saanut ja paljon. Suurin haviaja koko 2000 luvulla on Bmw williamssin ohella. Mun mielesta.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
Ihan turha valittaa budjettien koosta. Ei se rahamäärä korvaa vuosien varrella hankittua kokemusta. Esim. McLarenin ja Toyotan vertaileminen on vielä ihan turhaa, Toyota on vieläkin aloitteleva talli ja McLaren on ollut mukana vuosikymmeniä.
Niinkuin aiemmin mainittiin, henkilöautoja on myöskin turha vetää tähän mukaan. Henkilöautojen valmistuksella ja F1-kilpailutoiminnalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Vaikka merkki olisi kuinka huono siviiliautopuolella, saattaa se silti pärjätä ykkösissä loistavasti, tai toisin päin.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
butterfly sanoi:
Ja kylla makin ja mersus panostus on vastinetta saanut ja paljon. Suurin haviaja koko 2000 luvulla on Bmw williamssin ohella. Mun mielesta.
Kyllä mä suurimmaksi häviäjäksi laskisin juurikin Hondan. Honda on laittanut autonvalmistajista eniten rahaa ykkösiin. En puhu siis F1-tallien budjetista vaan siitä rahasta, mitä moottorintoimittaja on laittanut hommaan kiinni. Hondalla vetää pahasti pakkasen puolelle. Suurin ongelma oli alunperin koko BAR-projektissa. Auton runko oli vuodesta toiseen susi, mutta toisaalta ei Hondakaan hurmannut luotettavuudellaan. Jos Honda ja McLaren olisivat lyöneet hynttyyt yhteen, olisi voittoja jo irronnut, kuten irtosi aikoinaan.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Honda on laittanut autonvalmistajista eniten rahaa ykkösiin."

Ja Kepu voittaa vaalit? Keksi nyt iso mies parempia provoja. Ihmeellistä miten ladapojat vertaavat Hondaa ja McLaren-Mercedestä keskenään. Ei niitä Ronin käyttöön syydettyjä miljardeja kuitenkaan ihan suoraan voi verrata Hondaan, joka on ollut nyt mukana vuodesta 2000 ja koko talli yleensä vuodesta -99. Ja jos nyt minä yritän tilannetta tasapainottaakseni puhua totta, niin Honda on ehkä käyttänyt yhteensä sen yhden miljardin, joka McLarenilla kestää 2 vuotta. Mercedes on käyttänyt vähintään tuplasti sen rahamäärän mitä Honda tällä vuosikymmenellä.

Lisäksi on otettava huomioon mistä asemista lähdettiin. Aikaisempia Tyrrell vuosia ei ihan suoranaisesti voi verrata siihen McLareniin, jonka moottoritoimittajaksi Mercedes aikanaan ryhtyi. Ja tämä siis tapahtui paljon aikaisemmin.

Kahdella asialla on väliä: mestaruuksilla ja nykyisyydellä. Aikaisempien vuosien suorituskeskiarvoilla ei ole mitään väliä, mutta jos se ladapoikia lohduttaa niin myönnettäköön että McLaren on tällä vuosikymmenellä siinä edellä. Sen sijaan molemmat ovat kilpailukyvyltään nyt suunnilleen samassa asemassa ja mestaruuksia tältä vuosikymmeneltä vertaillessa komeilee molempien sarakkeessa pyöreä nolla. Paras suoritus tallimestaruustaulukossa on myös sama. Kisojen voitot ovat kuljettajia varten, turha niistä on talleista puhuttaessa kiistellä.

Vertaillaan McLarenin tämän vuosikymmenen suoritusta mieluummin Ferrariin, joka on ainoa luonnollinen vertailun kohde, koska nämä ovat ainoat tallit jotka lähtivät kilpailukyvyllisesti samoista asemista ja käyttävät suunnilleen saman määrän rahaa:
Vuosi 2000: Selvä voitto Ferrarille, molemmat mestaruudet Italiaan
Vuosi 2001: Ferrari omassa luokassaan, McLaren toiseksi pienellä erolla Wiliamsin, molemmat mestaruudet Italiaan
Vuosi 2002: Ferrari täysin ylivoimainen, McLaren rämpii ja häviää selvästi Wiliamsille, molemmat mestaruudet Italiaan
Vuosi 2003: Renkaiden takia sekasortoinen kausi, McLaren suurin hyötyjä, mutta häviää silti sekä Ferrarille että Wiliamsille: molemmat mestaruudet Italiaan
Vuosi 2004: Ferrari murskaa muut. McLaren rämpii täydellisesti ja romahtaa säälittävän surkuhupaisan suorituksen jälkeen sijalle 5: jälleen, molemmat mestaruudet Maranelloon.
Vuosi 2005: Ferrari romahtaa, mutta McLaren ei pysty voittamaan vauhdillisesti heikompaa Renaultia, joka ajaa käytännössä yhdellä kuljettajalla: molemmat mestaruudet Ranskaan.

Eli, nyt kun summataan se McLarenin menestys yhteen, niin kyllä on tulos varsin laiha, kun ottaa huomioon että rahaa on käytetty sama määrä kuin Ferrarilla. Ferrarilla 10 mestaruutta, McLarenilla ei ainuttakaan, Wiliams ja Honda ovat menestyneet tällä vuosikymmenellä yhtä hyvin kuin McLaren, Renault tätä kolmikkoa paremmin.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Barco:[ sanoi:
"Ja jos nyt minä yritän tilannetta tasapainottaakseni puhua totta, niin Honda on ehkä käyttänyt yhteensä sen yhden miljardin, joka McLarenilla kestää 2 vuotta.
Olihan tuossa useampi sana totta ennenkuin alettiin valehtelemaan. McLaren ei käytä vieläkään 500 miljoonaa vuodessa.

Mercedes on käyttänyt vähintään tuplasti sen rahamäärän mitä Honda tällä vuosikymmenellä.
Lähde?

Lisäksi on otettava huomioon mistä asemista lähdettiin. Aikaisempia Tyrrell vuosia ei ihan suoranaisesti voi verrata siihen McLareniin, jonka moottoritoimittajaksi Mercedes aikanaan ryhtyi. Ja tämä siis tapahtui paljon aikaisemmin.
Mitä tekemistä Tyrrellillä on Mersun ja McLarenin kanssa?

Kisojen voitot ovat kuljettajia varten, turha niistä on talleista puhuttaessa kiistellä.
Eipä tietenkään. :D

Vuosi 2003: Renkaiden takia sekasortoinen kausi, McLaren suurin hyötyjä, mutta häviää silti sekä Ferrarille että Wiliamsille: molemmat mestaruudet Italiaan
"McLaren suurin hyötyjä". Kuinkas se enemmän hyötyi kuin Williams? :rolleyes:

Wiliams ja Honda ovat menestyneet tällä vuosikymmenellä yhtä hyvin kuin McLaren
Ei tässä universumissa.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Mitä tekemistä Tyrrellillä on Mersun ja McLarenin kanssa?"

Ei sitten niin yhtään mitään. Siksi onkin omituista miten täällä on niin aktiivisesti yritetään ängetä Hondan ja McLarenin suorituksia samalle viivalle. Yritin lähinnä osoittaa, miksei se ole järkevää.

Tarkkis voisi edes kerran elämässään yrittää keskittyä olennaiseen eikä vain poimia yksittäisiä lauseita, joista sattuu olemaan eri mieltä.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Barco:[ sanoi:
"Mitä tekemistä Tyrrellillä on Mersun ja McLarenin kanssa?"

Ei sitten niin yhtään mitään. Siksi onkin omituista miten täällä on niin aktiivisesti yritetään ängetä Hondan ja McLarenin suorituksia samalle viivalle. Yritin lähinnä osoittaa, miksei se ole järkevää.

Tarkkis voisi edes kerran elämässään yrittää keskittyä olennaiseen eikä vain poimia yksittäisiä lauseita, joista sattuu olemaan eri mieltä.
Vahvoja vasta-argumentteja. F1 Racingin maaliskuun numerosta viime kauden budjetit:

McLaren 419.95 miljoonaa $
BAR 360.16 miljoonaa $

Kaikkien tiimien budjetit löytyy Toyotan autoa käsittelevästä toikista. Alle 60 miljoonan taalan erolla noita voi verrata hyvinkin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että mistä kukin on käsityksensä tallien budjeteista saanut. Tähän asti on väitetty McLarenin, Hondan ja Ferrarin törsäävän eniten, mikä on huvittavaa kun yksikään ei pidä paikkaansa tuon Toyota-otsikossa olevan jutun mukaan. Honda käyttää kyllä minunkin käsitykseni mukaan vähemmän rahaa kuin McLaren, Ferrari tai Toyota, mutta siinä mennäänkin taas metsään, että ero olisi niin huima kuin Barco väittää. Ainoa talleista, jolla on varaa touhottaa sillä, että saa oikeasti enemmän aikaan vähemmällä rahamäärällä on Renault.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"F1 Racingin.."

Jokainen varmasti tietää urheilumaailmasta sen verran, että asiasta kirjoittavan lehdistön on paras nuoleskella niitä kenellä menee hyvin. Esim. tuossa alkusyksystä valioliigassa Jóse Mourinho ei pitänyt siitä tavasta jolla Sky Sports käsitteli Chelseaan liittyviä asioita ja päätti jättää antamatta Sky Sportsille enää haastatteluja pelin jälkeen laisinkaan. Vieressä olevan BBC:n toimittajalle kyllä puhuttiin ja ystävälliseen sävyyn. Sen jälkeen Sky Sports hieman siisti linjaansa Chelsean suhteen.

Ei varmaan liene kenellekään yllätys että rikkaita vihataan ja ketään ei kaipaa julkisuutta olemalla ylivoimaisesti suuribudjettisin talli. Sehän nähtiin jo kun Toyotalta melko aggressiiviseen sävyyn aikaisemmin keväällä kiistettiin lähes puolen miljardin budjetti. Sen takia mielestäni voidaan hyvällä syyllä kyseenalaistaa lehdistön budjettiarvailut, koska suosituimmat tallit ovat nimenomaan Ferrari, McLaren-Mercedes ja ehkä vielä Renault. Näitähän kyseiset budjettivertailut nimenomaan mairittelevat, kun taas Toyota, Honda ja Wiliams näyttävät niissä melko huonoilta. Ihan sponsorilistoja katsomalla on helppo asettaa epäilyksen alaiseksi se, että McLarenilla olisi vain muutama kymmenen miljoonaa suurempi budjetti kuin Hondalla tai Wiliamsilla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Barco:[ sanoi:
Ei varmaan liene kenellekään yllätys että rikkaita vihataan ja ketään ei kaipaa julkisuutta olemalla ylivoimaisesti suuribudjettisin talli. Sehän nähtiin jo kun Toyotalta melko aggressiiviseen sävyyn aikaisemmin keväällä kiistettiin lähes puolen miljardin budjetti. Sen takia mielestäni voidaan hyvällä syyllä kyseenalaistaa lehdistön budjettiarvailut, koska suosituimmat tallit ovat nimenomaan Ferrari, McLaren-Mercedes ja ehkä vielä Renault. Näitähän kyseiset budjettivertailut nimenomaan mairittelevat, kun taas Toyota, Honda ja Wiliams näyttävät niissä melko huonoilta. Ihan sponsorilistoja katsomalla on helppo asettaa epäilyksen alaiseksi se, että McLarenilla olisi vain muutama kymmenen miljoonaa suurempi budjetti kuin Hondalla tai Wiliamsilla.
Ennen Toyotan tuloa mukaan sarjaan budjettivertailujen kärjessä oli poikkeuksetta Ferrari suurella erolla muihin. Logiikallasi asian olisi pitänyt olla juuri toisin, talli menestyi ja on varmasti kiinnostavin koko sarjassa. Tokikaan niitä ei kannata ehdottomana totuutena ottaa, mutta pitäisin niitä silti paremmin suuntaa antavina kuin nimimerkki Barcon arvauksia. Sikäli kun lähteenä on tosiaan käytetty tallien tilinpäätöstietoja, ovat nuo arvailut ainakin alkuperäislähteensä puolesta aavistuksen uskottavampia.

Itse pitäisin mahdottomana nähdä budjetista juuri mitään sponsorilistaa tuijottamalla. Toyotan, jonka autosta löytyy edelleenkin liki ainoastaan Panasonic-mainokset, tulisi sillä perusteella kuulua sarjan köyhälistöön, joka tuskin on millään tapaa totta ainakaan resursseista päätellen. Vaje on kuitenkin helppo paikata emoyhtiön puolelta tulevalla rahamäärällä, joka taas ei näy sponsorien listaa katsomalla. Toyotalla siihen varmasti myös varaa paremmin kuin muilla tämän hetken yrittäjillä.

McLarenin ja B.A.R:n olen kyllä itse nähnyt käytännössä yhden sponssin mainostauluna silloin kun tuo on tehty. McLarenilla oli toki enemmän yhteistyökumppaneita, mutta toisaalta BAT:n intresseissä tallin osaomistajana oli todennäköisesti pumpata investointiinsa hieman enemmän rahaa kuin pelkästään sponsorina toimineen Westin. En suoraan sanoen usko, että huipputallien rahankäytössä on tällä hetkellä niin suuria eroja, että niistä kannattaisi melskata edelleen ehkä Renaultia lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Barco :[ sanoi:
Wiliams ja Honda ovat menestyneet tällä vuosikymmenellä yhtä hyvin kuin McLaren
Tämän vuosikymmenen voitot:

McLaren-Mercedes 25 voittoa
Williams-BMW 10 voittoa
Honda Racing (BAR) 0 voittoa
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Aikamoista höpinää Barcolta. Väitteiden tueksi miehellä ei ole yhtikäs mitään faktoja mutta inttäminen vain jatkuu.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Barco:[ sanoi:
"F1 Racingin.."

Jokainen varmasti tietää urheilumaailmasta sen verran, että asiasta kirjoittavan lehdistön on paras nuoleskella niitä kenellä menee hyvin. Esim. tuossa alkusyksystä valioliigassa Jóse Mourinho ei pitänyt siitä tavasta jolla Sky Sports käsitteli Chelseaan liittyviä asioita ja päätti jättää antamatta Sky Sportsille enää haastatteluja pelin jälkeen laisinkaan. Vieressä olevan BBC:n toimittajalle kyllä puhuttiin ja ystävälliseen sävyyn. Sen jälkeen Sky Sports hieman siisti linjaansa Chelsean suhteen.

Ei varmaan liene kenellekään yllätys että rikkaita vihataan ja ketään ei kaipaa julkisuutta olemalla ylivoimaisesti suuribudjettisin talli. Sehän nähtiin jo kun Toyotalta melko aggressiiviseen sävyyn aikaisemmin keväällä kiistettiin lähes puolen miljardin budjetti. Sen takia mielestäni voidaan hyvällä syyllä kyseenalaistaa lehdistön budjettiarvailut, koska suosituimmat tallit ovat nimenomaan Ferrari, McLaren-Mercedes ja ehkä vielä Renault. Näitähän kyseiset budjettivertailut nimenomaan mairittelevat, kun taas Toyota, Honda ja Wiliams näyttävät niissä melko huonoilta. Ihan sponsorilistoja katsomalla on helppo asettaa epäilyksen alaiseksi se, että McLarenilla olisi vain muutama kymmenen miljoonaa suurempi budjetti kuin Hondalla tai Wiliamsilla.
Ja kun ei lehdistöön lähteenä voi luottaa niin mikäs se on sitten sun lähde josta näät nämä kaikki faktat? :p Äläkä sano, että sponssilista.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
patriot sanoi:
Melko murskaavat luvut!
Ferrarin voitto luku on vielä murskaavampi, mutta Ferrari ansaitsi voittonsa selkeästi. Nyt tilanne on se että mikä tule korkealta, läsähtää todella nopeasti alas.

Ferrari 58 voittoa

Kausi Voittoja
2004 15
2005 1 (Normaaleissa kisaolosuhteissa 0)

Ferrari oli vahva, muttei enää. Yksi aikakausi on päättynyt. Sen takia en näe enää Ferraria enää varteenotettavana vaihtoehtona Kimille.
McLarenin uusi aikakausi alkoi kun uusi Paragonin tehdas aukesi, josta McLaren on saanut joka vuosi voittavan automallin rakennettua :thumbup:
 
Ylös