McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Niin ja se rahan tuhlaaminen, taitaa olla näin että japanin poikien talliviritelmät ovat kustantaneet paljon enemmän rahaa pisteisiin näkien.
Ja Barcon DaimlerChrysler väite on PASKA PUHETTA! DaimlerChrysler on itseasiassa hankkimassa lisää osuutta McLaren tallista!
Toki ymmärrän Barcoa, v*tuttaisi minuakin jos oma fani talli ei pärjäisi, fakta on kuitenkin se että McLaren on pärjännyt ja pärjää huomattavasti paremmin kuin Honda. Mercedes-moottori on luotettavuudeltaan Renaultin moottorin kanssa sarjan parhaimpia, Hondan kestävyys on nähty jo kahdella ylimääräisellä moottorivaihdolla, ja tästähän piti tulla Hondan kausi. Kyllä se vaan tämä Melbournen kisa eroitti jyvät akanoista kärkitallien suhteen, ja sinne Honda ei kuulu... vielä.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Barco:[ sanoi:
On McLarenin taso laskenut kyllä viime vuodesta aika paljon. Mestaruustaistelussa ollaan mukana ainoastaan muutaman kahjon harhaluuloissa ja kilpailukyky kilpailijoihin nähden on vähintäänkin heikko. Jos kaikki ajavat normaalikisan, McLarenit ovat sijoilla 4-5. Jos Rubens pystyisi ajamaan edes lähellä tallikaverinsa tasoa, ajaisivat ne sijoilla 5-6. Jos Ferrari on vedossa, ajetaankin sitten jo jämäpisteistä.
Mitä helv..?

Honda ja Ferrari eivät ole lähelläkään Mclarenin tasoa. Nappi ei pysynyt edes Montoyan vauhdissa.

Alkaako McLarenin insinöörikato näkyä vai mistä mahtaa johtua että edes uudella tehokkaammalla moottorin kehitysversiolla ei pysytä Renaultin perässä?
Se ei ole tehokkaampi. Ainostaan luotettavampi jolloin maksimitehoilla pystytään ajamaan kisassa kauemmin.

Niin kuin Barco:[ Honda topicissa sanoin on otettava sinivalkoiset lasit silmiltä ja katsottava totuutta, ei McLarenin vauhti tällä hetkellä yksinkertaisesti riitä (Vaikka luultiin että Kimi olisi ollut raskaalla autolla).....
Kimillä meni Button ohituksessa rengas pilalle ja auto alkoi täristä rikkoen etusiiven. Räikkönen kirjautti viimeisellä setillä ja uudella keulalla nopeimman kierroksen.

http://www.formula1.com/race/result/fastestlaps/753/8.html
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Kyllä se Barco nyt on niin että jos autolta lähdetään paalulta, niin kyllä vähintään palkintopallille pitää päästä, eikä sijalle 10! Tänään ansaittu sija olisi ollut 5. Eli Honda on kyllä melkein 500 miljoonan dollarin satsauksella aika kova pettymys. Toyotalle :thumbup:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Se vielä tässä täytyy todeta kuinka luotettava Mersun motti on alkukaudesta ollut, yksi sarjan parhaimpia! :thumbup:
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
azai sanoi:
Niin ja se rahan tuhlaaminen, taitaa olla näin että japanin poikien talliviritelmät ovat kustantaneet paljon enemmän rahaa pisteisiin näkien.
Eipä se taida japanin poikia paljon haitata, siellä sitä rahaa tuntuu olevan.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Ehh... Ei se nyt järin heikko ole, Kimi oli kuitenkin tänään ainoa, joka pystyi edes hätyyttelemään Alonson vauhtia. Hondalla siihen ei näköjään kilpailuissa kyetä, eikä tuolla tahdilla pystytä jatkossakaan."

Hamsterin muisti lyhyt? Eipäs nyt unohdeta, että tällä kaudella on jo ajettu kolme kisaa ja niistä kolmesta tämä oli ylivoimaisesti poikkeuksillisimmissa oloissa ajettu. Ei kai kukaan väitä, että Alonso olisi voittanut vain kahdella sekunnilla, jos turva-auto ei olisi toistuvasti päästänyt McLareneja takaisin tuntumaan. Ei McLaren ole millään osa-alueella edes lähellä Renaultia: kisavauhdissa, aika-ajoissa, taktiikassa, lähdöissä, luotettavuudessa jne.

Jos McLaren topicciin nyt väkisin halutaan änkeä juttua Hondasta, niin haluaisin muistuttaa että kaksi viikkoa sitten Honda tuli täysin normaalisti ajetussa kisassa 10 sekunttia Renaultin takana maaliin. Samassa kisassa McLaren hävisi puoli minuuttia (ajeli ilman minkäänlaista ruuhkaa koko kisan) ja kuten tänään näimme, ei McLaren kaksikon välissä ole noin suurta tasoeroa. Myös Ferrari on pystynyt ajamaan aivan Renaultin tuntumassa maaliin normaalissa kisassa, mutta kukaan muu ei ole siihen pystynyt.

McLarenin loistavat saavutukset tällä vuosituhannella eivät kyllä tahdo millään muistua mieleeni. Kun katsotaan BAR-Hondaa ja McLarenia, molempien paras saavutus tällä vuosikymmenellä on ollut hävitä maailmanmestaruus. Olkoonkin että Hondaa vaivaa tällä hetkellä lievä voittojen puute, ei McLarenin saavutuksia voida tältä vuosikymmeneltä pitää mitenkään ihmeellisinä. Vuodet 02-04 McLarenilla: 4 voittoa, ei edes hopeatilaa valmistajana ja 1 500 miljoonaa euroa. Ihan panostuksen arvoista? Eiköhän se viime kausi jäänyt poikkeukseksi edellisvuosien joukossa, ja tällä kaudella tuo sama sarja jatkuu. Melko ihmeellisiä asioita saisi tapahtua, että McLaren ottaisi vaikka 5 voittoa tällä kaudella.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Barco:[ sanoi:
Hamsterin muisti lyhyt? Eipäs nyt unohdeta, että tällä kaudella on jo ajettu kolme kisaa ja niistä kolmesta tämä oli ylivoimaisesti poikkeuksillisimmissa oloissa ajettu. Ei kai kukaan väitä, että Alonso olisi voittanut vain kahdella sekunnilla, jos turva-auto ei olisi toistuvasti päästänyt McLareneja takaisin tuntumaan. Ei McLaren ole millään osa-alueella edes lähellä Renaultia: kisavauhdissa, aika-ajoissa, taktiikassa, lähdöissä, luotettavuudessa jne.
Onko omasi? Tämä oli Kimin kannalta normaalein tällä kaudella ajettu kilpailu, eikä nytkään ongelmaton. Kimin auto oli tänään kunnossa vasta toisen varikkokäynnin jälkeen, jolloin hän pystyi nousemaan Alonson parhaiden aikojen tasolle kierrosajoissa. En väitä, että Kimi olisi tänään pystynyt Alonsoa lyömään ilman ongelmiaan, se olisi typerää, mutta kaksikon sekunnin ero muihin nopeimmissa kierrosajoissa kyllä kertoo, että muut olivat vielä kauempana ja suurella erolla. Aika-ajojen, lähtöjen, taktiikan ja luotettavuuden osalta voisin olla kanssasi jopa samaa mieltä, mutta väitän Kimin nimenomaan kisavauhdissa olevan tällä hetkellä lähimpänä Renaulteja.

Jos McLaren topicciin nyt väkisin halutaan änkeä juttua Hondasta, niin haluaisin muistuttaa että kaksi viikkoa sitten Honda tuli täysin normaalisti ajetussa kisassa 10 sekunttia Renaultin takana maaliin. Samassa kisassa McLaren hävisi puoli minuuttia (ajeli ilman minkäänlaista ruuhkaa koko kisan) ja kuten tänään näimme, ei McLaren kaksikon välissä ole noin suurta tasoeroa. Myös Ferrari on pystynyt ajamaan aivan Renaultin tuntumassa maaliin normaalissa kisassa, mutta kukaan muu ei ole siihen pystynyt.
En minä Hondaa väkisin mukaan änkeä, itse olit sijoittanut Buttonin McLarenin edelle tuossa rankkauksessasi, jonne se ei mielestäni kuulu. Varsin epäreilua noin Kimin kannalta väittää McLaren-kaksikon tasoeron olevan pieni tämän kilpailun perusteella kun hänellä oli yli puolet kilpailusta autossa vikaa (itseaiheutettua toki). Bahrainissa Kimi kuitenkin toisaalta löi Montoyaa enemmänkin kuin tuon puoli minuuttia. Button on ehdottomasti nykyvireisen Montoyan edellä, mutta kummasti on jäänyt tällä kaudella jo kahdesti Kimin taakse, vaikka on nopeampi. Hämmästyttävää.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
"Button on ehdottomasti nykyvireisen Montoyan edellä, mutta kummasti on jäänyt tällä kaudella jo kahdesti Kimin taakse, vaikka on nopeampi. Hämmästyttävää"

Bahrainissa Buttonin ongelmat olivat jopa suurempia kuin Räikkösen. Räikkösellä varsinainen kilpailu sujui täysin ongelmitta, kun taas Buttonin kytkin reistaili koko kisan ja aiheutti hänelle 4 sijan pudotuksen lähdössä. Nähtiinhän se nyt jo Malesiassakin kun Felipe Massan tasoinen keskinkertaisuus sijoittui takarivistä Schumacheria paremmin, ettei takarivistä lähtö yhden pysähdyksen taktiikalla välttämättä maksa yhtään aikaa. Riippuen tietysti olosuhteista, mutta ne olivat sekä Massalla että Räikkösellä suotuisat.

Se että Räikkönen voitti Buttonin Bahrainissa oli enemmänkin onnea kuin taitoa: Räikkönen tuli juuri Buttonin eteen viimeisen varikkopysähdyksen jälkeen ja Button seurasi ongelmitta maaliin saakka. Ei McLarenilla olisi ollut mitään mahdollisuutta palkintopallille, jos tilanne olisi mennyt toisin päin. Tai jos Button ei olisi menettänyt niin paljon aikaa epäonnistuneen lähtönsä takia.

Se että Räikkönen on kolmessa kisassa jo kahdesti vetänyt päin ohitetuksi tullessaan, kieltämättä osoittaa että hän todellakin on se maikkarin mainostama F1-sarjan huonoin häviäjä, mutta itse en näe sitä kovinkaan positiivisena ominaisuutena. Vielä se että Montoya teki täsmälleen saman Buttonille, ei jätä kyllä epäilystäkään siitä missä pilttuussa majailee varikon vastenmielisin talli.
 
Viimeksi muokattu:

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Barco:[ sanoi:
Kun katsotaan BAR-Hondaa ja McLarenia, molempien paras saavutus tällä vuosikymmenellä on ollut hävitä maailmanmestaruus. Olkoonkin että Hondaa vaivaa tällä hetkellä lievä voittojen puute, ei McLarenin saavutuksia voida tältä vuosikymmeneltä pitää mitenkään ihmeellisinä. Vuodet 02-04 McLarenilla: 4 voittoa, ei edes hopeatilaa valmistajana ja 1 500 miljoonaa euroa. Ihan panostuksen arvoista? Eiköhän se viime kausi jäänyt poikkeukseksi edellisvuosien joukossa, ja tällä kaudella tuo sama sarja jatkuu. Melko ihmeellisiä asioita saisi tapahtua, että McLaren ottaisi vaikka 5 voittoa tällä kaudella.
Toivottavasti olet trolli.. Honda ei kertaakaan ole ollut lähellä mestaruutta tai edes voittoa. :yuck:

Mclaren 02-05 14 voittoa
BAR Honda 99-05 0 voittoa

BAR on käyttänyt joka vuosi yli 200 miljoonaa taalaa ja saavuttanut 0 voittoa. Ihan panostuksen arvoista? :alppu:

Väität että Mclarenin budjetti on 500 miljoonaa vuodessa? Tiputappa se puoleen.

haluaisin muistuttaa että kaksi viikkoa sitten Honda tuli täysin normaalisti ajetussa kisassa 10 sekunttia Renaultin takana maaliin.
Haluaisin muistuttaa että tänään Honda hyytyi näyttävästi 20 metriä ennen maalia.
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kyllähän voimasuhteet on melko selvät. Rellu on paras ja McLaren toiseksi paras. Hondat, Ferrarit ja muut tulee kaukana. Barcon on melko turha täällä purkaa mieltään. Kyllä tilanne on sama kuin viime vuonnakin. Kaksi tallia etenkin kisoissa on ylitse muiden. Ei paalupaikalta voi yksinkertaisesti pudota sijalle 10. Todella surkea suoritus Hondalta kaikenkaikkiaan. Ensi vuosi on sitten ensi vuonna

Nyt McLaren on heti Rellun perässä!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Barco:[ sanoi:
Se että Räikkönen voitti Buttonin Bahrainissa oli enemmänkin onnea kuin taitoa: Räikkönen tuli juuri Buttonin eteen viimeisen varikkopysähdyksen jälkeen ja Button seurasi ongelmitta maaliin saakka. Ei McLarenilla olisi ollut mitään mahdollisuutta palkintopallille, jos tilanne olisi mennyt toisin päin. Tai jos Button ei olisi menettänyt niin paljon aikaa epäonnistuneen lähtönsä takia.
No jos Jenson ei olisi pystynyt seuraamaan yhden pysähdyksen taktiikalla ajanutta Räikköstä tuoreemmilla renkailla, niin Hondalla olisi saatu olla todella huolissaan. Ei tuo kerro käytännössä mitään suuntaan tai toiseen, paitsi että McLaren pärjää taktiikassa ainakin Hondalle :rolleyes: Tänään taas Jenson ei silloinkaan kun päästiin ajamaan pidempään ollut Kimin terveen McLarenin vauhdissa.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Barco:[ sanoi:
On McLarenin taso laskenut kyllä viime vuodesta aika paljon.

Rotat kyydissä, Montoya ja Räikkönen, ovat jo kilvan jättämässä uppoavaa laivaa. Sponsoreille on myyty kuva menestyvästä McLarenista, mutta mitä sitten kun Ferrari, Honda, BMW ja jopa Toyota tulevat ohitse? Mitä DaimlerChrysler yhtymä pitää kuuluisan Mercedes-brändin nimen lokaamisesta? Tapahtuuko McLarenille sama mitä Jaguarille, eli emoyhtiö kyllästyy katselemaan ylihintaista PR-katastrofia ja laittavat rahahanat kiinni. Itse näkisin asian näin.
Mclaren on aloittanut paremmin kuin viimekaudella ja paljon lähempänä Renaultia kuin viimevuonna kolmen kisan jälkeen. Katsokaan mitä tapahtuu kun päästään Eurooppaan.

Kumma että hallitseva maailmanmestari haluaa liittyä uppoavaan laivaan. Epäilen vahvasti että kaikki mainitsemasi tallit ajaisivat Mclarenista ohi edes pitkällä aikavälillä.

Japanilaistallit voisivat keskittyä voittamaan edes ne ensimmäiset kilpailunsa nykyformuloissa ja vasta sitten pyrkiä parempaan kuin kuvailemasi Mclarenin "surkea" menestys viimevuosina. Honda on ollut suuri pettymys talvitestien jälkeen, ei siitä pääse mihinkään.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Barco:[ sanoi:
Bahrainissa Buttonin ongelmat olivat jopa suurempia kuin Räikkösen. Räikkösellä varsinainen kilpailu sujui täysin ongelmitta, kun taas Buttonin kytkin reistaili koko kisan ja aiheutti hänelle 4 sijan pudotuksen lähdössä.
"kytkin reistaili" = suomeksi "kämmäsin lähdön"
Nähtiinhän se nyt jo Malesiassakin kun Felipe Massan tasoinen keskinkertaisuus sijoittui takarivistä Schumacheria paremmin, ettei takarivistä lähtö yhden pysähdyksen taktiikalla välttämättä maksa yhtään aikaa.
Niin. Se taas johtuu siitä että Schumikin lähti keskijoukosta, ja menetti aikaa koko kisan ajan. Button taas ajoi kärkijoukossa, ja sinne on paljon pidempi matka takaa.
Se että Räikkönen voitti Buttonin Bahrainissa oli enemmänkin onnea kuin taitoa: Räikkönen tuli juuri Buttonin eteen viimeisen varikkopysähdyksen jälkeen ja Button seurasi ongelmitta maaliin saakka. Ei McLarenilla olisi ollut mitään mahdollisuutta palkintopallille, jos tilanne olisi mennyt toisin päin. Tai jos Button ei olisi menettänyt niin paljon aikaa epäonnistuneen lähtönsä takia.
Joo, oli hyvää onnea että pääsi starttaamaan takaa ylivoimaisella taktiikalla, ja että Buttonille laitettiin varikolla vahingossa uudet renkaat joilla ohittaminen ei ole mahdollista.
Se että Räikkönen on kolmessa kisassa jo kahdesti vetänyt päin ohitetuksi tullessaan, kieltämättä osoittaa että hän todellakin on se maikkarin mainostama F1-sarjan huonoin häviäjä, mutta itse en näe sitä kovinkaan positiivisena ominaisuutena. Vielä se että Montoya teki täsmälleen saman Buttonille, ei jätä kyllä epäilystäkään siitä missä pilttuussa majailee varikon vastenmielisin talli.
Joopajoo. Talleja ei ole tapana arvioda niiden miellyttävyyden perusteella, miellyttävyyden, joka riippuu tässäkin tapauksessa lähinnä katsojan mielikuvituksesta.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Bobakki sanoi:
No jos Jenson ei olisi pystynyt seuraamaan yhden pysähdyksen taktiikalla ajanutta Räikköstä tuoreemmilla renkailla, niin Hondalla olisi saatu olla todella huolissaan. Ei tuo kerro käytännössä mitään suuntaan tai toiseen, paitsi että McLaren pärjää taktiikassa ainakin Hondalle :rolleyes: Tänään taas Jenson ei silloinkaan kun päästiin ajamaan pidempään ollut Kimin terveen McLarenin vauhdissa.
Kaikki kuskit tietää että Button tekee paineiden alla aina virheitä. Kimikin 'mainosti' että Nappi on eräs kaikkein helpoimpia ohitettavia. :ahem:

Vaikka auto on toiseksi paras, niin ei sillä mitään voiteta noilla kuskeilla. :nope:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Barco:[ sanoi:
Se että Räikkönen on kolmessa kisassa jo kahdesti vetänyt päin ohitetuksi tullessaan, kieltämättä osoittaa että hän todellakin on se maikkarin mainostama F1-sarjan huonoin häviäjä, mutta itse en näe sitä kovinkaan positiivisena ominaisuutena. Vielä se että Montoya teki täsmälleen saman Buttonille, ei jätä kyllä epäilystäkään siitä missä pilttuussa majailee varikon vastenmielisin talli.
Ei liene vaikee arvata minkä tallin miehiä Barco on.. :p

Mutta tuo yllä oleva ei oikein auennu mulle?
Vetänyt päin?? keh?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Onko kukaan pongannut kuvaa siitä mikä räkän etusiivessä oli vikana kisan puolivälissä? Maikkarilla sanottiin, että päätylevy irtos... :confused:
tai jotain..
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Barco:[ sanoi:
"
Se että Räikkönen on kolmessa kisassa jo kahdesti vetänyt päin ohitetuksi tullessaan.
Voisitko ystävällisesti kertoa nämä tilanteet?
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Barco:[ sanoi:
"Button on ehdottomasti nykyvireisen Montoyan edellä, mutta kummasti on jäänyt tällä kaudella jo kahdesti Kimin taakse, vaikka on nopeampi. Hämmästyttävää"

Bahrainissa Buttonin ongelmat olivat jopa suurempia kuin Räikkösen. Räikkösellä varsinainen kilpailu sujui täysin ongelmitta, kun taas Buttonin kytkin reistaili koko kisan ja aiheutti hänelle 4 sijan pudotuksen lähdössä. Nähtiinhän se nyt jo Malesiassakin kun Felipe Massan tasoinen keskinkertaisuus sijoittui takarivistä Schumacheria paremmin, ettei takarivistä lähtö yhden pysähdyksen taktiikalla välttämättä maksa yhtään aikaa. Riippuen tietysti olosuhteista, mutta ne olivat sekä Massalla että Räikkösellä suotuisat.

Se että Räikkönen voitti Buttonin Bahrainissa oli enemmänkin onnea kuin taitoa: Räikkönen tuli juuri Buttonin eteen viimeisen varikkopysähdyksen jälkeen ja Button seurasi ongelmitta maaliin saakka. Ei McLarenilla olisi ollut mitään mahdollisuutta palkintopallille, jos tilanne olisi mennyt toisin päin. Tai jos Button ei olisi menettänyt niin paljon aikaa epäonnistuneen lähtönsä takia.

Se että Räikkönen on kolmessa kisassa jo kahdesti vetänyt päin ohitetuksi tullessaan, kieltämättä osoittaa että hän todellakin on se maikkarin mainostama F1-sarjan huonoin häviäjä, mutta itse en näe sitä kovinkaan positiivisena ominaisuutena. Vielä se että Montoya teki täsmälleen saman Buttonille, ei jätä kyllä epäilystäkään siitä missä pilttuussa majailee varikon vastenmielisin talli.

Säälittävää itkemistä, Honda on paska formuloissa kuin henkilöautoissakin, kannattaa vain hyväksyä tosiasiat. Kyllähän Kimi voittaa Buttonin vaikka silmät kiinni jos ei autossa itsessään ole suuria ongelmia. On se ihme ettei Honda, tämä superhyperuber moottorilla varustettu kosla pärjää, jopa laatikko Toyota voitti Hondan, tosin onhan Toyota henkilöautoissakin muutaman kymmenen askeleen edellä.

No ehkäpä se voitto tulee Hondalle tällä vuosikymmenellä, heti kun saavat autosta toimivan, siitä moottoristakin oikeasti ne tehot joilla hehkuttavat ja vielä kuskit vaihdettua. Yksi asia yhdistää nämä Japanitallit ja se on hyvä propagandakoneisto
 
Ylös