AJ
Well-known member
Pään päällä?Moe Szyslak sanoi:Tolla autolla ei voiteta kisan kisaa tänä kautena. :nope:
Ja jos voittaa niin lupaan juosta kalsarit persvaossa Neulamäen karting-radan ympäri. :yuck:
Toki T-paita vähintään myös päällä.
Pään päällä?Moe Szyslak sanoi:Tolla autolla ei voiteta kisan kisaa tänä kautena. :nope:
Ja jos voittaa niin lupaan juosta kalsarit persvaossa Neulamäen karting-radan ympäri. :yuck:
Toki T-paita vähintään myös päällä.
Ensimmäinen konerikkohan viime kaudella tuli Ranskan GP:n aikoihin.äxä sanoi:Onkohan Mclarenilla sitten lähdetty auton ja moottorin
suunnittelussa vaihteeksi nimenomaan luotettavuudesta ja sitten on tuo nopeuspuoli hieman hukassa?
Mersun historian lähivuosilta tuntien on aika harvinaista on se että yhtään konerikkoa tai muuta tekniikasta johtuvaa keskeytystä ei ole kauden aikana sattunut. Mene ja tiedä.
Ei välttämättä mutta aivan helvetin vaikeaa se tulee olemaan. Päivän selvää on se, että maailmanmestaruuksista tuolla autolla ei ajeta. Liian hidas.Moe Szyslak sanoi:Tolla autolla ei voiteta kisan kisaa tänä kautena. :nope:
Enpä sanoisi Australiaakaan kovin normaaliksi. Safety Carit tasoittivat tilannetta huomattavasti. Niistäkin huolimatta Alonso dominoi tapahtumia aika lailla tahtonsa mukaan.jamminen sanoi:Sekin on nimittäin totta, ettei "normaalia" kisaa ole vielä tähän asti nähty; aina joku asia on mennyt pieleen. Ja siinä kisassa, missä meni vähiten pieleen (australia), taisteltiin voitosta ehdottomasti.
(Kimi)Auton vauhti olisi riittänyt voitosta taistelemiseen, mutta tuo pieni virheeni maksoi lopulta aika paljon. Lisäksi minun ja Fernandon välillä oli aina jotain kierroksella jääneitä. Automme on nopea, joten jos saamme ongelmattoman kisan, pystymme taistelemaan voitoista.
Elikkä nyt on Mersun puoleltakin menetetty tuo neitsyysMTV3 sanoi:Montoya keskeytti moottoririkkoon
07.05.2006 18:58
Juan Pablo Montoya, kuva: Bryn Lennon/Getty Images
McLarenin F1-tallin moottorintoimittajalle Mercedekselle sattui kauden ensimmäinen konerikko Euroopan GP:ssä, kun Juan Pablo Montoyan ajaminen päättyi 52 kierroksen jälkeen.
Montoyan moottoria käytettiin nyt toista viikonloppuaan.
- Juan Pablo kärsi moottoririkon kuusi kierrosta ennen moottorin kahden GP-viikonlopun käyttöajan täyttymistä. Otimme riskin rasittamalla moottoria normaalia enemmän kisan loppuvaiheissa, koska halusimme Juan Pablon pisteille. Tutkimme moottoririkon syyn jo tänä iltana, sillä moottori lennätetään saman tien tehtaallemme, Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug sanoi.
Montoya ajoi keskeytyshetkellään yhdeksäntenä.
- Starttini ei ollut mitenkään hyvä ja menetin useita sijoja avausmutkan rykelmässä. Sen jälkeen juutuin aina ruuhkaan niinä hetkinä, kun minun olisi pitänyt päästä hyökkäämään vapaalla radalla, jotta olisin saanut hyötyä lähimpiä kilpakumppaneitani raskaammasta polttoainekuormasta, Montoya selvitti vaisua kisaansa.
(MTV3)
Toivotaan vaan että McLarenin uhkapeli moottorin osalta kostaudu myös Kimille Espanjan GP:eessä, niin kuin tänään kävi Montoyalle!azai sanoi:Elikkä nyt on Mersun puoleltakin menetetty tuo neitsyys
Jos noita tilastoja haluaa pitää, niin kannattais varmaan jotenkin erotella esim. Super agurit ja Hondat toisistansa. Autot kun varmaankin rasittavat moottoria eri tavoilla, ja moottorit on kumminkin todennäköisesti Hondan autoa ajatellen suunniteltu ja testailtu.azai sanoi:Elikkä nyt on Mersun puoleltakin menetetty tuo neitsyys
Silti kyllä näkisin että moottori on hyvin luotettava.
Ennen aikaisesti vaihdetut- tai kisassa hajonneet moottorit:
BMW 4
Cosworth V10 0
Cosworth V8 4
Ferrari 4
Honda 4 (5 kenties, Saton keskeytys epävarma)
Mercedes 1
Renault 1
Toyota 2
Ilmeisesti McLarenilla renkaat ovat parhaimmassa kunnossa (suhteessa muihin) siinä vaiheessa, kun auto on kevyt.Joni sanoi:Kyl vauhtia piisaa :ahem:
Kyllä siitä nyt sen verran huolestunut kannattaa olla, että mestaruusmahkut ovat menneet...jamminen sanoi:No joo, en nähnyt Australian kisaa kokonaan, mutta kyllähän siinä Alonso hyötyi turva-autojen jälkeen niistä, jotka olivat hänen ja Kimin välistä. Ei kai kannata ruveta laskemaan, paljonko meni hukkaantui siinä, kun etusiipi hajosi, paljonko noi välissä olevat autot hidastivat Kimiä ja paljonko Alonso menetti aikaa SC:ien takia. Viittaan vain kisan jälkeiseen lehdistötilaisuuteen:
(Kimi)
Se täytyy sanoa, että tuo voittaja-auto -kommentti olikin MTV3:en omaa keksintöä, Australian kisan jälkeen Kimi sanoi vain, että Imolassa pitäisi olla mahdollisuuden voittoon, ja että se sopii Mclarenille.
Mitä tuohon Imolan kisaan tulee, niin totta, siellä ei ollut vauhtia. Mitä sitten? Tässä on ajettu neljä kisaa, joissa kahdessa ensimmäisessä voiton mahdollisuudet vietiin automaattisesti pois (Kimiltä). Sen jälkeen kaksi kisaa, joista toinen hyvä, toinen heikko, vaikkakin Imolasta olisi voinut tulla voitto ilman sitä yhtä virhettä... En olisi tästä vielä kovin huolestunut.
No kannattaa ja kannattaa... Mieluummin ajattelen positiivisesti. Ei ole mestaruusmahdollisuudet menneet vieläkään. Viime vuonnakaan Kimi ei voittanut yhtäkään näistä ajetuista kisoista, tosin sai paljon vähemmän pisteitä.Janne A. sanoi:Kyllä siitä nyt sen verran huolestunut kannattaa olla, että mestaruusmahkut ovat menneet...
Kukas sen nyt tekis/suunnittelis? :doubtful:Laareni120 sanoi:Tuleekohan jossain vaiheessa MP4/21B? Kukapa sen nyt tietäs...