formulastara
Well-known member
Laitan tämän vielä tännekin, kun sopinee hyvin toikin alle:
Selvää on, että tämän vuoden auto(4-21) on parempi kuin viime kauden. Kyse on siitä, että muut ovat menneet kehityksessä enemmän eteenpäin. Tyhmää väittää muuta, eiköhän ne ottaisi käyttöön edellisen mallin(4-20) v8-koneella - jota rengastesteissäkin käytettiin - jos se olisi muka parempi kuin tämän vuoden malli.
Yleensäkin huvittaa toimittajien typerät kysymykset: "Onko tämä paras ferrari/auto mitä olet ajanut." Ainahan ne on, koska ovat nopeampia kuin edelliskauden autot, ellei sääntöjä ole rukattu niin paljon, ettei se ole mahdollista.
Järkevämpää olisikin kysyä: "Onko tämä paras Ferrari suhteutettuna muiden edistykseen." Tai vaikkapa: "Onko tämä ajettavuudeltaan paras auto ever?"
Jos edellisen kauden auto on parempi, niin kai se sitten otettaisiin käyttöön takaisin, muunnettuna uusille säännöille. Aina se muuntaminen ei tietty ole mahdollista/helppoa. Mutta esimerkiksi F2002:ta hehkutettiin hulluna, F2003GA ei sitten muka ollutkaan niin hyvä auto. No olisivat sitten jumankauta ajaneet sillä F2002:lla kauden loppuun saakka!
Ongelma Mclarenin kanssa taitaa nyt olla se, että auton potentiaalia ei saada esille, ja säädöissä on jo hyvän aikaa alettu menemään metsään. Veikkaan sen johtuvan Tombazisin ja kumppaneiden lähdöstä. Yllättäen Ferrari alkoi toimimaan, kun Tombazis pääsi autoon käsiksi. Aika ilmeiseltä vaikuttaa, että herra Dennis aliarvioi yksittäisten huippusuunnittelijoiden merkityksen auton kehittelyn suhteen.
Veikkaisin juuri Tombazisin olevan tämän hetken paras suunnittelija. Kun hän tuli ferrarilta (F2004) Larenille, niin eipä aikaakaan kun 19/B oli huippuvauhdissa. Tombazisin aeroalaa oli pitkälti myös 4-20, joka saatiin toimimaan loistavasti, kun etujousitusta muutettiin(Vauhdin maailma), eli aeropuoli oli alusta asti huippua. 4-21 on aeropuoleltaan hyvin pitkälti samankaltainen kuin edeltäjänsä, auto on evoluutio, ei revoluutio, paitsi ehkä sen osalta, että pienempi kone mahdollistaa selvästi kapeamman perän, mutta niinhän se on kaikilla.
Vielä alkukisoissa 4-21 oli Kimin käsissä yksi nopeimmista, ellei nopein auto. Erilaiset muuttujat pitivät kuitenkin Kimin aivan kuumimmasta kärjestä poissa. Nyt muut ovat saaneet kehitystyönsä vauhtiin, eikä vähiten Ferrari(!) Mclarenin taapertaessa tiedottomana kuin päätön kana. Aivot ovat näet lähteneet muualle. Valitettavasti.
Toivon hartaasti, että Kimi menisi Ferrarille, tai oikeastaan sinne, minne Tombazis menee...
Tiedän, ettei yksi mies kesää tee, mutta tämä herra sen oikeassa ympäristössä(resurssit) näyttää tekevän, on nimittäin sen verran jo näyttöä.
Selvää on, että tämän vuoden auto(4-21) on parempi kuin viime kauden. Kyse on siitä, että muut ovat menneet kehityksessä enemmän eteenpäin. Tyhmää väittää muuta, eiköhän ne ottaisi käyttöön edellisen mallin(4-20) v8-koneella - jota rengastesteissäkin käytettiin - jos se olisi muka parempi kuin tämän vuoden malli.
Yleensäkin huvittaa toimittajien typerät kysymykset: "Onko tämä paras ferrari/auto mitä olet ajanut." Ainahan ne on, koska ovat nopeampia kuin edelliskauden autot, ellei sääntöjä ole rukattu niin paljon, ettei se ole mahdollista.
Järkevämpää olisikin kysyä: "Onko tämä paras Ferrari suhteutettuna muiden edistykseen." Tai vaikkapa: "Onko tämä ajettavuudeltaan paras auto ever?"
Jos edellisen kauden auto on parempi, niin kai se sitten otettaisiin käyttöön takaisin, muunnettuna uusille säännöille. Aina se muuntaminen ei tietty ole mahdollista/helppoa. Mutta esimerkiksi F2002:ta hehkutettiin hulluna, F2003GA ei sitten muka ollutkaan niin hyvä auto. No olisivat sitten jumankauta ajaneet sillä F2002:lla kauden loppuun saakka!
Ongelma Mclarenin kanssa taitaa nyt olla se, että auton potentiaalia ei saada esille, ja säädöissä on jo hyvän aikaa alettu menemään metsään. Veikkaan sen johtuvan Tombazisin ja kumppaneiden lähdöstä. Yllättäen Ferrari alkoi toimimaan, kun Tombazis pääsi autoon käsiksi. Aika ilmeiseltä vaikuttaa, että herra Dennis aliarvioi yksittäisten huippusuunnittelijoiden merkityksen auton kehittelyn suhteen.
Veikkaisin juuri Tombazisin olevan tämän hetken paras suunnittelija. Kun hän tuli ferrarilta (F2004) Larenille, niin eipä aikaakaan kun 19/B oli huippuvauhdissa. Tombazisin aeroalaa oli pitkälti myös 4-20, joka saatiin toimimaan loistavasti, kun etujousitusta muutettiin(Vauhdin maailma), eli aeropuoli oli alusta asti huippua. 4-21 on aeropuoleltaan hyvin pitkälti samankaltainen kuin edeltäjänsä, auto on evoluutio, ei revoluutio, paitsi ehkä sen osalta, että pienempi kone mahdollistaa selvästi kapeamman perän, mutta niinhän se on kaikilla.
Vielä alkukisoissa 4-21 oli Kimin käsissä yksi nopeimmista, ellei nopein auto. Erilaiset muuttujat pitivät kuitenkin Kimin aivan kuumimmasta kärjestä poissa. Nyt muut ovat saaneet kehitystyönsä vauhtiin, eikä vähiten Ferrari(!) Mclarenin taapertaessa tiedottomana kuin päätön kana. Aivot ovat näet lähteneet muualle. Valitettavasti.
Toivon hartaasti, että Kimi menisi Ferrarille, tai oikeastaan sinne, minne Tombazis menee...
Tiedän, ettei yksi mies kesää tee, mutta tämä herra sen oikeassa ympäristössä(resurssit) näyttää tekevän, on nimittäin sen verran jo näyttöä.