McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Matxi sanoi:
Eikös Montrealissa ole aina ajettu aika pienillä siivillä?
Eikait ne nyt vielä Monza-paketteja testaile kun on aika läjä kisoja ennen sitä...
no pienillä ja pienillä, omasta mielestä ns. keskitason aeropaketilla omasta mielestä, ja ratahan on suht syherö lukuunottamatta paria suoraa...
tässä kuitenkin Fisin auto viime vuodelta, ei tuo nyt kovin pieneltäaeropaketilta näytä....


ja tässä Kimin voitaja-autosta kuva viime vuodelta Kanadassa.... omasta mielestä takasiipi on jyrkemmässä kulmassa kuin tuossa testissä, tosin mistä sen tietää mitä ovat "keksineet" tälle vuodelle...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
FO110K sanoi:
no pienillä ja pienillä, omasta mielestä ns. keskitason aeropaketilla omasta mielestä, ja ratahan on suht syherö lukuunottamatta paria suoraa...
Montrealissa siivet on lähinnä jarrutuksia varten. Rata on niin syherö, että monessa mutkassa siipeä ei tarvitse lainkaan. Nyt kun on V8 moottorit, niin keskinopeudella kiihdytyksessäkään ei tehot riitä enää sutimiseen. Silti hieman yllättävän pieni siipi ... mutta eipä tuo Fisin siipi viimevuodeltakaan niin kovin paljon isompi ole.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
DFiaA sanoi:
Silti hieman yllättävän pieni siipi ...
niimpä, ja kun ottaa huomioon että on julkisuudessa liikkunut huhuja ettei takapään pito riitä niin miksi sitten.... :rolleyes:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
FO110K sanoi:
niimpä, ja kun ottaa huomioon että on julkisuudessa liikkunut huhuja ettei takapään pito riitä niin miksi sitten.... :rolleyes:
Eikös ne olleet turunsanomien sepityksiä että takapäänpito ei riitä. On Kimikin sanonut, ettei saa takapäätä toimimaan, mutta eipä sitä yleensä aliohjaavalla saakaan toimimaan.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
FO110K sanoi:
vois kuvitella takasiivestä päätellen että on testattu jonkun nopeamman radan aeropakettia, esmes Monza?
tuolla tuskin ajetaan Monacossa...
No, tuo kuvahan on Paul Ricardin testeistä. Mistäpä sitä tietää ajaako ne jonkin radan testejä vai onko kyse rengas ringistä. Toivottavasti testaavat jotain uutta osaa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
DFiaA sanoi:
Montrealissa siivet on lähinnä jarrutuksia varten. Rata on niin syherö, että monessa mutkassa siipeä ei tarvitse lainkaan. Nyt kun on V8 moottorit, niin keskinopeudella kiihdytyksessäkään ei tehot riitä enää sutimiseen. Silti hieman yllättävän pieni siipi ... mutta eipä tuo Fisin siipi viimevuodeltakaan niin kovin paljon isompi ole.

Monacohan kannattaa siis ajaa ilman siipiä.

Monzaan voikin sitten laittaa vanhat monaco-asetukset.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
formulastara sanoi:
Monacohan kannattaa siis ajaa ilman siipiä.
Tuskinpa, siellä ei ole sellaista suoraa josta siivistä olisi haittaa, mutta muutama keskinopea mutka siellä on ja lukuisia jarrutuksia.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Mclarenin vaisuuden syy:

Kimiä ei kiinnosta, koska hänellä on soppari Ferrarin kanssa.
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Mikäs se tälläinen etusiipi on? :eek: tosin ei oo ennen pistäny silmää sit.. että onko toi sit joku vitun vanha mut näytti vaan oudolta :)

 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Duunari sanoi:
Mikäs se tälläinen etusiipi on? :eek: tosin ei oo ennen pistäny silmää sit.. että onko toi sit joku vitun vanha mut näytti vaan oudolta :)

Näyttää tojotalta :dunno:
 

technine

Active member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
40
yläpuolella oleva kuva lienee monacon aeropaketin testeistä. Melko massiivinen takasiipi ja etusiivessäkin profiilit aika jyrkästi ?

Tota siipimallia taisivat testata joskus aikaisemmin.. olisko ollu silverstonen testeissä joku kuukausi takaperin. sillon siipi oli musta väriltään. Muotoilusta ei kyllä pysty sanomaan tällä osaamisella mitään, mutta sopii se tohon suippoon nokkaan :)
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
technine sanoi:
yläpuolella oleva kuva lienee monacon aeropaketin testeistä. Melko massiivinen takasiipi ja etusiivessäkin profiilit aika jyrkästi ?

Tota siipimallia taisivat testata joskus aikaisemmin.. olisko ollu silverstonen testeissä joku kuukausi takaperin. sillon siipi oli musta väriltään. Muotoilusta ei kyllä pysty sanomaan tällä osaamisella mitään, mutta sopii se tohon suippoon nokkaan :)
Eikös se ollut viimeisimmistä testeistä ennen tätä viikkoa, eli Nyrren kisaa edeltäneet sessiot kolmisen viikkoa sitten.
 

technine

Active member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
40
Saattoi olla..

Miten muuten tossa ilmanottoaukon kyljessä ei ole Johnny Walker mainosta vaan jotain aakkosia vaan ?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
MTV3 F1-SÄHKEET Tiistai

Keke: McLaren voi toimia Monacossa

Keke Rosberg listaa Kimi Räikkösen
viikonlopun Monacon GP:n mahdolliseksi
yllättäjäksi. Hidas katurata suosii
nopeutensa menettänyttä McLarenia.

- Kumpi rengasmerkki sitten toimii: Jos
se on Michelin, niin sitten siellä on
Alonso kärjessä. Jos se on Bridgestone,
niin sitten se on kai Schumacher
keulilla. Yllätyksiä tuskin paljon
nähdään, mutta ehkä Kimi on sellainen.
Tämä on aerodynaamisesti niin hidas
rata, että jopa McLaren saattaa toimia
täällä
, Keke arvioi Monacon GP:n
voimasuhteita MTV3:n Tulosruudussa.
Aerodynamiikassako Laarenin ongelmat?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Moe Szyslak sanoi:
Missä sitten? :doubtful:
Emmä tiijä, mersussa tai auton rungossa? En oo hirveesti seuraillu ongelmaveikkailuja tai uutisia ja tämä toikkin on luettu vain paikoin. Eka kerta mulle, kun tommonen aika selkee vikapaikka sattuu jossain silmään.
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
kimihä sano rehellisesti et koko auto o tyäs paska, mut peräs o suurimmat ongelmat
 
Ylös