formulastara
Well-known member
Se on kossupullo kaikille f1-foorumilaisille, ellei Kimi voita ensi kaudella maailmanmestaruutta!
Tombazis onnistui jälleen. Mutta ovat muuttaneet auton muotoa alkuperäisestä hieman, virheelliseen suuntaan, valitettavasti.Moe Szyslak sanoi:Vaikka MUOTOILIKIN huonon auton.
Kyllä se autokin vaan ratkaisee. Silloin kun Rubens ajoi kakkoseksi aina, oli Ferrari todella paljon ylivoimaisempi kuin Renault ikinä. Eli tottakai auto ratkaisee, mutta niin ratkaisee kuskikin.verge sanoi:Millä Renault muka voisi McLarenia kampittaa ensi kaudella? Heillä ei ole mestaruuteen kykenevää kuskia, ja vaikka monien forumistien mielestä pelkkä auto ratkaisee, niin Fisico on kyllä todistanu täysin päinvastaista. Siinä missä Rubinho tallimääräysten alla ajoi kakkossijoja Ferrarilla, ei Fisico ole hirveästi podiumilla viihtynyt, vaikka Alonson alkukausi on ollut Schumin ennätyskausiakin kovempitasoista.
Ei ole mestaruuteen kykenevää kuskia? Onhan heillä Heikki! :thumbup:verge sanoi:Millä Renault muka voisi McLarenia kampittaa ensi kaudella? Heillä ei ole mestaruuteen kykenevää kuskia, ja vaikka monien forumistien mielestä pelkkä auto ratkaisee, niin Fisico on kyllä todistanu täysin päinvastaista. Siinä missä Rubinho tallimääräysten alla ajoi kakkossijoja Ferrarilla, ei Fisico ole hirveästi podiumilla viihtynyt, vaikka Alonson alkukausi on ollut Schumin ennätyskausiakin kovempitasoista.
Omien näkemyksieni mukaan sarjassa ensi kaudella ajaa tasan kolme mestaruuskykyistä kuljettajaa mestaruuteen kykenevällä kalustolla, ja kun valtaosa näistä on McLarenin vahvuudessa, niin ei ole Rellulla mahdollisuuksia ensi kaudella.
Meninkö sittenkin trollilaivan kyytiin?
Unohdit sen muotoilu yms. 'varauksen'.formulastara sanoi:Se on kossupullo kaikille f1-foorumilaisille, ellei Kimi voita ensi kaudella maailmanmestaruutta!
Millä tavalla ovat muuttaneet virheelliseen suuntaan?formulastara sanoi:Tombazis onnistui jälleen. Mutta ovat muuttaneet auton muotoa alkuperäisestä hieman, virheelliseen suuntaan, valitettavasti.
Ai että ekana vuotena mestaruuteen? :doubtful:Oberfeldwebel sanoi:Ei ole mestaruuteen kykenevää kuskia? Onhan heillä Heikki! :thumbup:
Ei sitä koskaan tiedä. Kyllähän Villaneulekin pärjäsi ensimmäisenä kautenaan ihan hyvin. Kuitenkin kolmesti joutu keskeyttämään kisan, minkä Hill voitti ja jäi 19 pistettä.Moe Szyslak sanoi:Ai että ekana vuotena mestaruuteen? :doubtful:
Jos nyt ylipäänsä pääsee ajamaan Rellua tai jotain muuta kinneriä. :thumbfh:
Aiwa, toki ens kaudella kisassa on mukana vähintään kaks tosi kovaa luuta (kimi ja lonso) tai vähintään yks jos mäkki floppaa ihan täysin. Tai niin no, jos kimi jäis mäkille ja mäkki floppais vaihteeks niin heikillähän olis aika puhdas väylä vaikka mestaruuteen jos sumi lopettaa..Rusina sanoi:Ei sitä koskaan tiedä. Kyllähän Villaneulekin pärjäsi ensimmäisenä kautenaan ihan hyvin. Kuitenkin kolmesti joutu keskeyttämään kisan, minkä Hill voitti ja jäi 19 pistettä.
Saatan muistaa väärinkin, muttaformulastara sanoi:Tombazis onnistui jälleen. Mutta ovat muuttaneet auton muotoa alkuperäisestä hieman, virheelliseen suuntaan, valitettavasti.
Eikun sillä oltiin ekoissa kisoissa aivan kärjen vauhdissa. Sitten Paragorn muotoili pohjaa täysin Tombazisin vastaiseksi. Meni pitkään ennen kuin totuus taas löytyi.Moe Szyslak sanoi:Millä tavalla ovat muuttaneet virheelliseen suuntaan?
Ai kun sillä ruvettiin pärjäämään, niin sitä on nyt sitten viety 'väärään' suuntaan?
Kyl se Tomppa vaan pääasiassa vastasi auton aerodynamiikasta, eli siis muodoista noi yleensäkin. Tomppahan tuli Larenille 04, ja muotoili mp 4-19 peräpään uusiksi, jolloinka siitä siis tuli se beemalli.Ghost_Glove sanoi:Saatan muistaa väärinkin, mutta
eikös tomban alueisiin kuulu auton pohja eikä niinkään auton
korin muotoilu...? Tai jotain sinne päin.
Eli eikös newey kuitenkin vastannut enempi auton ulkonäöllisistä ratkaisuista tms....
No näin siinä varmaan kävi!formulastara sanoi:Eikun sillä oltiin ekoissa kisoissa aivan kärjen vauhdissa. Sitten Paragorn muotoili pohjaa täysin Tombazisin vastaiseksi. Meni pitkään ennen kuin totuus taas löytyi.
Niin tai näin, tämänvuotisen auton aerodynamiikasta väitti ainakin itse haastatteluissa vastanneensa Prodromou, ei Tombazis.Juzo sanoi:olihan siitäkin jotain huhuja, että Tombazisis siirrettiin syrjään suunnitteluosastolta jo kauan ennen hänen lähtöään.
Itse Flavio Briatoren mukaan Heikki kykenee mestaruuteen samantien, jos vaan Renaultti kulkee vielä jonnekin.Oberfeldwebel sanoi:Ei ole mestaruuteen kykenevää kuskia? Onhan heillä Heikki! :thumbup:
Juzo sanoi:No näin siinä varmaan kävi!
Aika hurjan hypetyksen on tuo Tombazisis nostanut. Joidenkin huhujen mukaan Tombazisis ei olisikaan ollut sellainen nero kuin täällä foorumilla kuvitellaan. McLarenin suunnitteluosaston ilmapiiri alkoi kiristyä kun kaikki kaikki pitivät Tombazisiksen ansiona auton nopeutta, vaikka todellisuudessa McLarenilla auton suunnittelu tapahtui usean suunnittelijan johdolla. olihan siitäkin jotain huhuja, että Tombazisis siirrettiin syrjään suunnitteluosastolta jo kauan ennen hänen lähtöään.
Newey ei muuten osallistunut tuon MP4-19A auton suunnitteluun paljoakaan, päävastuu autosta oli Mike Coughlanilla. Kauden alussa Coughlanin tilalle tuli Newey ja Tombazisis joiden tehtävänä oli suunnitella paranneltu B-malli. Vaikea sitten sanoa johtuiko auton parantunut vauhti Tombazisiksestä vai Neweystä.
Se olisi asioiden karkeaa yksinkertaistamista, eikä siihen kannata sortua. Jokin merkitys tietysti jokaisella auton kehitykseen osallistuvalla on, mutta menestystä ei yhdellä miehellä selitetä. Ei vaikka kyse olisi Tombazisista tai Neweystä.formulastara sanoi:Onko se nyt oikeasti niin vaikeaa huomata kausaaliyhteyttä Tombazis'n tallipaikan ja kulloisenkin ko. tallin auton vauhdin suhteen?