kouvotsvoni
Banjottu
Eikun vertasin noita ihmeen tekijöitä toisiinsa.formulastara sanoi:Ai kun joku on tehnyt jotain, niin se kertoo, että toinenkin tekee jotain?
Eikun vertasin noita ihmeen tekijöitä toisiinsa.formulastara sanoi:Ai kun joku on tehnyt jotain, niin se kertoo, että toinenkin tekee jotain?
Yuri Borzenokóv sanoi:Tombazis on aerodynamiikkanero, jonka kyvyt eivät ole niinkään autonrakennuksessa vaan siinä tavassa millä hän osaa löytää kriittiset ongelmakohdat autoista. Ferrarilla ei miehelle niin hirveää tarvetta ole, koska perussuunnittelu on muutenkin niin vahvaa ja korjattavaa siten suhteellisen vähän. Sen sijaan McLarenille hän oli kullan arvoinen, kun osasi korjata laiskanpulskean suunnittelijakolonnan tekemiä virheitä jälkikäteen. Erityisen näkyvä oli tietysti kauden -04 kakkosauto, jolla hän sai täysin tuhoontuomitusta suuruudenhullusta ylivoimaisista jäähdytysongelmista kärsivän rottelon toimivaksi ja luotettavaksi ratkaisuksi.
Viime kaudella McLarenilla Tombazis oli se joka keksi, ettei auton renkaita tarvitse säästellä 200 kierrosta varten, jos kisa kestää 60. Muutenkin McLarenin viime vuotinen malli oli aerodynaamisesti lähes optimaalinen ja siitähän kiitos kuuluu Tombazikselle. Sääli McLarenin menestyksen kannalta että kuulapää halusi mieluummin antaa saunakavereidensa suunnitella auton ja pitää Tombaziksen vain jollain täysin turhalla oloneuvoksen viralla McLarenissa ja poissa Ferrarilta oikeita töitä tekemästä. Ei näköjään kelvannut kreikkalaiselle Neweyn kohtalo? No, ainakin minun arvostukseni sai lähdöllään.
Mitäs sitten Ferrarin ja Mclarenin muu suunnitteluosasto teki sillä välin kun Tomba suunnitteli mp4-20:n tai f-2004:n aerodynamiikan? Heillä ei ilmeisesti ollut mitään tekemistä? Uskoisin kuitenkin että Mclarenilla herroilla Newey ja Prodromou olisi myös jotain tekemistä asian kanssa?formulastara sanoi:Harvoimpa näkee tällaista mutua kirjoitettuna "totuuden" nimessä. Ensinnäkin, Kun Tombazis suunnitteli f-2004 aerodynamiikan sekä mp4-20:n aerodynamiikan, niin kyllä minusta voi sanoa, että hänen kykynsä ovat juurikin siinä koko auton aerodynamiikan suunnittelussa.
äxä sanoi:Mitäs sitten Ferrarin ja Mclarenin muu suunnitteluosasto teki sillä välin kun Tomba suunnitteli mp4-20:n tai f-2004:n aerodynamiikan? Heillä ei ilmeisesti ollut mitään tekemistä? Uskoisin kuitenkin että Mclarenilla herroilla Newey ja Prodromou olisi myös jotain tekemistä asian kanssa?
Mikä lähde sinulla on siihen että Tomba vastasi näiden autojen aerodynamiikasta yksin? Faktaa vai mutua?
Onhan kyseessä kova kaveri mutta mielestäni silti vähän turhan paljon nostetaan tässä yhtä miestä jalustalle.
Niin siis sitä vaan että mun mielestä auton suunnittelee aina koko tiimi yhdessä. Tomba on varmastikin tuonut monia hyviä ideoita mukaan projektiin, mutta tulos on silti tiimin yhteisvoimin saavutettu tulos. Olisko Tomba saanut esim. mp4-20:n kohdalla samaa tulosta aikaan ilman Neweyä, Prodromouta tai muuta tiimiä, kuka tietää?formulastara sanoi:No ei kai kukaan niin idiootti ole, että kuvittelisi, jotta yksi mies suunnittelisi KAIKEN. Lähde on mm. Vauhdin maailma, että Tombazis vastasi PÄÄOSIN F-2004 ja mp4-20 aerodynamiikasta.
Mielestäni se, ettei yksi mies kaikesta vastaa, on niin itsestään selvä asia, ettei sitä tarvitse joka kohdassa olla toitottamassa. :yuck:
En nyt jaksais joka jannulle perustella uudestaan ja uudestaan, miksi juuri yksi mies tuntuu sen pienen eron tekevän, jolla erotetaan voittajat häviäjistä. Tombazisin suunnittelunäytteet puhukoot puolestaan.äxä sanoi:Niin siis sitä vaan että mun mielestä auton suunnittelee aina koko tiimi yhdessä. Tomba on varmastikin tuonut monia hyviä ideoita mukaan projektiin, mutta tulos on silti tiimin yhteisvoimin saavutettu tulos. Olisko Tomba saanut esim. mp4-20:n kohdalla samaa tulosta aikaan ilman Neweyä, Prodromouta tai muuta tiimiä, kuka tietää?
Vastaavasti Ferrarinkin oma suunnitteluosasto on jo hyvin vahva ilman Tombaakin.
Tästä syystä hieman vierastan sitä ajatusta että yhtä miestä hehkutetaan liiaksi.
Jatkaisivat vaan samaan malliin kun kerran Alfonso liittyy vahvuuteen.Suomen Huippu sanoi:muutoksia on edessä McLarenilla...
Mihkäs se siitä muuttuis? Onko sielä hallinto/johtoporras tasolla tapahtunut yhtään muutoksia??? öö, eipä oo tainnut. Ron sielä on edelleen ja niin tehdään kun Ron sanoo. Olkoon vaikka koko tiimi täys Tombaziineja, Neweyjä ja muita kurkoja mut kun Ron setä sanoo, että tänään te suunnittelette mulle uuden vessan pöntön niin sit niin tehdään...Banaani sanoi:Jatkaisivat vaan samaan malliin kun kerran Alfonso liittyy vahvuuteen.
Äläpä vääristele. Montoya "lähti" koska sai kenkää ajohommista. Ei niinpäin että Montoya päätti lopettaa kesken kauden. Ja mitäs kiukuttelua se on jos ei yksinkertaisesti ole yhtään mitään sanottavaa? Ron Dennisin luonnehan on varsin joviaali kun ei antanut kenkää Pablolle samantien Indyn jälkeen.Yuri Borzenokóv sanoi:Ron Dennisin kiukutteluista hänen lähdettyään tämä toteaa: "The conversation lasted about twenty seconds, he had nothing to say". Kieltämättä mielenkiintoinen, joskaan ei niin yllättävä tiedoitus Ron Dennisin luonteesta.
Huijari? Kerro toki lisää.Pari vuotta sitten JP:n tullessa talliin huijari oli vielä sitä mieltä, että molempien tarvitsee tulla hieman vastaan jotta työsuhde saataisi toimimaan.
Hahhah. McLaren rakensi VIISI erilaista jousitusratkaisua Kolumbian tunarille että saisi tämän kotiutumaan paremmin McLareniin. Tuskin mikään muu tiimi uhraisi niin paljon aikaa ja resursseja että saisi kuljettajansa sopeutumaan.Lienee selvää että McLarenilla oltiin alusta saakka erittäin vähän kiinnostuneita JP:stä ja hänen toiveistaan. Aika onnetonta kyllä että talli kohtelee kuljettajaansa huonommin kuin kylmyydestään tunnettu Wiliams, joka sai Pablosta yhden F1-sarjan parhaista kuljettajista.
Norpert"tutkimme asiaa"Haug.... Mersu on itse pilannut Ronin hienon saavutuksen äärinmäisen huonolla kilpailuorganisaatiollaan. Ronista voidaan olla monta mieltä, mutta kyllä se paremmin tallipäällikön duunin vetää kuin jees jees Haug. Varmaan sopii Mersulle paremmin kun olis oma mies johdossa, mutta luulen, että organisaatio menis vain enemmän solmuun. Niin tai näin, ei vaikuta kovin järkevältä tässä valossa jääminen tuohon riitaisaan linnakkeeseen.HÖYNÄ sanoi:Nelosen uutiset tiesi kertoa että Mersu yrittää vallata McLarenista enemmistön että voi antaa Ronille kenkää. Ei kuulemma tule toimeen kuljettajien kanssa. Kaavailevat Haugia Dennisin tilalle. :idea:
Kyllä mä luulen, että Montoyan lähdöstä oli keskusteltu tallin johdossa jo ennen tuota puhelua, eikä Ron suinkaan päättänyt asiaa 20 sekunnissa. Haug eräiden tietojen mukaan vaati Montoyan hyllytystä USA:n fiaskon jälkeen, mutta Withmars ei halunnut hätiköidä. Keskusteluja Pablon asemasta oli varmasti käyty.Yuri Borzenokóv sanoi:Montoyan päätti lähteä ja Ron Dennis reagoi päättämällä alle 20 sekunnissa ettet "aja enää mun autolla ikinä, et myöskään kenenkään muun autolla niin kauan kuin voin sen estää". Tarkkis voisi valaista että mitä ihmettä Dennisin sitten olisi pitänyt tehdä että se olisi ollut kiukuttelua? Pistää loppukauden kisoihin JP:lle vuoden -86 McLaren alle ja sanoa että "sulla on sopimus, aja tai saat haasteen"?
Se "toiseksi paras" vaan turhautui (auton ym ohella) siihen nopeimpaan.Janne A. sanoi:Ei mennyt tää Montyn Mclaren pesti ihan suunnitelmien mukaan.
Silloin kun Monty siirtyi mäkille, Dennis jankkasi medialle : Nyt kun meillä on sarjan parhaat kuskit, ei menestys ole ainakaan kuskeistamme kiinni :thumbup: