McLaren MP4-21

  • Viestiketjun aloittaja azai
  • Aloituspäivämäärä

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Itse olen kyllä aika vakuuttunut siitä, että Montoya ei syystä tai toisesta saanut McLarenilla kaikkea itsestään ja autostaan irti, ehkä viime kauden jälkimmäistä puoliskoa lukuunottamatta. Jotakin voi päätellä siitä, että Pedro on ollut ajamissaan kisoissa tällä kaudella paremmassa vauhdissa ja jopa hyvin lähellä Kimin kisavauhtia. Käsi ylös jos joku nyt tosissaan uskoo Pedron olevan lähellekään Montoyan tasoinen kuljettaja.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
JT sanoi:
Itse olen kyllä aika vakuuttunut siitä, että Montoya ei syystä tai toisesta saanut McLarenilla kaikkea itsestään ja autostaan irti, ehkä viime kauden jälkimmäistä puoliskoa lukuunottamatta. Jotakin voi päätellä siitä, että Pedro on ollut ajamissaan kisoissa tällä kaudella paremmassa vauhdissa ja jopa hyvin lähellä Kimin kisavauhtia. Käsi ylös jos joku nyt tosissaan uskoo Pedron olevan lähellekään Montoyan tasoinen kuljettaja.
.o/
 

Pizarro

Well-known member
Liittynyt
20.6.2004
Viestit
85
Tuota Mersun osake-enemmistön ostoa olen jo odotellutki. Hieman huonoa pisnestä olla suurin maksaja jossakin hommassa missä itse ei ole määräävässä asemassa. Luulen ainakin että Mersu on McLarenin suurin rahottaja. Mutua :)

Vaikea sanoa mikä merkitys tuolla ostolla olis sitte kilpailukykyyn, vaan joskus tuntuu että ei nuo isot autotehtaat ole tuossa hommassa mukana sen kilpailun vuoksi.

Toinen vaihtoehtohan on että Mersu myis ne 40%...
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että Ronzo pois ja MB:n porukka sisään.
Tällä kaudella onnistunut V8-moottorin luominen ja DTM menestys antaisi viitettä että MB:llä touhu saattaisi ehkä onnistua :thumbup:

Siitä voidaan olla varma ettei McLaren nimeä ei heitetä pois jos talli ostetaan 100%, sen verran arvokas nimi McLaren on MB:lle, esim. SLR automalli on MB:n ja McLarenin kehittämä auto (maailman nopein sarjavalmisteinen automaattivaihteinen auto)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
azai sanoi:
Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että Ronzo pois ja MB:n porukka sisään.
Tällä kaudella onnistunut V8-moottorin luominen ja DTM menestys antaisi viitettä että MB:llä touhu saattaisi ehkä onnistua :thumbup:

Siitä voidaan olla varma ettei McLaren nimeä ei heitetä pois jos talli ostetaan 100%, sen verran arvokas nimi McLaren on MB:lle, esim. SLR automalli on MB:n ja McLarenin kehittämä auto (maailman nopein sarjavalmisteinen automaattivaihteinen auto)
Onnistunut V8:n luominen? Jaa-a... Millä mittarilla tämän kauden tulokset on onnistuneita. Itse en ole mersun osaamisesta vakuuttunut. Suurin osa McLaren-Mercedeksen ongelmista on johtunut juurikin Mersusta.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
patriot sanoi:
Onnistunut V8:n luominen? Jaa-a... Millä mittarilla tämän kauden tulokset on onnistuneita. Itse en ole mersun osaamisesta vakuuttunut. Suurin osa McLaren-Mercedeksen ongelmista on johtunut juurikin Mersusta.
Moottori on sarjan luotettavimpia, ainoita valmistajia joiden moottori kiertää yli 20 000 (numerollinen arvo lähinnä) ja ei varmasti ole sarjan heikko tehoisin moottori. Paremmin MB:llä on pullat uunissa kuin Hondalla, Toyotalla, BMW:llä ja Cosworthilla. Varsinkin japanilaisten moottorikehitys suunta on mennyt huonompaan suuntaan, alkukaudesta nämä "superluotettavat" moottorit ovat kääntyneet sarjan epäluotettavimmaksi moottoreiksi, etenkin Hondalla, joka pitää kärkisijaa epäluotettavuus listalla moottorin suhteen. Ei hyvältä näitä japanilaisille moottorivalmistajille varsinkin kun moottorikehitys jäädytetään Kiinan GP:n jälkeen. Itseasiassa MB:n V8-moottori on ensimmäinen malli, jota ei ole valmistettu Ilmorin toimesta ja tiloissa, Sindelfingenin moottori, ja se näkyy heti kaikessa :thumbup:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Yuri Borzenokóv sanoi:
Montoyan päätti lähteä ja Ron Dennis reagoi päättämällä alle 20 sekunnissa ettet "aja enää mun autolla ikinä, et myöskään kenenkään muun autolla niin kauan kuin voin sen estää". Tarkkis voisi valaista että mitä ihmettä Dennisin sitten olisi pitänyt tehdä että se olisi ollut kiukuttelua? Pistää loppukauden kisoihin JP:lle vuoden -86 McLaren alle ja sanoa että "sulla on sopimus, aja tai saat haasteen"?
Niin Montoya päätti lähteä NASCARiin kaudelle 2007 ja sen jälkeen tuli monoa perseelle ja niinkuin patriot kommentoi oli tuota jo varmasti mietitty viimeistään siinä vaiheessa kun Montoya päätti tehdä tuttavuutta Kimin auton vaihdelaatikon kanssa. BTW Mix oot giffen vaihtanu nikkiä ja miksi jätit kommentoimatta noihin muihin juttuihin?
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Markus Sytelä sanoi:
Kyllä on perseestä. Jos McLaren nimi katoaa ykkösistä, lopetan seuraamisen.
Samma på häär... Siis ihan perseestä, toivottavasti säilyttävät McLaren nimen jos ostavat tallin, koska josseivät säilytä, häviää siinä taas yksi fykkösten huomattavammista nimistä. Sama pätee Williamsiin...
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Markus Sytelä sanoi:
F1-tallit vuonna 2010:

Ferrari
Mercedes-Benz (jos mukana)
Renault (jos mukana)
Honda
Toyota (jos mukana)
Ford (Ex-Red Bull)
BMW
LEXUS - Toyotan B-tiimi (Ex-Williams) (jos mukana)
FIAT - Ferrarin B-tiimi (Ex-Toro Rosso)
MITSUBISHI/DAIHATSU/HYUNDAI (Ex-Super Aguri) (jos mukana)
VOLVO (Ex-Midland) (jos mukana)

Kyllä on perseestä. Jos McLaren nimi katoaa ykkösistä, lopetan seuraamisen.
Unohdit Prodriven, joka toimii Subaruna. :alppu:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
"My relationship with Ron was fine until I broke my shoulder," he explained. "I called him and told him what happened, but the British press made up another story."

"They started to make fun of Ron for believing my version and he thought I had made him look like an idiot."

"From that moment, our relationship was never the same."


http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?PO_ID=37037

azai sanoi:
Itseasiassa MB:n V8-moottori on ensimmäinen malli, jota ei ole valmistettu Ilmorin toimesta ja tiloissa, Sindelfingenin moottori, ja se näkyy heti kaikessa :thumbup:
Kyllä Brixworthissa osataan!
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
azai sanoi:
Moottori on sarjan luotettavimpia, ainoita valmistajia joiden moottori kiertää yli 20 000 (numerollinen arvo lähinnä) ja ei varmasti ole sarjan heikko tehoisin moottori. Paremmin MB:llä on pullat uunissa kuin Hondalla, Toyotalla, BMW:llä ja Cosworthilla. Varsinkin japanilaisten moottorikehitys suunta on mennyt huonompaan suuntaan, alkukaudesta nämä "superluotettavat" moottorit ovat kääntyneet sarjan epäluotettavimmaksi moottoreiksi, etenkin Hondalla, joka pitää kärkisijaa epäluotettavuus listalla moottorin suhteen. Ei hyvältä näitä japanilaisille moottorivalmistajille varsinkin kun moottorikehitys jäädytetään Kiinan GP:n jälkeen. Itseasiassa MB:n V8-moottori on ensimmäinen malli, jota ei ole valmistettu Ilmorin toimesta ja tiloissa, Sindelfingenin moottori, ja se näkyy heti kaikessa :thumbup:

No tää nyt on taas tätä mutua isolla ämmällä. Mistä sitä voi tietää, miten Mclaren kulkisi, jos siihen iskettäisiin kiinni BMW, Toyo, Honda tai vaikka Cossukin?

Vastaus: Ei mistään. Etkä varsinkaan sinä.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Markus Sytelä sanoi:
F1-tallit vuonna 2010:

Ferrari
Mercedes-Benz (jos mukana)
Renault (jos mukana)
Honda
Toyota (jos mukana)
Ford (Ex-Red Bull)
BMW
LEXUS - Toyotan B-tiimi (Ex-Williams) (jos mukana)
FIAT - Ferrarin B-tiimi (Ex-Toro Rosso)
MITSUBISHI/DAIHATSU/HYUNDAI (Ex-Super Aguri) (jos mukana)
VOLVO (Ex-Midland) (jos mukana)
Aivan liian paljon talleja. Nythän Ruutulippu-ohjelman mukaan Max Mosley on DTM-sarjan lumoissa. Eli formuloissakin tulevaisuudessa Mersun ja Toijotan kaksintaistelu saa riittää, mihinkäs niitä muita talleja tarvitaan. 10 autoa per talli, Mersulle lisäpainot, että Toijota pysyy kyydissä mukana. Ja Grään Priin voittaja ratkaistaan tietenkin Norbertin mahtikäskyllä!
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
formulastara sanoi:
No tää nyt on taas tätä mutua isolla ämmällä. Mistä sitä voi tietää, miten Mclaren kulkisi, jos siihen iskettäisiin kiinni BMW, Toyo, Honda tai vaikka Cossukin?

Vastaus: Ei mistään. Etkä varsinkaan sinä.
Totta mutua, mutta esitetäänhän täälläkin mutua Patriotin mutun mukaan miten McLaren-Honda yhdistelmä kulkisi :doubtful:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
azai sanoi:
Totta mutua, mutta esitetäänhän täälläkin mutua Patriotin mutun mukaan miten McLaren-Honda yhdistelmä kulkisi :doubtful:
Ja miksi kulkisi? Hondalla on omat kuvionsa.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"miksi jätit kommentoimatta noihin muihin juttuihin?"

En koe mitään velvotteita kommentoida jokaista asiaa mikä täällä nostetaan esiin. Jos kirjoittava nimimerkki on tarpeeksi vakavasti otettava ja viestin asiasisältö kiinnostava, kirjoitan sitten harkintani mukaan vastineen. Olettaen luonnollisesti, että minulla on siihen jotain lisättävää.

Olisi kiinnostava kuulla miten Tarkkiksen spekuloima "mitta täynnä Indyn jälkeen"-teoria tekisi Montoyan potkuista yhtään vähemmän kiukuttelua. Noin yleensä työsuhteessa olisi nimittäin hyvä pyrkiä sietämään toisen virheitä ja unohtaa ne, eikä kerätä katkeruutta sisäänsä ja räjähtää sitten oikein kunnolla kun mitta tulee täyteen. Yleensäkin harvassa tallissa on onnistuttu näin täydelliseen välirikkoon tallin ja sen kuljettajan välillä. No ehkä Wiliamsilla, mutta sielläkin kuljettajat ovat sentään ajaneet sopimuksensa loppuun. Pablo tuntui loppuvaiheessa ajoaan suorastaan nauttivan autonsa tuhoamisesta ja tallin vahingoittamisesta.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Ja onkohan kukaan huomannut sitäkään että tämä toikki on Mclarenin tämän kauden autosta, ei mistään muusta??? :thumbdown
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Yuri Borzenokóv sanoi:
En koe mitään velvotteita kommentoida jokaista asiaa mikä täällä nostetaan esiin.
Ei varsinkaan jos ei löydy mitään kunnollisia vasta-argumentteja.

Olisi kiinnostava kuulla miten Tarkkiksen spekuloima "mitta täynnä Indyn jälkeen"-teoria tekisi Montoyan potkuista yhtään vähemmän kiukuttelua. Noin yleensä työsuhteessa olisi nimittäin hyvä pyrkiä sietämään toisen virheitä ja unohtaa ne, eikä kerätä katkeruutta sisäänsä ja räjähtää sitten oikein kunnolla kun mitta tulee täyteen.
Aika koomista McLaren-raivoamista Gifulta. Koita ymmärtää että toisinkuin Ferrarilla jossa kakkoskuskin suorituksilla ei ehkä olekaan paljon väliä McLaren haluaa kaksi kuljettajaa jotka menestyvät. F1 ei ole mikään lepokoti vaan tulosurheilua. Montoyalla oli riittävästi aikaa osoittaa arvonsa tiimille tulosten muodossa mutta ei siihen pystynyt eritoten tällä kaudella. McLaren on joskus ennenkin lähettänyt tunareita matkoihinsa (Andretti) mutta jos on sopeutunut tiimiin ja hoitaa hommansa kunnolla tuskin lojaalimpaa työnantajaa löytyy. Tästä hyvänä esimerkkinä vaikkapa DC:n yhdeksän kauden mittainen pesti. Jossain vaiheessa pitää vain tehdä kovia ratkaisuja jos tuloksena on lähinnä lukematon määrä hiilikuidun palasia.
 
Ylös