Niinhän se menee, että nopeat autot eivät ole välttämättä helppoja ajaa, eikä säätää. Tästä on puhunut aikanaan Häkkinen, samaa puhuu nyt Heikki sekä Nico.
TS sanoi:
Kovalaisen mielestä uusi McLaren on hieman vaikeampi ajettava kuin Renault, jolla hän kilpaili viime kaudella.
- Vaikka pitoa on enemmän kuin Renault'ssa, niin tämä on vähän sellainen kiikkerä auto. Pitää vielä vähän harjoitella, jotta saan autosta kaikki parhaat puolet esiin, suomussalmelainen kertoi.
TS sanoi:
Williams on nopea, mutta ei mikään helppo ajettava.
- Vaikea on revittää nopea kierros, kun ei tiedä, kuinka pitkälle voi vetää. Jos menee yli, peli on ohi, Rosberg kiteytti.
Liian helposti hallittavassa autossa ei ole sitä tuntumaa, että pääsisi kunnon vauhtiin.
TS sanoi:
Pitkä veto kovin näyttö
Kärkiajat syntyivät yhden kierroksen rykäisyssä, kun Räikkösen nopein tulos tuli kolmen kierroksen vedolla, mikä päättyi bensiinin loppumiseen pääsuoralla.
Tallien keskinäisen valtapelin kannalta päivän tärkein viesti tuli Hamiltonin pitkästä 16 kierroksen vedosta, jolla hän oli puoli sekuntia Räikköstä ja sekunnin kisasimulaation ajanutta Felipe Massaa nopeampi.
McLaren näyttää hyötyvän Barcelonan kaltaisella nopeiden mutkien radalla pidemmästä akselivälistään.
Hyvin tuntuu Macin uusi aeropaketti toimivan. Ongelmana viime vuonna ja ilmeisesti testikauden alussa on ollut juuri pitkät vedot, ja lähinnä se, että auto on syönyt renkaat suht nopeasti. Nyt uudella aeropaketilla pystyy ilmeisen kilapilukykyisiä aikoja vetämään.
Saman aikaisesti HK huhuili, että Kimillä oli Ferrarin uuden aeropaketin kans jonkin luokan pito-ongelmia.
McLaren on siis saavuttanut Ferraria mahdollisesti juuri näillä nopeilla radoilla. Vastaavasti luulen, että Ferrari on saavuttanut McLarenia hitailla radoilla. Jolloin kaudesta voi tulla vielä tasaisempi kuin viime kaudesta.
:ahem: