Ilmari
Banned
- Liittynyt
- 6.8.2003
- Viestit
- 1939
Niin kuten aikaisemmin totesin, jos ChryslerDaimlerin tuki jätetään pois niin ei se voitto kummoinenkaan ole.FO110K:
joo eihän se mitään 500mmk luokkaa ole, mutta n. 300mmk voittoa on aika hyvin mun mielestä yritykseltä joka kuitenkin maksaa kovaa palkkaa suunnittelijoille/kuskeille jne... tietty nakkikioskifirmahan se nokiaan verrattuna on, mutta omaa laatuaan autourheilupiireissä (mm. koko TWR kaatui Arrowsin mukana, ennen Arrowsin ostoa TWR oli vastaavanlainen yritys kuin McL group)Ilmari:
hmmm, käsittääkseni sama koskee kaikkia talleja... missä olisi Ferrarin tulos ilman FIATia, Toyotan/Renaultin/Jaggen jne...? Siis ei millään pahalla, mutta ei TTE esimerkiksi tuota käteistä rahaa ollenkaan... McLaren on oma yritys josta Mercedes omistaa osan, ja johon se on sijoittanut rahaa...
En minä ole väittänyt että joku f1 talli tuottaisi paljon voittoa tai että niiden tarkoitus edes olisi paljon suoraa rahallista voittoa tuottaakaan.
Puhuin McLarenin voitoista koska tässä topiikissa aikaisemmin väitettiin McLarenin tuottavan "huimaa" rahallista voittoa.
Muita vastaavia maailmassa on Prodrive ja Ferrari.... muita ei itsellä tule mieleen...
Kysymys ei siis ole siitä onko se sen erilaisempi kuin muilla talleillakaan, vaan siitä että McLaren on tullut aikaisempaa riippuvaisemmaksi Mercedeksen rahoituksesta. Mersu ei enään siis ole pelkkä moottorintoimittaja.