Niin siis vian kai aiheutti elektroniikkavika polttoaineen syötössä ja ongelmia ei ollut pelkästään Ferrarilla vaan myös muutamalla muulla tallilla, jotka käyttävät Ferrarin asiakasmoottoreita. Silloin voipi olla kyse kyllä siitä, että moottorin elektroniikka ei oikeen futaa yhteen tämän boksin kanssa. Ei siinä tartte sen enempää salaliittoteoriaa olla.
Sinänsä on merkittävää, että tätä vikaa ja hässäkkää ei olisi tarttenut synnyttää, jos tallien olisi annettu käyttää omaa elektroniikkaa ja valvonta olisi hoidettu siten, että olisi annettu kaikille yhteneväiset speksit ja valvottu elektroniikkaa sitten toisella tavalla. Tämä olis tietysti ollut kalliimpi ja työläämpi tapa toteuttaa koko homma, mutta olisi toiminut yhtälailla koska sanktiot olisivat pitäneet huolen siitä, että kukaan ei riskeeraisi laittomalla elektroniikalla.
Toivottavasti tämä nyt jää tähän, potentiaalia nimittäin on, että tämäkin räjähtää silmille. On selvää, että jos muut joutuvat käyttämään samaa elektroniikkaa mitä Mäcci on aina käyttänyt niin kyllähän siitä lyhyellä aikavälillä on hyötyä Mäcille nyt nähdyllä tavalla. Vaikka boksi olisi kuinka uusi, perustuu se kuitenkin aina aikaisemmille versioille. Tämä etu tosin tasoittunee.
Tähän tosin jos liitetään Mäcin corporate governance ongelmat mitkä on siis ihan todennettuja, ainesta on vaikka mihin. On aivan selvää, että Ferrari kokee kärsineensä vääryyttä siinä kuinka koko Spygate hoidettiin FIAnkin taholta ja tätähän on hyvä käyttää keppihevosena. Tosin myös BMWsn suunnalta kuuluu purnausta. Hienostihan tämäkin kausi alkaa!