Mclarenin uusi keula Monzaan?

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Veikkaanpa että Mclarenin uusi, suorempi keula olisi juuri Monzaa varten erityisesti suunniteltu sen muodon vuoksi. Oletettavaa on että keula vähentää ilmanvastusta, koska se ei kaarru niin jyrkässä kulmassa alas kuin delfiininokka. Lisäksi sen leveämpi muoto ohjaa ilmaa(ihan ilman insinööritutkintoakin on pääteltävissä) enemmän auton "yli".

Paljon on puhuttu eri valmistajien Monzan low downforce -paketeista, olisiko tämä Mclarenin vastaus haasteeseen?:ahem:
 

Shammy

Well-known member
Liittynyt
19.7.2003
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Onko muualla vielä tän päivän kuvia kuin http://www.xpb.cc :ssä? Siinä näytti Wurzilla olevan ainakin leveämpi keula testeissä.

Edit: jaajaa.. onhan niitä jo paljon f1racing.netissäkin
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Luulisin että Mäcillä testataan joka tapauksessa tuota uutta keulaa, sillon viimeksihän heidän testit meni persiilleen sateen takia, joten nyt kuivalla saadaan parempaa arviota uudesta keulasta....
huomatkaa Williamsin uusi etusiiven muoto...

tällainen oli Spassa


ja muistutukseksi vielä Mäcin vanha ja uusi keula....

 
Viimeksi muokattu:

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Toivottavasti tulee Mäkkiin muutama kymmenys vauhtria lisää Monzaan ja McLarenille kaksoisvoitto :thumbup:
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
vermula sanoi:
Toivottavasti tulee Mäkkiin muutama kymmenys vauhtria lisää Monzaan ja McLarenille kaksoisvoitto :thumbup:


Takasiipi näyttää sille et suorilla mennään kovaa. Keula on tässä kyl delfiini malli
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
JKulmala sanoi:
Takasiipi näyttää sille et suorilla mennään kovaa. Keula on tässä kyl delfiini malli
Katoppas tarkempaan. On se leveempi malli. F1-Totalilla ja F1-Racingissä olevat kuvat on kaikki sellasia missä on toi leveempi keula.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Observer sanoi:
Katoppas tarkempaan. On se leveempi malli. F1-Totalilla ja F1-Racingissä olevat kuvat on kaikki sellasia missä on toi leveempi keula.
Jep, kun katsoo nokan mersun merkkiä, huomaa onko nokka leveä vai kapea :thumbup:
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Joo taitaa olla katsoin punasen värin sävystä sitä, mut se nyt voi olla mikä vaan.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Uutta keulaa ainakin testataan Monzassa. Tässä kuva päivän testeistä.

 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
tuosta Karpowin postaamasta kuvasta kyllä näkyy vauhti :thumbup:
MP4-19B senkuin kaunistuu koko ajan, ja autohan on kaunis vain silloin kun se voittaa ;)
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Toi keula on uudempi versio uudesta. Katsokaa kuvia tarkkaan.
Uusi uudempi keula taitaa olla vielä vähän leveämpi ja lisäksi siinä on hyvin pieni "ilmanottoaukko" keulan kärjessä.
Vanha uus keula: (ennen Saksan GP:eetä oli testeissä)


Uusi uudempi keula: (Nytten testeissä)
 
Viimeksi muokattu:

Jaki

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
180
Takasiipi on ainakin litteä kuin lahna. Lujaa taidetaan mennä!! Ja noissa kuvissa on myös eroa moottorin ilmaottoaukossa ja sen ympärissä; moottorikate taitaa olla kans uus ja toimia tuon ohuemman takasiiven kanssa?
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Jaki sanoi:
Takasiipi on ainakin litteä kuin lahna. Lujaa taidetaan mennä!! Ja noissa kuvissa on myös eroa moottorin ilmaottoaukossa ja sen ympärissä; moottorikate taitaa olla kans uus ja toimia tuon ohuemman takasiiven kanssa?
Joo kaikki tallit ottavat miltei aina monzassa hyvin "litteän" ja suoran takasiiven käyttöön.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Monet tallit esittelee Monzaan radan luonteen vuoksi omat low-downforce aerodynamiikkapackit. Monzassa on niin paljon suoraa, että drag pyritään minimoimaan ja hakemaan suuria suora nopeuksi. Tämä tarkottaa yleensä kaksi-elementtistä etusiipeä, jos talli muutoin käytää kolmi-elementtistä (esim. Ferrari ja McLaren). Takasiivissä taas on mahdollisimman vähän kulmaa.
 
Ylös