taitaapi tulla monzaan uusi nokka...
McLaren-autoissa nähdään viikonloppuna Monzan radalla ajettavassa Italian GP:ssä aerodynaamisia muutoksia sekä etu- että takasiivekkeessä.
Monzan pitkille suorille halutaan kova huippunopeus. Niinpä autoissa on vähemmän downforcea - eli käytännössä pienemmät siivekkeet - kuin muilla radoilla.
- Tulemme käyttämään etu- ja takasiivekkeistä muokattuja versioita, jotta downforcen määrä jää vähäisemmäksi, McLaren-Mercedeksen F1-yksikön johtaja Martin Whitmarsh kertoi.
Kimi Räikkönen pyrkii Belgian GP:ssä ajamansa voiton jälkeen kärkisijoille myös Monzassa.
- Span tuloksen jälkeen odotan todella innolla sitä, että pääsen viikonloppuna ajamaan Monzaan. Toivottavasti olemme jälleen kärjessä. Monzassa on vuosien saatossa nähty hienoja taisteluja, ja olisi hienoa päästä jatkamaan sitä trendiä, Räikkönen ennakoi.
(MTV3)
ainaski siipihirvitykset muuttuvat