Mclarenin uusi keula Monzaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja formulastara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joni sanoi:
Tuossa paikassa on ainakin menty 375, ei kyllä varmaa tuossa ollu sentään niin paljon vauhtia onneksi. :nope:
Verrataan vaikka hirmumyrskyyn, joka lähestyy USAn rannikkoa Bahama.saarten kautta kuljettuaan, jossa tuulen nopeudeksi mitattiin 65m/s eli 234 km/h. Tuollainen tuuli saa suurta tuhoa aikaan, mutta formula kulkee 100m/s, se on käsittämätön vauhti!!! :eek!:

Siinä kun nostaa käden pystyyn, se lentää taivaan tuuliin ja jos vaikka rengas hajoaa, ei mene hetkeäkään kun vauhti on tippunut vain osaan huippuvauhdista, varsinkin jos auto kääntyy sivuttain.

Olikohan schumilla unkari-spec renkaat alla? Eivät käyttäneet spassa kun eivät tienneet kestäiskö ne.

Joni sanoi:
Tuossa paikassa on ainakin menty 375, ei kyllä varmaa tuossa ollu sentään niin paljon vauhtia onneksi. :nope:
Hmm, mun tietääkseni F1:llä ei olla menty 375km/h nykyisillä kilparadoilla,

Matxi sanoi:
Hmm, mun tietääkseni F1:llä ei olla menty 375km/h nykyisillä kilparadoilla,
ei munkaan mielestä, muistasin että 368 tms on korkeimpia....

Duunari sanoi:
siin ei vaa oo mun mielestä mitää samaa :)
ei munkaan mielestä, Ferrarin keulan alaosa on korkeammalla, keulan yläpinta on pyöristetty kun taas Mäcillä liki tasainen...
myöskin aivan keulan etuosasta Ferrari on voimakkaasti pyöristetty kun Mäcillä taas "littana".... verratkaa itse :)

Ferrari:
z042.jpg

McLaren:
z047.jpg

Tuo Macin väritys haittaa aika paljon muotojen tarkempaa tutkimista, mutta minustakaan noissa ei paljon samaa ole. Toinen on ferrarikeula ja toinen sorsanokka! :p

Joni sanoi:
Viime vuoden Monzan testeissä Schumi ajoi jotain 375.
niin kai, mutta huippunopeudet rekisteröidään vain kisojen yhteydessä, helppohan testeissä olis vääntää minimisiivellä lujempaaki ;)

FO110K sanoi:
niin kai, mutta huippunopeudet rekisteröidään vain kisojen yhteydessä, helppohan testeissä olis vääntää minimisiivellä lujempaaki ;)

Niin mutta toi kolari tapahtui testeissä. ;)

Taallapain kirjoitettiin etta vauhtia oli 360 km/h.

Aika mautonta olla iloinen kun toinen vetaa tuolla vauhdilla seinaan kumin puhjetessa... :yuck:

Myllis sanoi:

Aika mautonta olla iloinen kun toinen vetaa tuolla vauhdilla seinaan kumin puhjetessa... :yuck:
Eikö Schumifanit tehny sitä saksassa katsomossa kun Kimi ajoi suoraan ulos heidän edessään?

vermula sanoi:
Eikö Schumifanit tehny sitä saksassa katsomossa kun Kimi ajoi suoraan ulos heidän edessään?

Onko pakko vajota samalle tasolle? :thumbdown Harvinaisen kehno selitys, "kun tuo toinenkin teki samalla tavalla".

Viimeksi muokattu:
Myllis sanoi:

Minä en todellakaan iloinen ollut. :doubtful:

:nope:

tarvii sanoa että ei mua paljon liikuttais vaik sil kävis mitä.. mut en mä nyt juhliskaan.. iha sama mitä se touhuu :P

Mäkkifanit järkyttyy kun Schumi ajaa seinään, ferrariivanit riemuitsee kun Kimi törmäilee.. Ei yllättäne ketään?:thumbdown

Viimeksi muokattu:
Delfiinistä vesinokkaeläimeen.

...ei itseasiassa yhtään paha-asia.....Delfiinihän on tunnetusti suhteellisen tuore asukki pallomme päällä, joten lastentauteja oli odotettavissakin. Vesinokkaeläin sen sijaan on näitä evoluution ihmeitä, ja jos luonto on oikeassa McLaren uudistaa mallinsa seuraavan kerran joskus vuonna 2450.

thInk sanoi:
Mäkkifanit järkyttyy kun Schumi ajaa seinään, ferrariivanit riemuitsee kun Kimi törmäilee.. Ei yllättäne ketään?:thumbdown

Järkytys on suorastaan jopa koskettaen havaittavissa tästä ilmapiiristä :rolleyes: