Froilan Gonzales
Well-known member
- Liittynyt
- 21.7.2008
- Viestit
- 897
Ja varoitus sitten Vettelille. Eli ei rangaistusta.
Jep ja vois olla vaikka asfaltin päällä niin toimis... :wink:Radan ulkopuolelle riittäisi metrin siivu hiekkaa. Loppuisi ne tahallaan oikaisut.
Oikein! Vettelin käytös oli aika asiantonta vaikka sinänsä tuon raivon ymmärränkin, mutta kun näyttää siltä että radalla saa välillä tehdä mitä huvittaa ilman rangaistuksia niin olisi minusta aika kohtuutonta jos tuollaisesta olisi jotain ajokieltoa tai lähtöruuturangaistuksia tullut.Ja varoitus sitten Vettelille. Eli ei rangaistusta.
Vettelin turhautumisen ymmärtää. Ferrari kertoi tälle, että Verstappenin pitää siirtyä edestä pois ja antaa sijoitus vaikka oikeasti mitään virallista infoa ei ollut tullutkaan. Varmaan tuon Red Bullin oman spekulaation takia päättelivät näin.68 To Max Verstappen OK give the position, I think you’re going to have to give the position, Max.
68 From Max Verstappen Let me know.
68 To Max Verstappen OK stay there.
71 To Max Verstappen Alright mate this is going to be investigated after the race so keep your head down. Two laps.
69 To Sebastian Vettel OK Verstappen has to give you the position. Watch for Ricciardo behind. Three laps to go.
69 To Sebastian Vettel He has been informed, he has to move.
Kuskit ovat eri linjalla FIA:n kanssa. Jos he sen takia ovat "väärässä", niin ehkä sitten. Minun näkemykseni FIA:n linjasta on se, että turva-alueet on suunniteltu onnettomuustilanteita silmälläpitäen, ei normaalia kilvanajoa ajatellen. Eikä FIA selvästikään allekirjoita turva-alueiden rankaisutehtävää, joita Ricciardo ja monet täällä penäävät.http://www.suomif1.com/2016/10/jopa-f1-kuljettajat-pitavat-nykyisia-turva-alueita-lapsellisina-virheesta-pitaisi-joutua-maksamaan/
Kaikki kuskitkaan ei pidä asfalttiturva-alueista, vai ovatko kuskit väärässä?
Radan ulkopuolelle riittäisi metrin siivu hiekkaa. Loppuisi ne tahallaan oikaisut.
Tämä on jo monesti todettu täysin kuolleeksi ajatukseksi. Jälkimmäinen lienee tarkoitettukin vitsiksi. Kuulalaakerit asfaltin päällä ovat yksinomaan vaarallisia.Jep ja vois olla vaikka asfaltin päällä niin toimis... :wink:
Niitä on tehty jälkikäteen, kritiikin takia. Samaten esim. Hockessa on määritelty se, mihin mennessä ykkömutkan jälkeen pitää palata radalle (ihan hölmö idea mielestäni, koska se käytännössä laillistaa turva-alueen käytön radan jatkeena). Meksikossa on ykkösmutkassa nurmikon takana asfalttialue. Nurmikko oli mahdollinen, koska siinä oli kohtuullisesti tilaa.Toi sun iänikuinen "FIA:ta ei kiinnosta miten hyvin turva-alue rankaisee ulosajosta, joten älkää kitiskö" -argumentti ei tosin pidä shikaanien kohdalla (mikä Meksikon 1-2-3 käytännössä on), kun FIA on niiden kohdalla jo aiemmin taipunut: Montrealissa ja Sotshissa on pantu turva-alueelle tötsiä jotka pitää kiertää, ettei voi oikaista kun missaa jarrupaikan. Monzassahan vastaavia on ollut suunnilleen aina.
Niin. Sääntöjen mukaanhan kilvanajon on tapahduttava valkoisten viivojen välissä, mutta tuossa on oikein erikseen määritelty, ettei tarvitsekaan ennen kohtaa X."Käytännössä laillistaa"?
Ko. sääntöä on valvottu samanlaisella pieteetillä kuin pyöräilykypäräpakkoa suomessa, mutta sen suhteen ongelmaa ei sulla ole, ennen kuin säännöissä mainitaan, että kuskit rikkovat sääntöä joskus? Käytännössä kun tuo hidastava paluureitti kannustaa kuskeja pysymään radalla sen sijaan, että tarkoituksella oikaisevat aina kun takana oleva tulee liian lähelle - samalla kun turvallisuusnäkökohta toteutuu edelleen - niin minä en nyt ollenkaan ymmärrä sinun logiikkaa.Niin. Sääntöjen mukaanhan kilvanajon on tapahduttava valkoisten viivojen välissä, mutta tuossa on oikein erikseen määritelty, ettei tarvitsekaan ennen kohtaa X.
Jep. Miksi tästä tilanteesta pitää koittaa väkisin tehdä Vettelistä syytöntä tuollaisella kuvakaappauksellaEi hattu mitä paskaa tuo kuvakaappaus on. Ricciardolla kävi ratti tuossa asennossa noin 0,1 sekunnin ajan, kun hän joko korjasi auton heijausliikettä tai yritti saada renkaisiin eloa. Kannattaa katsoa vaikka YouTubesta klippi ohitustilanteesta. Jostain syystä Pööni ei ole vielä poistattanut niitä.
Tottakai minulla on ongelma sen suhteen. Valkoisten viivojen sääntö pitäisi olla ehdoton (poislukien ilman omaa syytä poistumiset). Juuri siksi minua hiertää ratkaisut, jotka murentavat tuota sääntöä. Mitään rajaa paluulle ei pitäisi olla, koska radan ulkopuolella ei alun alkaenkaan pitäisi ajaa.Ko. sääntöä on valvottu samanlaisella pieteetillä kuin pyöräilykypäräpakkoa suomessa, mutta sen suhteen ongelmaa ei sulla ole, ennen kuin säännöissä mainitaan, että kuskit rikkovat sääntöä joskus?
FIA:n ehdottomasta säännöstä. Sen pitäisi vain valvoa sitä tiukemmin. En ole erityisesti viivästettyjen aikarangaistuksen kannattaja, koska rangaistu saattaa kyetä nollaamaan rangaistuksen vaikutuksen jo ennen kuin kärsii sen. Mutta jos hän saa esim. drive-throughn, sijoituksen huonontuminen vaikeuttaa vaikutuksen nollaamista. Toisaalta drive-through tuntuu aika isolta rangaistukselta tuollaisesta rikkeestä. Jokin VSC -tyyppinen kierrosaikarajoitus voisi olla hyvä, jos saadaan toimimaan. FIA saa pähkäillä rangaistukset. Mitä minä teen? Minä vain katson kisoja.No mitä teet sitten jos ne sun ehdottomasta säännöstä huolimatta oikovat radan ulkopuolella (esim. Nico Montrealissa pari vuotta sitten, Lewis Monacossa ja Meksikossa tänä vuonna jne)? Aikasakkoa vaan niin perhanasti?