Joel Hallikainen
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 5105
Onkohan Ferrarilta rekrytty strategiaväkeä kun ryssivät Russellin voitonkin Spassa. Hamiltonin "vääryydet" hyttysen skeidaa valtameressä verrattuna Russelliin.
Varmaan joskus Häkän aikoihin ollut viimeksi tälläisiä ongelmia rengaslämpöjen kanssa, kun jollain oli huopien kanssa joku sensori-/sähkövika, mutta en kyllä muista, että kenellä se olisi ollut, enkä muista yhtään muuta kertaa. Googlekaan ei osannut auttaa asiassa sen enempää.Edellisessä kisassa hamin renkaat kylmät
aika-ajoissa ja jousitus väärin koottu.
Nyt Mesen päämekaanikko tarkistaa Hamin auton tehdyt asiat erikseen muutosten jälkeen. Aika erikoista, että tallin joutuu tarkistamaan ammattilaisten työn tällä tavalla. Tosin nämä mokatkin erittäin omituisia. En edes muista, että milloin viimeksi olisi ollut esim kylmät renkaat ja nyt ollut jo kahdesti samassa autossa.
Liekö siinä aiemmassa sähköpostissa saattanut olla perääkin, kun saman tien muuttui menokin silloin
https://www.f1oversteer.com/news/ted-kravitz-spots-something-unusual-happening-in-lewis-hamiltons-garage-at-singapore-grand-prix/
Paitsi sitä voittoa ei olisi tullut, jos älytöntä riskiä ei olisi koetettu.Onkohan Ferrarilta rekrytty strategiaväkeä kun ryssivät Russellin voitonkin Spassa. Hamiltonin "vääryydet" hyttysen skeidaa valtameressä verrattuna Russelliin.
Mene ja tiedä, 1.5kg verran talli ryssi. Jos tuo olisi tapahtunut Hamiltonin autoon niin Mersun toimistolla olisi seuraavana aamuna ollut ihmisoikeusjärjestö.Paitsi sitä voittoa ei olisi tullut, jos älytöntä riskiä ei olisi koetettu.
Aikamoinen lista siihen nähden mitä on oikeasti nähtyNyt siellä kuitenkin päämekaanikko tarkastaa tehdyn työn, niin tuskin ihan hyvikseen moista tapahtuu. Ja onhan siellä ollut tosi omituisia juttuja. Pari kertaa kylmät renkaat. Kovat renkaat muutamalle vikalle kierrokselle kylmällä ilmalla, kun olisi ollut pehmeitäkin. Säätötestgaukset, ym ym ym, noita riittää.
Ja Russellin kohdalla tämä mainitsemasi oli varmasti tallin ja kuskin yhteinen riski Ja muutenkin aivan erilainen juttu. Muutenkin Russell ks strategiaa itse ruinasi ja todennäköisesti vakuutellut tallia, ennen kisaa että siihen varmasti kykenee. Ei kyenny
Myös Ham on melkein koko kauden ollut nokkamiehenä antamassa Russellille vetoapuja aika-ajoissa. Russellin rengastaktiikka myös sanellut myös Hamin taktiikan ja jouduttu usein aivan liian aikasin varikolle. Näitäkin riittää vaikka kuinka, eikä silti ole edes johdossa pisteissä.
Kuulostaa ihan siltä että Hamiltonin tiimiradio olisi tälläkin hetkellä auki.Nyt siellä kuitenkin päämekaanikko tarkastaa tehdyn työn, niin tuskin ihan hyvikseen moista tapahtuu. Ja onhan siellä ollut tosi omituisia juttuja. Pari kertaa kylmät renkaat. Kovat renkaat muutamalle vikalle kierrokselle kylmällä ilmalla, kun olisi ollut pehmeitäkin. Säätötestgaukset, ym ym ym, noita riittää.
Ja Russellin kohdalla tämä mainitsemasi oli varmasti tallin ja kuskin yhteinen riski Ja muutenkin aivan erilainen juttu. Muutenkin Russell ks strategiaa itse ruinasi ja todennäköisesti vakuutellut tallia, ennen kisaa että siihen varmasti kykenee. Ei kyenny
Myös Ham on melkein koko kauden ollut nokkamiehenä antamassa Russellille vetoapuja aika-ajoissa. Russellin rengastaktiikka myös sanellut myös Hamin taktiikan ja jouduttu usein aivan liian aikasin varikolle. Näitäkin riittää vaikka kuinka, eikä silti ole edes johdossa pisteissä.
Nyt kannattaa ennemmin käydä sanomassa toi kuitenkin päämekaanikolle, kun käyttää aikaansa aivan huuhaahan. Eiköhän se kuuntele. Päämekaanikko@mese.f1, tossa osoite.Aikamoinen lista siihen nähden mitä on oikeasti nähty
Joka kerta kun Hamilton valittaa radioon saadaan tilanne tulkittua sabotaasiksi. Joka kerta kun Hamilton jää tallikaverin taakse saadaan tilanne tulkittua koekaniintumiseksi tai uhrilahjaksi sellaisella paatoksella että Tommi Läntisen Via dolorosakin jää kakkoseksi.
Oukkidoukki, heitän päämekaanikkoa meililläNyt kannattaa ennemmin käydä sanomassa toi kuitenkin päämekaanikolle, kun käyttää aikaansa aivan huuhaahan. Eiköhän se kuuntele. Päämekaanikko@mese.f1, tossa osoite.
Ja onhan se ihan selvää kun katsoi Singaporen, että Ham ei enää osallistu tallin palavereihin. Sen verran oli itse pihalla omasta taktiikastaan, kun joutui sitä kyselemään erikseen Bonolta.
Hamilton otettiin sisään kymmenen kierrosta ennen Russellia ja käytännössä ketään muuta. Minä en ainakaan onnistunut keksimään tälle päätökselle mitään järkevää syytä.Ferrarilla Sainzia pyydettiin päästämään Leclerc ohitse kierroksella 46, mutta tietysti suurimmat rikokset tapahtuivat taas Mersulla. Siinä onkin Hamiltonille kulttuurishokkia kerrakseen ensi kaudella. Hamiltonin vauhti hardeilla oli muutenkin melko luokatonta, joten Russell oli parempi Mersun kuskeista tällä kertaa.
Softit.Hamilton otettiin sisään kymmenen kierrosta ennen Russellia ja käytännössä ketään muuta. Minä en ainakaan onnistunut keksimään tälle päätökselle mitään järkevää syytä.
Hamilton halusi lähteä softilla, luotti varmasti, että turva-auto tulisi alussa ja olisi parantanut asemiansa. Nyt ei tullut turva-autoa niin joutui tulemaan muita ennen varikolle ja keskittyi sen jälkeen kitisemiseen.Hamilton otettiin sisään kymmenen kierrosta ennen Russellia ja käytännössä ketään muuta. Minä en ainakaan onnistunut keksimään tälle päätökselle mitään järkevää syytä.
Ei mitään järkeä koko taktiikassa. Vaikka olisi päässyt kärkeen, niin vanhat renkaat olisi joka tapauksesa aiheuttanut liian aikaisen stopin ja olisi joka tapauksessa pudonnut kauas taakse ruuhkaan. Vaikka tuota miten pyörittelisi, niin en tajua, että mikä olisi ollut Hamin kohdalla se punanen lanka. Myös rata on lyhyellä lähtösuoralla sellainen, että se vähänenkin hyöty, jonka olisi voinut saada pehmeistä ei tällä radalla lähtökohtaisesti edes onnistuisi, kuten nytkin näki, että suora ei riittänyt.Hamilton otettiin sisään kymmenen kierrosta ennen Russellia ja käytännössä ketään muuta. Minä en ainakaan onnistunut keksimään tälle päätökselle mitään järkevää syytä.
Russellin vauhti omilla mediumeillaan oli kuitenkin vaan 0,1 nopeampaa, kun lähti edestä pois pehmeillä renkaillaan, niin ei sekään nyt selitä ihan aikaista pysähdystä ja kuski ihmetteli pysähdyksen aikaisuutta joka tapauksessa.Softit.
Hamiltonin olisi pitänyt mennä maisemaan softeillaan, mutta oli lähinnä tulppana Russellille. Sainz pysähtyi mediumeilla 4 kierrosta aikasemmin kuin Hamilton softeilla että taas kaikki keskittyminen menee Mersun tekemisiin samaan aikaan kun Sainzilla oli vielä huonommat taktiikat, mutta tämä on ollut trendi Hamiltonin kanssa; uhriutuminen.Russellin vauhti omilla mediumeillaan oli kuitenkin vaan 0,1 nopeampaa, kun lähti edestä pois pehmeillä renkaillaan, niin ei sekään nyt selitä ihan aikaista pysähdystä ja kuski ihmetteli pysähdyksen aikaisuutta joka tapauksessa.