Mercedes ostamassa McLarenin!?

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
Partsi sanoi:
Tosta listasta joku "pikkutalli" pois ja tilalle Volkkari, millä nimellä se sitten olisi? Audi? Eikös se omista Porchenkin tai ainakin osan siitä?
on muuten toisin pain toi omistus:

VOLKKARI

Shareholder Structure as of December 31 2005*
In percent of subscribed capital

Foreign institutional investors 31.1%
Private Shareholders/Other 24.5%
Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG 14.0%
State of Lower Saxony 13.6%
Treasury ordinary shares* 9.8%
German institutional investors 7.0%


(Source: December 2005 Shareholder ID)


PORSCHE

The common stock is held by members of the Porsche and Piëch families.
More than half of the preference shares are held by institutional investors such as investment funds, banks and insurance companies.
These are mainly based in Great Britain, the USA and Germany, but to a lesser extent also in other European countries and Asia.
Slightly less than half of the Porsche preference stock is widely distributed among private investors, primarily in Germany.
Holders of Porsche AG's common stock also hold preference stock.

(Source: Porsche.com)
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Yuri Borzenokóv sanoi:
"ensimmäisten uutisten yhteydessä todettiin, että Dennis jatkaa tallipäällikönä"

Molempia versioita on ollut liikkeellä?

Kerropas muuten, höynä, että miksi DaimlerChrysler haluaisi osake-enemmistön tallista, jos se aikoo kuitenkin antaa Dennisin jatkaa nykyisellä paikallaan? Käyttää ehkä satoja miljoonia dollareita ilman että hyötyisi nykyistä suuremmasta omistajuudestaan mitään muuta kuin että nimi McLaren häviää F1:stä. Vai aikooko DaimlerChrysler mielestäsi hankkia kiristysruuvin Dennisiin?
Sinä tässä höynä olet. Miksikö Daimler-Crysler haluaa osake-enemmistön? No tietenkin siksi, että se saa oman tehdastallin. Nythän se on vain vähemmistöosakkaana McLaren -tallissa. Onko siinä jotain mikä menee ymmärryksesi yli? Ja miksikö se antaa Denniksen jatkaa? Tallissa on oltava tallipäällikkö. Denniksestä voidaan olla montaa mieltä, mutta hänen kokemuksensa omaavia tallipäälliköitä ei vapailla markkinoilla nyt pilvin pimein ole.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Niin tietysti Dennisillä kokemusta on vaikka muille jakaa. Mutta sieltä vapailta markkinoilta ei myöskään löydy toista yhtä seniiliä ja kaavoihinsa kangistunutta has beeniä, jonka käsitys tiimityöstä on noin tiukasti jumittunut 80-luvulle ja jonka yhteistyökyvyttömyyttä kadehtisi varmaan jopa itse Mahmoud Ahmadinejad.

Eli Törni on sitä mieltä ettei DaimlerChryslerilla ole tässä mitään takana? Täysin motiiviton impulssi tuhlata ehkä n. 300 M$ saadakseen ei yhtään mitään? Tehdastalli McLaren jo on; eiköhän esimerkki Wiliams opeta meille mitä tallille (ja sijoituksen arvolle) tapahtuu kun autotehdas lähtee pois tukijoukoista. Hampaaton juoksupoika se klanipää on jo nykyiselläänkin, tarvii isännän luvan kaikkeen. Rättipää-miljonääri nyt vain on keksinyt mahdollisimman tyhmän ja kalliin tavan hankkia itselleen pit pass.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yuri Borzenokóv sanoi:
Mutta sieltä vapailta markkinoilta ei myöskään löydy toista yhtä seniiliä ja kaavoihinsa kangistunutta has beeniä, jonka käsitys tiimityöstä on noin tiukasti jumittunut 80-luvulle
Mitäs vikaa 80-luvussa on? McLaren oli ykkösten menestynein talli niillä metodeilla. Tallissa siis sellaisiä "lampaita" kuten Lauda, Rosberg, Prost ja Senna.
Hampaaton juoksupoika se klanipää on jo nykyiselläänkin, tarvii isännän luvan kaikkeen.
Denniskö? Hän on McLarenin sekä hallinnollinen että operatiivinen johtaja. Mercedeksellä ei ole sananvaltaa niin kauan kuin Ojjeh kannattaa Dennisin johtajuusmandaattia.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Yuri Borzenokóv sanoi:
Eli Törni on sitä mieltä ettei DaimlerChryslerilla ole tässä mitään takana? Täysin motiiviton impulssi tuhlata ehkä n. 300 M$ saadakseen ei yhtään mitään?
En nyt ymmärrä mitä väkytät. Mikä oli Toyotan motiivi saada oma tehdastalli? Miksei heille riittänyt moottoritoimittajan rooli? Mikä nyt ylipäätään on suuren autotehtaan motiivi saada oma tehdastalli formuloihin.

Eli totta kai Daimler Chryslerillä on tässä jotain takana; saada oma tehdastalli. Ja nyt siihen avautuu mahdollisuus. Mikä ihme tässä on niin vaikea käsittää?
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Pidättekö mahdottomana ajatuksena sitä että Mersuksi muututtuaan tallipäällikön pestiä alkaisikin hoitaa eräs banaaneja jauhava punapukuinen herra. En edes ilkeä sanoa sitä nimeä vielä ääneen. :eek!: :eek!: :eek!:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Pidättekö mahdottomana ajatuksena sitä että Mersuksi muututtuaan tallipäällikön pestiä alkaisikin hoitaa eräs banaaneja jauhava punapukuinen herra. En edes ilkeä sanoa sitä nimeä vielä ääneen. :eek!: :eek!: :eek!:
Se oliskin erittäin suuri isku! Nimittäin tifoseille! :D
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"Eli totta kai Daimler Chryslerillä on tässä jotain takana; saada oma tehdastalli. Ja nyt siihen avautuu mahdollisuus."

Törnillä pää kolahtanut? Lakkaa nyt hokemasta tuota "tehdastalli.. haluu tehdastallin, koska haluu tehdastallin". Jos tuollaisia kehäpäätelmiä haluaisin kuulla niin lukisin maikkarin F1-kolumneja. Kerro nyt mitä DaimlerChrysler hyötyy siitä että se ostaa lisää osuutta tallista, joka jo käytännössä sen on.

Ihan rehellisesti sanottuna se ei enää edes kiinnosta minua. Tuo Toyotan F1-tallin perustamisen ja DaimlerChryslerin osuuden lisäämisen vertaus oli nimittäin kyllä niin uskomaton että vei aika lailla huomioni. Että jos nyt jotain pientä tarkennusta laittaisi että millä perusteella näitä kahta tilannetta voi verrata toisiinsa? Vai onkse "haluu tehdastallin" vastaus molempiin? Noh, eipä enää tarvitse pohtia mikä on elämän syvin tarkoitus.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Se on kyllä totta. Mutta ennen kuin tuollainen nero pystyy toimimaan niin silloin pitää Ron sedän olla Paragonin porttien ulkopuolella pysyvästi.
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
?????

Siis onko tämä asiapuoli vai vapaa?

Tarttis tehrä jotakin!
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Se on kyllä totta. Mutta ennen kuin tuollainen nero pystyy toimimaan niin silloin pitää Ron sedän olla Paragonin porttien ulkopuolella pysyvästi.
Schumi voi olla hyvä kuljettaja. Mutta tekeekö se hänestä hyvän tallipäällikön? Ei välttämättä. Ja mikäs Mr Mercedes Schumi muka on?
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Yuri Borzenokóv sanoi:
Törnillä pää kolahtanut? Lakkaa nyt hokemasta tuota "tehdastalli.. haluu tehdastallin, koska haluu tehdastallin". Jos tuollaisia kehäpäätelmiä haluaisin kuulla niin lukisin maikkarin F1-kolumneja.
Valtataistelu, valtataistelu ja valtataistelu. Jos haluat "kehäpäätelmiä" lukea, niin lue omat kommenttisi tästä topiikista. En minä tuollaisen "plantun" kanssa enää jatka tästä aiheesta.

Hauskaa jatkoa :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
patriot sanoi:
Schumi voi olla hyvä kuljettaja. Mutta tekeekö se hänestä hyvän tallipäällikön? Ei välttämättä. Ja mikäs Mr Mercedes Schumi muka on?

En tiedä käsititkö tahallasi väärin mutta en todellakaan tarkoittannut Schumia. RB sieltä Ferrarin varikkomuurilta saattaisi olla yksi vaihtoehto Mersun tulevaksi tallipäälliköksi.


 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Yuri, Mersu haluaa McLarenin Mersuksi.
Autotehtaat ovat epäurheilullisista (näkyvyys, raha, myynti, jne...) syistä mukana tässä busineksessa.

Mersu haluaa myydä enemmän mersuja, ja siksi on oleellista saada Mersu f1-kerhon täysvaltaiseksi jäseneksi.
Nythän Mäkki mielletään yleisesti brittitalliksi. Tämä muuttuu kun Mersu heivaa laarenit sivuun ja ajaa puhtaasti omalla brändillään.

Larenin menestys ei varmasti myy niin paljon mersuja kuin Mersun menestys.

Urheilu on sivuseikka - Money talks.
Simple as that.

EDIT : Sillä, että Dennis jatkaa Mersun tallipäällikkönä (jos jatkaa) ei liene suurtakaan merkitystä. Pääasia että f1-rataa kiertävä brändiohjus mielletään mersuksi. Se ja sama kuka tallia päälliköi. Ferrari on Ferrari ilman Todtiakin samoin kuin Rellu on Rellu ilman Flaaviota.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
kc4197 sanoi:
Yuri, Mersu haluaa McLarenin Mersuksi.
Autotehtaat ovat epäurheilullisista (näkyvyys, raha, myynti, jne...) syistä mukana tässä busineksessa.

Mersu haluaa myydä enemmän mersuja, ja siksi on oleellista saada Mersu f1-kerhon täysvaltaiseksi jäseneksi.
Nythän Mäkki mielletään yleisesti brittitalliksi. Tämä muuttuu kun Mersu heivaa laarenit sivuun ja ajaa puhtaasti omalla brändillään.

Larenin menestys ei varmasti myy niin paljon mersuja kuin Mersun menestys.

Urheilu on sivuseikka - Money talks.
Simple as that.

EDIT : Sillä, että Dennis jatkaa Mersun tallipäällikkönä (jos jatkaa) ei liene suurtakaan merkitystä. Pääasia että f1-rataa kiertävä brändiohjus mielletään mersuksi. Se ja sama kuka tallia päälliköi. Ferrari on Ferrari ilman Todtiakin samoin kuin Rellu on Rellu ilman Flaaviota.
Juuri tästä on kysymys. Kaikki eivät tätä kuitenkaan ole ymmärtäneet, vaan elävät joissain haavemaailmoissa.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
MaranelloRed sanoi:
En tiedä käsititkö tahallasi väärin mutta en todellakaan tarkoittannut Schumia. RB sieltä Ferrarin varikkomuurilta saattaisi olla yksi vaihtoehto Mersun tulevaksi tallipäälliköksi.


Eikös nuo kaksi hemmoa ole aina kuuluneet samaan pakettiin.. Ties vaikka kokeilis mestaruutta vielä kolmannessakin tallissa.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"En minä tuollaisen "plantun" kanssa enää jatka tästä aiheesta"

No niin, nyt on nähty kaikki: kertaalleen karkoitettu, useaan kertaan riidan provosoinnista varoitettu ja rangaistuksien kiertämisen yrityksestä jo kertaalleen kiinnijäännyt Ilmari alkaa leikkiä marttyyriä. Laittaisin tähän erittäin ivallisesti nauravan hymiön, mutta futisforum on valitettavasti jälleen kaatunut.

"näkyvyys, raha, myynti, jne..."

Niin mistäs sitä näkyvyyttä nyt sitten tulisi lisää? Eiköhän se nyt ole tässä vaiheessa jo vähän yksinkertaisemmallekin katsojalle selvä minkä autotehtaan leirissä "McLaren" on. Ei sellaista tallia ole edes olemassa kuin McLaren, se on McLaren-Mercedes ihan TV-ruudussakin. DaimlerChryslerilla on nykyiselläänkin melko vapaat kädet päättää siitä, miten se haluaa tavaramerkkiensä näkyvän autossa ja tiimissä yleensä. Eipä taida pahemmin McLaren-nimeä edes autossa näkyä.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Yuri, sinä kun olet näemmä näitä "ylivertaisen tietäväisiä", niin kerro meille umpitolloille miksi Mersu sitten OIKEASTI hankkii McLaren tallin omistuksen itselleen?

Mikä on mersulle se salainen, parempi, syy hankkia lareni kuin jo mainittu raha, näkyvyys ja markkinointi? (lue: imagon vahvistaminen)

Älä pidä meitä tolloja enää jännityksessä vaan kakase salaisuutesi ulos ;)
Sinä kun näyt tietävän meitä muita paremmin.


EDIT: Empiiristen havaintojeni perusteella sekä minä, että ystäväni, appiukkoni, rakas avopuolisoni ja työkaverini puhuttelevat McLaren-Mercedes tallia "Mäklaareniksi".
Ei suinkaan mersuksi. Toki suurimmalla osalla on käsitys siitä kenen moottorilla siellä ajetaan, mutta se auto (ja talli) joka miljoonissa kodeissa näkyy GP viikonloppuisin on meidän maallikoiden mielikuvissa McLaren. Ja autotehtaiden markkinointi perustuu nimenomaan mielikuviin. Jokainen Mercedeksen ostaja ei taatusti ole F1-fanaatikko vaikka hänellä sattuisi jokin mielikuva rataa kiertävistä autoista olemaankin. Silloin on tärkeää että puhutaan yleisesti Mersusta - eikä "MäkLaarenista".

"Niin mistäs sitä näkyvyyttä nyt sitten tulisi lisää?"
Lue edellinen kappale oikein hitaasti ja ajatuksella, mieti vielä hetki (ja toinenkin) ja tee lopulta syvälliset johtopäätöksesi. :wink:

Tämä on vain oma vaatimaton mielipiteeni asiasta. Sinulla saa olla omasi - kerro se toki meille muillekin.
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Turun Sanomat, Monza

HEIKKI KULTA

McLaren yrittää napata Brawnin

Schumacherin läheisenä työkaverina tunnettu tekninen johtaja Ross Brawn jättää Maranellon tämän kauden päätyttyä.

Sapattivapaalle siirtyvä britti-insinööri puntaroi parhaillaan McLarenilta tullutta supertarjousta. McLaren kaipaa kipeästi huipputason vahvistusta erityisesti taktiikkapuolelle.

Julkaistu 9.9.2006 2:03:06


Näinhän se menee. McLaren tulee iskemään varmasti lujaa rekrytointi osastolla tulevina vuosina ja varmasti jo lähiaikoina. Brawn on yksi kärkipään nimi ja tiedä vaikka Schumikin sapattivuoden jälkeen olisi ostolistalla.
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
MaranelloRed sanoi:
Turun Sanomat, Monza

HEIKKI KULTA

McLaren yrittää napata Brawnin

Schumacherin läheisenä työkaverina tunnettu tekninen johtaja Ross Brawn jättää Maranellon tämän kauden päätyttyä.

Sapattivapaalle siirtyvä britti-insinööri puntaroi parhaillaan McLarenilta tullutta supertarjousta. McLaren kaipaa kipeästi huipputason vahvistusta erityisesti taktiikkapuolelle.

Julkaistu 9.9.2006 2:03:06


Näinhän se menee. McLaren tulee iskemään varmasti lujaa rekrytointi osastolla tulevina vuosina ja varmasti jo lähiaikoina. Brawn on yksi kärkipään nimi ja tiedä vaikka Schumikin sapattivuoden jälkeen olisi ostolistalla.
Jep. Juuri näin, mahtavaa. Mäkki yrittää tietenkin heti eliminoida Kimin kaikki mahkut jatkossa. Brawn on joskus sanonut että haluaa viettää enempi aikaa perheensä kanssa englannissa, joten varmasti esim, silverstone ja PARAGON ovat mielusia uusia työympäristöjä hänelle...
 
Ylös