Tota noin, jos henkilöomistajakaksikko olisi tavoittelemassa maksimaalista tuottoa omistukselleen niin olis kannatanut katsoa mitä Alonso uudella autolla ja uudella rengasmerkillä saa tällä kaudella aikaiseksi. En usko, että diili olisi tehty sen takia, että osakkeista olisi saatu merkittävästi ylihintaa tulevan kauden odotuksiin nähden. Tai sitten odotukset eivät ole kovin kummoiset.
Selvästi kyse ei ole siitä, että tallissa olisi ainakaan liikaa rahaa. Tuskin uusi omistaja tuo kilpailullisesti mitään talliin, vaan kyse on lisärahoituksesta. Tuskin Ronilla tai tällä toisella henkilöomistajalla olisi tarvetta myydä omistustaan, jos tallin finanssit olisivat kunnossa. Nythän emme tiedä miten äänivalta jakaantuu uudessa omistajakuviossa. Veikkaan että jakautuu niin, että Dennis säilyy kontrollissa.
Tällaisia liikkeitä (omistuksen dilutointi "lähellä olevalle taholle") tehdään yleensä silloin kun pelätään yhteistyökumppanin (lue Mersun) valtausyritystä rahapulatilanteessa (temppu tunnetaan nimellä "white knight"). Viimeaikojen juttujen valossahan näyttäisi siltä, että Dennis ja Mersu ovat olleet vähän eri linjoilla siitä, kenen tallissa pitäisi oikeastaan ajella. Väitän, että tallista puuttu rahaa, Mersu oli chippaamassa lisää pelimerkkejä pöytään sillä ehdolla, että äänivalta olisi siirtynyt Norbertille, Ron ei tykänny vaan järjesti tällaisen kuvion.
Tekee hyvää Alonsolle mennä talliin, jossa omistajat riitelee keskenään!!
Niin edittinä vielä: Mersun olisi järkeä kyllä ostaa koko roska, koska tällä hetkellä ei saada samanlaista markkinointihyötyä ulos omistuksesta kuin muut kaksi huipputallia (joiden nimeä voidaan suoraa käyttää lopputuotteen markkinoinnissa ilman jotain Mc-etuliiitettä, joka saattaa esim olla aika suojattu brändi). Ja näin varmaan on Mersullakin jo asioita mietitty pitkän aikaa, joten tällainen liike Dennisiltä ei ainakaan paranna yhteistyötä, joka ei viimeaikoina ole ilmeisesti sittenkään ollut ihan saumatonta.