Taustalla pyörii juuri Eurosportin uusinta. Mutta mitä katsomoita katselin aiemmin päivällä, niin ei ole Salpausselän kisatkaan entisellään.Salpausselän kisoja ei sovi unohdettavan, pyöriväthän ne parhaillaankin...
Mitä nyt parit yleisurheilun MM-kisat. Jälkimmäiset varsin surullisenkuuluisat myös.Mites olisi jos ei tuota olympialaista huomioitaisi, niin onko täällä mitenkä ollut maailmanlaajuista huomiota herättänyttä urheilutapahtumaa ollut? ...lukuunottamatta surullisenkuuluisia hiihdon mm-kisoja.
Ah...enhän minä teininä muistanut, jotta noita talvilajeja useampaankin otteesen veivattu.. Yleisurheilukisoista tuli mieleen lähinnä keli.Mitä nyt parit yleisurheilun MM-kisat. Jälkimmäiset varsin surullisenkuuluisat myös.
Lahti on hiihdon MM-kisoja järjestänyt useasti, ja ampumahiihdonkin.
Itse muistan erityisesti neljännet Lahden kisat, vuonna 1978. Tein siskojeni kanssa niistä A4-vihkosen. Kirjoituskoneella tyylittelimme etusivuksi silloisen kisalogon, ja kaikki reitit ja tulokset oli siististi paketissa. Takalo ja Riihivuori olivat kovia mimmejä tuolloin. :thumbup:Ah...enhän minä teininä muistanut, jotta noita talvilajeja useampaankin otteesen veivattu..
![]()
![]()
Yhtä lailla pitäisi ton pesäpallon itä-länsi -ottelun löytyä listalta. Yhtälailla kansallinen iso tapahtuma sekin on.
Tjooh.. läppähän toi pesis multa oli, mutta yhtä läppä toi super bowlkin. Kansallinen laji, jota seuraa moni, koska kansa on iso.
Näihin täytyy lisätä Helsinki City Run (puolimaraton), jossa oli viime vuonna yli 10 000 osallistujaa ja täksi vuodeksi osallistujarajaa on nostettu 14 000:een.Finlandia-hiihto massatapahtumana on suuri, samoin Helsinki-maraton ja Naisten kymppi, mutta kuinka urheilutapahtumiksi ne mielletään on sitten toinen juttu.