Mexicon ralli 2004

  • Viestiketjun aloittaja Late
  • Aloituspäivämäärä

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Tässä olis meikäläisen veikkaus:

1. Loeb
2. Grönholm
3. Rovanperä
4. Märtin
5. Sainz
6. Solberg
7. Hirvonen
8. Duval
 

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
1) Grönholm
2) Rovanperä
3) Solberg
4) Loeb
5) Hirvonen
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
1. Grönholm
2. Märtin
3. Loeb
4. Sainz
5. Rovanperä
6. Solberg (Petterillä pieniä ongelmia uudessa autossa)
7. Hirvonen
8. Duval
9. Galli
10. Campos
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Huh huh, ompas paha. Tiestön rankkuudesta ei juuri ole tietoa ja kun vielä uusia autojakin pukkaa...

1. M. Grönholm
2. M. Märtin
3. S. Loeb
4. H. Rovanperä
5. P. Solberg
6. C. Sainz
7. M. Hirvonen
8. F. Duval
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tiestöä on kehuttu aika paljon. Paasonen antoi juuri tulleessa haastattelussa ymmärtää, että ralli on mukava, koska ei tarvitse kierrellä kiviä, vaan saa vapaasti painaa. Tie on varsin kovaa ja se on yllättänyt monet; luultiin, että se on kreikan kaltainen sora-/kiviralli. Rallia on verrattu eniten Argentiinaan.

Nicky Gristyn mukaan n. 30% tiestöstä melko syheröä, 40% on keskinopeata ja loput on todella nopeata. Kuulostaa Grönholmin rallilta. Marcus on ollut viime vuosina Argentiinassa ehkä kaikkein vakuuttavin, joten nyt on lähinnä kyse puhtaasta kisasta ja Peugeotin vamiudesta soralla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tulipas Zepillä samannäköinen rivi. :thumbup:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niinpä näkyy. :) Voin vakuuttaa, ettei tarkoituksella.

Sainzin veikkasin todennäköisesti alakanttiin. Joku huippu tulee keskeyttään, joten siinäkin mielessä veikkaus ei tuu päteen, mutta kuinkas sitä veikkaat noiden kuskien suhteen... Tässä rallissa on todella monta kysymysmerkkiä. Oletin Citikan hyötyvän siinä tapauksessa, jos tiestö olisi ollut rankka. Kun näin ei ilmeisesti ole, tulee Fordin ja Pösön osakkeet nousemaan, koska he varmaan eniten hyötyvät nopeista ja kivettömistä teistä. Pitää vielä tarkistaa YLEn veikkaukseen...
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
1. Duval (toivottavasti ei kuitenkaan voita vielä)
2. Sainz
3. Galli
4. Loeb
5. Grönholm
6. Rovanperä
7. Panizzi
8. Paasonen
 

eph

Well-known member
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2641
Sijainti
Jyväskylä
Joopajoo, veikkauksen aika :ahem:

1. Sainz
2. Rovanperä
3. Märtin
4. Loeb
5. Grönholm
6. Solberg
7. Panizzi ;)
8. Hirvonen
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Viimeisin sääennustus:

Fri Mar 12 Isolated T-Storms 78°/50° 30 %
Sat Mar 13 AM Showers 81°/49° 40 %
Sun Mar 14 Scattered T-Storms 81°/51° 30 %
Lähde: weather.com
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Eiköhän Citikka paina nykyisin täysipanoisesti joka alustalla. Jo viime vuoden Argentiinassa Citikat olivat ihan Peugeotin ja Fordin tasoa ja sen jälkeen autoa on kuuleman mukaan merkittävästi saatu paremmaksi. Eli itse epäilisin, että oma veikkaukseni on paremminkin alakanttiin. On hyvin mahdollista kahden kärjessä tulee olemaan jompikumpi Citikoista.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Faustus taitaa hakea isomman puoleisia kertomia. :eek!: :doubtful:

Jos Duval voittaa tuon rallin ilman viiden kärkikaverin keskeytystä, niin se on ihme sanan varsinaisessa merkityksessä. Duval on ollut ihan hyvä hitaissa ralleissa, mutta kun yli 90 km/h keskinopeuksisissa soraralleissa kaveri on tähän asti jäänyt kärjelle 2 sekuntia kilometrillä, niin toiveita ei voi tähänkään ralliin paljoakaan asettaa.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Säästä tuli mieleen se mielenkiintoinen seikka, että wrc.comin mukaan Michelinin tiimeillä on pelkästään täysin kuivan kelin renkaita mukana tuolla Meksikossa.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jos tuo rengasjuttu pitää paikkansa, niin siinäpä nähdään taas Maxin sääntöjen erinomaisuus. Koko ajan saa olla hieman varpaillaan, kun rallin tulevaisuudesta päättää epäpätevät henkilöt.

Jos äkkiseltään oikein muistan, niin renkaita sai ottaa mukaan 60 kpl ja käyttää niitä sai 30 kpl. Onko Michelin ottanut tietoisen riskin ja ottanut mukaan eri variaatioita kuivan kelin renkaista? Ilmeisesti näin sen täytyy sitten olla.

Katsotaan pääseekö Hirvonen palkintopallille, jos meinaa pääsevät vetämään sateella oikeilla renkailla muiden ajaessa joillain itse veistetyillä. Mikä fiasko siitä tulisi.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Eikun katsomaan säätiedoituksia ja veikkauksia tekemään? :D
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Eihän mihinkään ralliin ole järkevää lähteä pelkillä kuivan kelin renkailla.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Subaru odd one out in tyre gamble
11 Mar, 15:17


Unknown territory combined with new tyre restrictions have put the top drivers in a quandary for the Corona Rally Mexico and some already fear that they don’t have the right tyres for the conditions.

New regulations not only limit crews to 60 tyres each, but obliged them to choose all 60 four weeks ago, as this is a non-European event. This has entailed educated guesswork on the weather and conditions in many cases and there are signs that the rally may be a good deal hotter and more abrasive than expected. Most of the stages are long - at least 25 kilometres - and have long, tyre-chewing corners.

Ford driver Markko Martin expressed concern that he hasn’t picked the very hardest Michelins. He is pinning his hopes on temperatures dropping to six-seven degrees Celsius first thing in the morning and that the altitude will sap power. The estimate is that stages climbing to 2,700 metres will cost as much as 50 bhp.

In contrast, Citroen is reckoned to have put last year’s exploratory visit to good use and chosen some of the hardest, Acropolis-type Michelins, although team personnel have been keeping their cards close to their chests.

But Subaru has generated the most surprise. While the Michelin teams have all nominated their closed-pattern, Acropolis-type GW tyre, Subaru hasn’t selected either the Pirelli equivalent, the XR, nor even the KC, the version of the K with the biggest blocks. One rival team manager said that he was “astounded”.

Petter Solberg maintains that he does have the right rubber, a point that team director David Lapworth reinforced.

“There’s quite a lot of loose, but it’s a real mix of surfaces. There’s quite a lot like Fafe [in Portugal], that sort of sandy surface you don’t wear down - and you’ve got the altitude,” Lapworth said.
Lähde: worldrallynews.com
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Luulisi, että jos renkaita on puolet enemmän kuin niitä käytetään, niin siellä olisi mukana ainakin jonkin verran sadekelin renkaita kaikilla tiimeillä.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Shakedownissa Loeb ajoi ulos osuttuaan isoon kiveen.

Lähde: wrc.com
 
Ylös