Mexicon ralli 2004

  • Viestiketjun aloittaja Late
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Rallin MM-sarjan ammattikuljettajat saavat perjantaina alkavassa Meksikon MM-rallissa tuntumaa Kansainvälisen autoliiton FIA:n uudistuneisiin rallisääntöihin.

Kuljettajat ajavat kisan ilman ns. etuautoja ja valitsevat renkaat tuleville erikoiskokeille jo ennen erikoiskoetta edeltävän huollon alkua.

Meksikon MM-ralli ajetaan Leonin miljoonankaupungin tuntumassa, noin 400 kilometriä pohjoiseen Mexico Citystä. Viidentoista erikoiskokeen sorapintaiset tiet ovat pääosin nopeita ja hyväkuntoisia. Reitti nousee parhaimmillaan 2700 metrin korkeuteen merenpinnasta, jossa ohut vuoristoilma syö jo moottoritehoja.

Uusilla rallisäännöillä saattaa olla vaikutuksensa kisan lopputulokseen. Tallit joutuvat valitsemaan kisassa käytettävät renkaat jo 3,5 viikkoa ennen kisaa. Rengasmäärä on rajoitettu Meksikossa 60:een per auto ja kuljettajat valitsevat renkaan seuraavalle ek-ryppäälle jo ennen edellisen huollon alkua aikatarkastusasemalle tullessa.

- Koska Meksikossa ei ole ennen ajettu MM-rallia, renkaat valittiin etukäteen näkemättä teitä. Jos valinnat menivät pieleen, kisa voi olla hävitty ennen kuin se alkaakaan, Fordin Markko Märtin sanoo.

Uutta Meksikossa on myös ns. liukuva huolto, jossa tallit rukkaavat autoja yksi kerrallaan. Kisassa käytetään myös uudenlaista tiukkaa aikataulua, jossa keskiviikko ja torstai nuotitetaan ja perjantaista sunnuntaihin ajetaan kisaan.

Kuljettajille aikataulu on ollut tiukka, sillä reitti oli käytännössä kaikille uusi, joten nuotit piti kirjoittaa alusta loppuun jokaiselle erikoiskokeille.

(MTV3-STT)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Toivottavasti saavat Loebin auton korjattua kisaan. Tai toisaalta, jos auto olisi vähän keskenkuntoinen, niin se voisi tasoittaa mm-sarjaa. :idea:
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Sää tällä hetkellä:

54°F
Light Drizzle

Lähde: weather.com
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Light rain failed to dampen anyone’s enthusiasm but the unforecasted torrential downpour that followed in both Guanajuato and León is sure to add a new dimension to what will already be an immense challenge for the crews. In the stages high in the mountains above the city, the previously dry roads are sure to have changed dramatically for the opening leg tomorrow, making the whole Mexican experience all the more unpredictable.
Lähde: rallymexico.com
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
on varmaa aika outoo seurata rallii ku ei oo ralli radiota enää
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Die Ergebnisse vom Shakedown:

1. Grönholm; Peugeot 307; 4 min 07,0 sec
2. Solberg; Subaru; 4 min 07,9 sec
3. Rovanperä; Peugeot 307; 4 min 10,0 sec
4. Hirvonen; Subaru; 4 min 10,3 sec
5. Duval ; Ford; 4 min 10,9 sec
6. Sainz; Citroen; 4 min 11,0 sec
7. Loeb ; Citroen; 4 min 12,2 sec
8. Märtin; Ford; 4 min 12,6 sec
9. Panizzi; Mitsubishi; 4 min 16,3 sec
10. Valimäki; Hyundai; 4 min 24,1 sec
11.Galli; Mitsubishi; 4 min 26,1 sec
12. Warmbold; Ford, 4 min 26,7 sec
13.Companc; Peugeot 206; 4 min 33,3 sec
Lähde: Auto, Motor und Sport
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Bosse 4 sekuntia edellä Lööppiä.

Solberg on aloittanut vielä huomattavasti kovempaa.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Solberg tulee ihan tautista vauhtia. toivottavasti nyt ei pelata renkailla. Toivottavasti Bossen Peugeot nyt kulkisi hyvin EK:n loppuosatkin. Voi olla, että nelivaihteinen aski kuluttaa renkaita enemmän, koska ruovitusta tulee lisää.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Koskas rovis lähtee? Viimesenä tehdaskuskina?
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Niin, Subarun sivujen mukaan pätkät ovat märkiä, joten luulisi heidän hyötyvän.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Solberg vain parantaa vauhtia Bosseen nähden
 
Ylös