No tämä on sitä myöten selvä.:idea: Vaan Schumi on papparainen siitä riippumatta menestyykö vai ei ... ... ... ... itse olen noin vuoden Schumia vanhempi .
No tämä on sitä myöten selvä.:idea: Vaan Schumi on papparainen siitä riippumatta menestyykö vai ei ... ... ... ... itse olen noin vuoden Schumia vanhempi .
:ahem: Ja tuleehan tässä jo eläkevakuutustakin makseltua, että ...No tämä on sitä myöten selvä.
Ei ihan ainoa sentään. Schumi teki varsin hyviä taktisia rengasvalintoja kisan aikana, pääsi ainakin kerran niiden ansiosta Webberin ja olikos se myös Hamiltonin eteen radalle vaikka oli jo tullut heidän toimestaan ohitetuksi.Ainoa plussa Kiinan gp:n osalta Schumacherille tulee siitä, että hän piti Hamiltonia varsin pitkään takanaan.
Olen eri mieltä. Mieshän on ajanut elämänsä aikana F1-autolla johdossakin enemmän kilometrejä kuin koko muu porukka radalla yhteensä.. Että eiköhän se siipiauton kuljettaminen ole periaatetasolla Michael Schumacherilla jos universumissa kenellä, hanskassa ja selkäytimissä.Siis vaihtelevat olothan on nyt kaikkea muuta mitä Schumi haluaa! Miten ajattelet vaihtelevien olojen paikkaavan kokemuksen puutteen viimeiseltä kolmelta vuodelta? Schumi tarvitsee kokemusta, ja kiitos idioottimaisten testauskieltojen ei voi sitä saada. Schumin menestys perustui paljolti todella suureen testaamiseen.
.
Schumihan on ajanut kutakuinkin niin kuin realistisesti saattoi odottaakin. Ukko on kuitenkin ollut sen kolme vuotta kotisohvalla kaljoittelemassa
Mitä? Eikö Schumacher enää rakenna itse autojaan ja tee säädöt sekä taktiikat, kuten Benettonilla ja Ferrarilla?Schumi on kuin Heikki kaudella 2008. Autolla pääsee, mutta kun "ei säädöt sovi hanskaan".
Vasta myöhemmin myönnetään, että ehkä suurin vika olikin itse kuskissa.
Erään toisenkin suomalaisen autolla pääsi tuona samana vuonna, mutta kun auto ei sopinut, säätöjä ei löytynyt ja renkaatkin olivat huonot... No, Schumacherin kohdalla tilanne ei ilmeisesti voi olla sellainen, vaan vika löytyy ainoastaan kuljettajasta.Schumi on kuin Heikki kaudella 2008. Autolla pääsee, mutta kun "ei säädöt sovi hanskaan".
Ilmeisesti auton kehitys ei ole nivoutunut yhtä vahvasti hänen ympärilleen, koska äijä on vasta palanut kuvioihin ja iskukyky on ollut kysymysmerkki. Keskinkertaisilla suorituksilla hän ei sitä 100% fokusta enää tule saamaan.Mitä? Eikö Schumacher enää rakenna itse autojaan ja tee säädöt sekä taktiikat, kuten Benettonilla ja Ferrarilla?
Jarna-ansa!Erään toisenkin suomalaisen autolla pääsi tuona samana vuonna, mutta kun auto ei sopinut, säätöjä ei löytynyt ja renkaatkin olivat huonot... No, Schumacherin kohdalla tilanne ei ilmeisesti voi olla sellainen, vaan vika löytyy ainoastaan kuljettajasta.
Voisin kuvitella, jos Kimi ajaisi ykkösissä hyvän kauden 2016, vetäytyisi, ja tekisi paluun 2020 (päälle nelikymppisenä) suunnilleen 4nneksi parhaaseen talliin, ajaisi muutaman kymmenyksen päässä/kierros alkukauden nopeana pidetystä nuoresta, ja viime vuosina kokemusta saaneesta, tiimikaverista pistesijoille kuitenkin yltäen, se olisi "ehdottomasti kovaa suoritusta"...Erään toisenkin suomalaisen autolla pääsi tuona samana vuonna, mutta kun auto ei sopinut, säätöjä ei löytynyt ja renkaatkin olivat huonot... No, Schumacherin kohdalla tilanne ei ilmeisesti voi olla sellainen, vaan vika löytyy ainoastaan kuljettajasta.
Ei ole tarkoitus aloittaa samaa vanhaa vääntöä, mutta miksi Schumacher vertautuisi juuri Heikkiin, eikä siihen toiseen tässä tilanteessa? Samoja juttuja hän on valitellut. Voihan siinä olla turhia selittelyjä(kin), mutta sekään ei ole mahdotonta, että valitukset olisivat aiheellisia, koska autoa ei ole juuri Schumacherin toiveiden mukaan suunniteltu ja hänen toiveensa ja "kehitysideansa" näkyvät luultavasti vasta myöhemmissä autoversioissa.Jarna-ansa!
Tuo Schumacherin koko Mercedes-ura on mielestäni toistaiseksi sellainen, että sen pohjalta ei vielä voi tehdä kovin päteviä päätelmiä. Puolet kisoista ovat olleet melko ongelmallisia kaluston puolesta ja selittikö Haug tänäänkin jotain, että Michaelin auto käytäisiin läpi, koska siinä mahdollisesti oli jotakin vauhtiin vaikuttavaa vikaa? Parin viime kauden aikana on tullut selväksi se, että auton ollessa omaan tyyliin sopimaton, hyväkin kuljettaja saattaa joutua tyytymään sijoilla 4-10 puurtamiseen.Schumi on ollut koko Mersu-uransa ajan huono. Schumin ja Heikin selittelyt (ei pitoa, renkaat kyrvähtää jne) nyt ovat niin samankaltaisia että totta munassa vika on kuskissa.
Mutta voidaan odotella vielä kauden puolivälin ohi, ennen kuin potkaistaan Schumi vanhainkotiin.
JJ mökelsi harjoituksissa, että Schumacherin ajotyyli jarrutuksissa poikkeaa nykykuskeista. Schumi ei käytä moottorijarrutusta hyväkseen likikään niin paljoa kuin uuden sukupolven urhot.Eilinen esitys oli omasta mielestäkin melko huono. BBC:n puolella selostajat ihmettelivät paljon sitä, että Schumacher ei päässyt edessä olevista ohi, vaikka pääsi lähelle. Jos jutut siitä, että Schumacherin jarrutusmatkat ovat paljon pidemmät kuin muilla kuljettajilla pitävät paikkansa, niin eipä tuossa sitten mitään ihmeellistä ole... Erittäin suuri heikkous, jos siihen ei ala tulemaan parannusta. Muut pääsevät jarrutuksissa helpommin ohi ja omat ohitusmahdollisuudet kuivuvat olemattomiksi.
Tuon pitäisi kuitenkin olla kai ihan perusasioita nykyformulassa, joten melko ihmeellistä, jos se muodostaa suuremmankin ongelman Schumacherille tälle kaudelle. Mielestäni tämä tuli esille ainakin siinä vaiheessa kun Michael yritti päästä Sutilin ohi ja lisäksi osassa tilanteissa, joissa Michael joutui ohitettavaksi. Vaikka Hamilton kauniisti sanoikin, että oli kova taistelu Schumacherin kanssa, niin ei se omasta mielestä siltä näyttänyt. Hamilton teki pari epätyypillisen vaisua yritystä ennen kuin meni ohi. Moni huonommilla autoilla ajava kuljettaja on tehnyt kärkipään autoja ajaville kuljettajille ohittamiset huomattavasti vaikeammiksi ja kymmenienkin kierrosten ajan. Mielestäni Schumacherin suoritukset eilisessä kisassa eivät kuulu tällaisten hyvien puolustustaistelujen joukkoon. Kyllä ajotyyliä pitäisi pystyä sen verran muokkaamaan, että saisi jarrutukset kuntoon. Eihän tuosta tule sitten mitään, jos ei pysty ajamaan kunnolla kilpailutilanteissa...JJ mökelsi harjoituksissa, että Schumacherin ajotyyli jarrutuksissa poikkeaa nykykuskeista. Schumi ei käytä moottorijarrutusta hyväkseen likikään niin paljoa kuin uuden sukupolven urhot.