Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin just.. Mut siis tarkoitinkin lähinnä sitä, että asiassa tuskin lienee ongelmia, kun pyörä on vain 3 vuotta vanha. Lienee siis selkeä juttu eikä varmaan tartte kuluttaja-asiamiehiä. :)

.. elleivät keksi syyttää mua tosta (mikä tuskin olisi yhtään myyjän eduksi näin sosiaalisen median aikakaudella).

Jos siellä on myyjänä se Myllypuron kaveri....yllättyisitkö positiivisesti?

Jos siellä on myyjänä se Myllypuron kaveri....yllättyisitkö positiivisesti?

Heh.. siis niinku näin:

Myyjä: "Jos pyörä menee rikki, älä siirrä sitä mihinkään vaan nosta kädet pystyyn. Henkilökunta kyllä tulee auttamaan".
Jac: "Mutkun auto tulee päälle"
Myyjä: "Ei ne tule päälle, kyllä ne sut huomaa."
*spläts*

Niin just.. Mut siis tarkoitinkin lähinnä sitä, että asiassa tuskin lienee ongelmia, kun pyörä on vain 3 vuotta vanha. Lienee siis selkeä juttu eikä varmaan tartte kuluttaja-asiamiehiä. :)

.. elleivät keksi syyttää mua tosta (mikä tuskin olisi yhtään myyjän eduksi näin sosiaalisen median aikakaudella).

Jep. Sitä vaan tarkoitin, että vaikka sille olisikin annettu vaikka vain 2 vuoden takuu, nin keissi on selvä. Fillarinrungon voi täydellä syyllä olettaa kestävän kauemmin-> uusi runko. Tämä on päivänselvä tapaus.

Monelle on turhan epäselvää kuluttajansuoja. Esim. muistaakseni jääkaapin voi perustellusti olettaa kestävän ainakin 5 vuotta, vai oliko peräti 8. Että jos tätä nuorempi jääkaappi sanoo moro, niin ei muuta valitusta sisään ja uutta peliin. Ihan sama mitä takuita on annettu.

Takuun uskoisin kohdistuvan vain runkoon (ilman polkimia, voimansiirtoa, ohjaustankoa, satulaa yms.).
Mä sanoisin että takuu kohdistuu runkoon, mutta koska kyseessä on ajon aikana tullut ongelma, täytyisi/olisi hyvä valmistajan tutkia pyörä "as is", eli siinä kunnossa kuin missä turma tapahtui.
Eli vaadit uuden fillarin tilalle (tai hyvitys vaihdossa kalliimpaan tmv.) kokonaisuudessaan.
Toisaalta uskosin myöskin valmistajan toimivan juuri näin, eli kokonaan uusi tulisi tilalle...

Jep. Sitä vaan tarkoitin, että vaikka sille olisikin annettu vaikka vain 2 vuoden takuu, nin keissi on selvä. Fillarinrungon voi täydellä syyllä olettaa kestävän kauemmin-> uusi runko. Tämä on päivänselvä tapaus.

Monelle on turhan epäselvää kuluttajansuoja. Esim. muistaakseni jääkaapin voi perustellusti olettaa kestävän ainakin 5 vuotta, vai oliko peräti 8. Että jos tätä nuorempi jääkaappi sanoo moro, niin ei muuta valitusta sisään ja uutta peliin. Ihan sama mitä takuita on annettu.
Senkin ymmärtäisi, että korvaisivat vaan osan hinnasta. Käytetty tuote tuskin oli uudenveroinen eikä sen muutenkaan voi olettaa ikuisesti kestävän. Vaikka pyöränrunko kyl mun mielestä on sellanen minkä pitäis olla käytännössä ikuinen. Sen pettäminen varoittamatta ei vaan ole hyväksyttävää missään olosuhteissa.

Noinhan se menee. Kun jääkaappi, pakastin tai pesukone kossahtaa takuuajan jälkeen, moni ei muista milloin vehje on hankittu tai kuitti ei ole tallella. Tommoset vempeleet on kotona suht tärkeitä ja moni ostaa pikapikaa uuden ja vasta jonkin tovin kuluttua tulee mieleen, jotta oisko kannattanut valittaa. Lisäksi aika harva jaksaa lähteä tappelemaan toimittajien kanssa.

Kyllähän se niin on, että kun kuluttajavalituslautakunta on antanut päätöksiä, niin aina huomioidaan tuotteen ikä. Esim. jossain autoissa on ollut:
- Korjauskustannukset 5000€
- Kuluttaja maksaa 500€, koska sai uudenveroisen tuotteen korjauksen jälkeen

tms.

Tuossa fillaritapauksessa mun mielestä olis kohtuullista että korjaavat fillarin vaihtamalla siihen uuden rungon. Mut upouuden fillarin antaminen tietty korvaisi kivasti tapauksen aiheuttaman mielipahan, eikä välttämättä tulis hirveesti kalliimmaks niille.

Tuossa fillaritapauksessa mun mielestä olis kohtuullista että korjaavat fillarin vaihtamalla siihen uuden rungon. Mut upouuden fillarin antaminen tietty korvaisi kivasti tapauksen aiheuttaman mielipahan, eikä välttämättä tulis hirveesti kalliimmaks niille.

Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että mielipaha voisi olla vakavempikin, jos esimerkiksi kallon iskeydyttyä asvalttiin olisi irronnut vasen silmä.

Tämä on hyvä demonstroida myös liiketiloissa esimerkiksi pantomiimilla.

Mä sanoisin että takuu kohdistuu runkoon, mutta koska kyseessä on ajon aikana tullut ongelma, täytyisi/olisi hyvä valmistajan tutkia pyörä "as is", eli siinä kunnossa kuin missä turma tapahtui.
Eli vaadit uuden fillarin tilalle (tai hyvitys vaihdossa kalliimpaan tmv.) kokonaisuudessaan.
Toisaalta uskosin myöskin valmistajan toimivan juuri näin, eli kokonaan uusi tulisi tilalle...

No mä oon ehtinyt jo irroittaa pyörästä renkaat, satulan yms. jatkokäyttökelpoisen, jotta sain romun bussissa kuljetettavaan muotoon. Näin ollen tietysti ymmärrän, jos jättävät ainakin ne renkaat veke siitä uudesta? (satulan nyt voin pistää vielä reppuun mukaan).

Hyvitystä / uutta fillaria vaadin toki, mutta yksityiskohdista en ala kinaamaan. Katsotaan mitä sanovat. Mulle kyllä riittää se uusi runkokin.

Edit: noiden kiekkojen arvo lienee lähempänä nollaa kuin viittäkymppiä. :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Mä luulen sen vasemman silmän heittämisen myymälän lattialle aiheuttavan suurehkoa mielenkiintoa myymälässä.

Tässä tuleekin vastaan se fakta, että ensivaikutelma on aina tärkein. Esitys täytyy lähteä sydämestä.

Mä luulen sen vasemman silmän heittämisen myymälän lattialle aiheuttavan suurehkoa mielenkiintoa myymälässä.

Dominic voisi demonstreerata pyöräilyssä puutuvia muniaan, heittämällä myymälän lattialle dildon, josta patterit on just nyykähtämässä.

Menet liikkeeseen sen pyörän kanssa ja kerrot olevasi onnettomuuteen joutuneen pyöräilijän veli. Otat takuuasiat puheeksi ja kysyt, että olisiko heillä pyörän sijasta pyörätuolia - se kun olisi nyt ajankohtaisempi. Niin muista puhua hiljaisella äänellä ja pää vähän kallellaan.

Haa

Sen verran nuista takuista ja tuotevastuista, notta mun tietokoneesta hajosi näytönohjain puolisen vuotta takuuajan päättymisen jälkeen. HP korjasi koneen suuremmitta vaikeuksitta. Koko juttu on kirjoitettu jonnekin forumin syövereihin, mutta en jaska sitä etsiä. Uskokaa vaan.