Aika huonosti alkaa tää viikonloppu. :thumbdown
Tuli Kelalta se peljätty lappu, joka ilmoitti mun tienanneen liikaa vuonna 2008, vaikka jo tukikuukausia silloinkin palauttelin. Omia tuloja tarkastellessa en tietenkään tajunnut ottaa huomioon semmoista saraketta kuin "luontoisedut", joita muutaman satanen kertyi työpuhelimen ja lounareiden muodossa ekaa kertaa elämässäin. Niin, ja tuli tehtyä pari kertausreissuakin (valmistava + sota), joissa väkipakolla halusivat maksaa mulle rahaa parin viikon lomailuista. Enhän mä niitä muistanut edes kaiveskella esiin kun räknäsin paljonko pitää maksaa takaisin.
Nyt ku hokasin, että nekin kuuluu pottiin niin laskeskelin ja pääsin samaan kuin mitä Kela oli laskeskellu. Eräpäivä 15.4, summa 574,54 e (298,00 e + 201,60 e + 15% kiinteä korko. Hyvin menee, opiskelijoilla tunnetusti on taskut täynnä rahaa näin keväisin. Täytynee jonkun toisen lompakolla käydä.
Eniten tässä hommassa taas vituttaa ajankohta ja toi "laiton" korko. Kuka muu saa periä tommosta korkoa Suomessa ilman että joutuu koronkiskonnasta vaikeuksiin?
Ja lopuksi: Tiedetään, "olisit laskenut tulosi kunnolla". Hitostako näistä kaikista asioista pystyy tavan tallaaja kaiken muun tohinan ohella kärryillä. Edellisenä vuonna meni laskut ihan oikein, kun ei ollut luontoisetuja saati kertausharjotuksia. Kantapään kautta se on kaikki opittava. Fiksumpi oppis muiden virheistä. Oppikaa te muut vaikka sitten mun.