Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Juskanen sanoi:
Eiks sullakin oo aina ollut taipumusta tuohon nenäverenvuotoon? Muksulla on sama homma. Alkuun mä olin ihan kauhuissani, kun siltä tuli nenästä verta, kun itsellä ei tule ikinä. Mutta sit siihen vaan tottuu, että välillä sitä vuotaa. Muksulla tuo ajoittuu enimmäkseen talveen, vissiin pakkaset ja kuiva ilma... Neuvolassa tuosta joskus puhuttiin, mutta kun hemoglobiinit yms oli kunnossa, niin totesivat vaan, että se on "taipumus". Sanoivat, että jos aivan jatkuvaan vuotaa, niin sitten niitä suonia voidaan polttaa tms.
Joo on mulla ollut pikkuskidistä lähtien tuo taipumus.. Ja mulla sitä kanssa yleensä tulee talvella ja sillon kun on kuiva ilma.. Mut tosiaan nyt ei ole kovin kuivaa ollut ja kun tarkemmin pohdiskelin niin nuo oireet raudan puutostilasta täsmää.. En sitten tiedä johtuuko verenvuotokin samasta asiasta, mutta oon kuullut että se vois liittyä raudan puutostilaan..

Noh pitänee ainakin tota a-vitaa käydä ostamassa, jos ei muuta..

SamiJ

Well-known member
Jacques sanoi:
Joo on mulla ollut pikkuskidistä lähtien tuo taipumus.. Ja mulla sitä kanssa yleensä tulee talvella ja sillon kun on kuiva ilma.. Mut tosiaan nyt ei ole kovin kuivaa ollut ja kun tarkemmin pohdiskelin niin nuo oireet raudan puutostilasta täsmää.. En sitten tiedä johtuuko verenvuotokin samasta asiasta, mutta oon kuullut että se vois liittyä raudan puutostilaan..

Noh pitänee ainakin tota a-vitaa käydä ostamassa, jos ei muuta..
Siitähän tuo käsittääkseni yleensä johtuu, että nenän verisuonet on sen verran "pinnassa", että ne alkavat vuotamaan. Itselläni oli sama vika ennen ja saattoi alkaa tosiaan yllättäen ja pyytämättä ja verta tuli aika runsaasti.

Ekan kerran tuota hoidettiin lääkärissä verisuonet polttamalla, mutta muutaman vuoden päästä homma uusi taas. Sillä kertaa sanottiin että vuotokohta on sen verran hankalassa paikassa, ettei tuo poltto onnistu, joten hoitona oli työntää semmonen puikko nenäonteloon joka kastellessa paisuu isoksi tupoksi. Tarkoituksena tuolla on että se puristaa ne verisuonet kasaan.

Tuon tupon laitto ja poisto oli arvatenkin aika helvetin epämiellyttävä toimenpide (itku pääsi), ja sitä piti pitää muutama päivä. Semmonen iso tuppo pään sisällä tietysti aiheutti jonkin verran myös päänsärkyä. Sitten kun se vetästiin pois, niin nenästä alkoi vuotaa samantien verta. Lääkärin ratkaisuna oli laittaa uusi samanlainen :D Muutaman päivän päästä taas ottamaan se pois ja yllättäen tälläkin kertaa verenvuoto alkoi heti tupon poistamisen jälkeen.

Seuraavaksi sitten ohjattiinkin johkin korva- ja nenäpolille jossa lykättiin jotain puudutusainetta klyyvariin ja lääkäri sörkki julman näköisillä työkaluilla nenän sisäpintaa, jotta siihen muodostuu arpikudosta ja suonet ei pääse enää vuotamaan. Muutama päivä oli rupea nenä täynnä, mutta eipä ole sen jälkeen nenä vuotanut verta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Maksaa ja muita sisäelämyksiähän sitä pitää raudanpuutteessa syödä.:ahem:

burb

.
Moe Szyslak sanoi:
Maksaa ja muita sisäelämyksiähän sitä pitää raudanpuutteessa syödä.:ahem:
Nyt pamahti ihan mieletön himo saada maksakastiketta. Tai jauhemaksapihvejä...
slurp :ahem:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Onpas tää apeat tunnelmat. :frown: Tsemppiä asianosaisille!

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Ankeat. V**utti aamulla niin kovin, että nousin puol kuudelta. Jotenkin jännä fiilis herätä, kääntää kylkeä ja tajuta, että v**uttaa niin kovin, että turha edes yrittää nukkua. Sit piti suihkussa vähän itkeä. Kai se päivä tästä taas valkenee.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Juskanen sanoi:
Ankeat. V**utti aamulla niin kovin, että nousin puol kuudelta. Jotenkin jännä fiilis herätä, kääntää kylkeä ja tajuta, että v**uttaa niin kovin, että turha edes yrittää nukkua. Sit piti suihkussa vähän itkeä. Kai se päivä tästä taas valkenee.
Sori.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Juskanen sanoi:
Jotain samanlaista täälläkin. Mut vaan vitutus on parina aamuna uhannut kahlia sänkyyn, kun kello soi. :thumbdown Voimia.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Paljon mukavampi olo tänään kuin eilen. Vaikka väsyttääkin. Oli kuitenkin mukava ilta eilen :)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Vähän väsyttää.. Ihme juttu.. Oon ollu tällä viikolla tosi väsynyt erityisesti iltaisin.. Kuitenkin oon nukkunut poikkeuksellisen hyvin.. Noin 8 tunnin yöunet oon kuitenkin pystynyt nukkumaan.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Jacques sanoi:
Vähän väsyttää.. Ihme juttu.. Oon ollu tällä viikolla tosi väsynyt erityisesti iltaisin.. Kuitenkin oon nukkunut poikkeuksellisen hyvin.. Noin 8 tunnin yöunet oon kuitenkin pystynyt nukkumaan.
Sä valmistaudut talviunille, kuten karhut näihin aikoihin tekevät.

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
uuuh... jännittää ja stressaa.. 5 päivää aikaa luoda konsepti valmiiksi 8 hiuskuvaan joilla olis tarkoitus yrittää saada ehdokkuus oman alueeni hollannin kampaajaksi.. saas nähdä. hermostuttaa.. mitä jos en osaa.

burb

.
lara sanoi:
uuuh... jännittää ja stressaa.. 5 päivää aikaa luoda konsepti valmiiksi 8 hiuskuvaan joilla olis tarkoitus yrittää saada ehdokkuus oman alueeni hollannin kampaajaksi.. saas nähdä. hermostuttaa.. mitä jos en osaa.
Osaat tietenkin ja pikku jännitys on aina paikallaan. :thumbup: