Mielisairaala

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Oletkos Sinä, arvon F1-forumisti, käynyt tai ollut otsikonlaisessa laitoksessa?

1) Potilaana
2) Omaisena
3) Henkilökuntaan kuuluvana

Pollia en tee aiheesta. Monestakin syystä.

Itse olen käynyt mielisairaalassa potilaan omaisena useita kertoja monia vuosia sitten. En osaa kertoa ahdistavampaa kokemusta elämästäni.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24222
Sijainti
lappeen Ranta
En minään noista vaihtoehdoista.

Kerran olen ollut keräämässä käytöstä poistetun mielisairaalan lääkäritiloista tms. samoin käytöstä poistettuja ruostumattomasta teräksestä tehtyjä instrumentteja metallinkeräykseen. Mielenkiintoisimmat ja/tai käyttökelpoiset härvelit napattiin itselle talteen.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Lenkkeilen usein koiran kanssa Päijät-Hämeen Keskussairaalan takaa, mielenterveysosaston asuntolan vierestä. Minulla on tietenkin tapana aina kysyä omalta koiraltani että onko se koira, vähintään pari kertaa päivässä. Olen siitä toikinkin joskus perustanut, mutta en nyt sitä varmaan tähän löydä. No, siitä taas kerran käveltiin ja kysyin että: "Lola", lola kääntää päänsä ja sitten kysyn: "Oletko koira?". Samalla huomaan että siinä mielenterveysosaston takana, ihan lenkkipolun varressa, on hoitaja röökillä. Kuulen kun hän huokaa syvää. Varmaan ajatteli että noista kaistapäistä ei pääse tauollakaan eroon.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Lenkkeilen usein koiran kanssa Päijät-Hämeen Keskussairaalan takaa, mielenterveysosaston asuntolan vierestä. Minulla on tietenkin tapana aina kysyä omalta koiraltani että onko se koira, vähintään pari kertaa päivässä. Olen siitä toikinkin joskus perustanut, mutta en nyt sitä varmaan tähän löydä. No, siitä taas kerran käveltiin ja kysyin että: "Lola", lola kääntää päänsä ja sitten kysyn: "Oletko koira?". Samalla huomaan että siinä mielenterveysosaston takana, ihan lenkkipolun varressa, on hoitaja röökillä. Kuulen kun hän huokaa syvää. Varmaan ajatteli että noista kaistapäistä ei pääse tauollakaan eroon.
Ei sentään soittanut vartijalle "Hei, tääl ois taas yks karannut, tuutteko ottamaan talteen"? :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itse en ole ollut ikinä mielisairaalassa missään roolissa. Tässä nyt alkaneen lomani aikana tulee tehtyä niin paljon parveketreeniä, etten ihmettele, jos joku hälyyttää valkotakkiset hakemaan säilöön.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Itse en ole ollut ikinä mielisairaalassa missään roolissa. Tässä nyt alkaneen lomani aikana tulee tehtyä niin paljon parveketreeniä, etten ihmettele, jos joku hälyyttää valkotakkiset hakemaan säilöön.
Eikös se nyt kuulu kestävyysurheilijan perusolettamuksiin, että päästä vähän viiraa?:eek:
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Jonkinlainen ansa tämä. Yksikään mielisairaalasta pisuaarin ikkunasta pihalle nakannut intiaani ei tähän lankea.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
4) tavarantoimittajana. Kupittaa ja Märynummi. Jälkimmäisessä oli kivat ulkoilualueet, jossa ne vähemmän kipeät saivat leikkiä ja hyppiä iloisesti.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
No nyt muistuu tarkemmin visiitti mieleen. Lentisseuran Caravelle tuli mua sieltä noutamaan otteluun konstaapeli ratissa. Oli Karkkilassa vieraspeli ja vieläpä nousun kannalta ratkaiseva ottelu kyseessä. Voitettiin matsi 0 - 3 ja tää oli se peli, jossa multa unohtui se pyyhe kotiin. Eli elämäni ainoa virhe tuli tuollakin reissulla tehtyä.:eek:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Tässä olen tovin pohtinut miksi vastaisin toikissa esitettyyn kysymykseen. En ole vielä keksinyt. Vastaan jos keksin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
En ole ollut. Kertoo Eksoten huonoudesta?

Yllättävän moni kaveri on ollut potilaana, eikä aihe ole ollenkaan tabu itselleni heidän kertomustensa takia.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tabuja vaan naamariin niin pärjää.:ahem:
Oikeanlaisia eri potilaille. Uskaltaako kysyä omalta kohdaltasi? Burnout? Yksi kaveri kertoi, että hänellä on niin pitkä pinna, että kun se lopulta katkesi niin sen kyllä huomasi. Nyt tietää varoa.
 
Ylös