Mielisairaala

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mitenkäs se polli olisi tästä kyselystä poikenut? Pollinhan voi tehdä siten, että vastaukset näkyvät anonyyminä tai nimimerkillä? (En ole vBulletinista varna, että näkeekö modet tai supermodet nimimerkillä äänestäneitä)

1-3) En.
Mites Vorna?

Jone, näkyykö ne crossi-kaatumiset vieläkin aivokäyrissä? Aikaahan niistä kaadoista on jo kovin.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mites Vorna?

Jone, näkyykö ne crossi-kaatumiset vieläkin aivokäyrissä? Aikaahan niistä kaadoista on jo kovin.
Ei tietoa. Magneetissa ei tietenkään mitään sellaisia näy. Mutta noin yleisesti iskut päähän, joista lähtee 'älyt ämpäriin' jättää jäljen. Vois kuvitella mitä käppyrää joku nyrkkeilijä piirtää paperille.:thumbfh:

Mitä itse olen diagnisoinut noita (ja samoja vaivoja mutsillakin) on se, että leposyke on niin helvetin matala, ettei riitä oikein rentona ollessa virta ihan ylimpään kerrokseen. Koska nämä on sattunut hyvinkin rauhallisissa olosuhteissa. Mutsilla olikin sitten loppusuoralla tahdistin päristämässä vähän vilkkaammin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Mitenkäs se polli olisi tästä kyselystä poikenut? Pollinhan voi tehdä siten, että vastaukset näkyvät anonyyminä tai nimimerkillä? (En ole vBulletinista varna, että näkeekö modet tai supermodet nimimerkillä äänestäneitä)

1-3) En.
Tähänkin voi äänestää anonyymisti kakkosnikillä, kunhan käyttää proxifytä ettei moderaattorit näe.

1-3 ei ole tullut käytyä. Psykolokin vastaanotolla kuitenkin joskus.
 
Viimeksi muokattu:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Miksi? Niinpä.

Viittaatko nyt, että mää olen ahdasmielinen, vaikka otin mielisairaalassa käymiset tai sairastamiset puheeksi, mutta paheksuin siitä vitsailua?

Mun mielestä mistään vakavasta sairaudesta ei pidä vitsailla. Ei alkoholismista, ei syövästä, ei skitsofreniasta, eikä mistään muustakaan. Väännä sää sitten sairauksista vitsiä, jos siltä tuntuu? Potilaat ovat sitten asia erikseen. He vitsailkoot keskenäns' asioistaan toisilleen, jos siltä tuntuu.

Mää en lähde pilkkaamaan ketään sairaudestaan.
Silloin kun jostain asiasta ei voi laskea leikkiä, on peli totaalisesti menetetty.
Pilkkaaminen taas toki on asia erikseen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eipä ole tullut oltua missään muodossa ko. paikassa.

Sen verran olen ollut asian kanssa tekemisissä, että erään aikoinaan hyvin läheisen henkilön äippä ja äippän miesystävä olivat molemmat laitoksessa välillä lepäämässä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Silloin kun jostain asiasta ei voi laskea leikkiä, on peli totaalisesti menetetty.
Pilkkaaminen taas toki on asia erikseen.
Näin on. Erityisesti stressaviissa tilanteissa leikinlasku on suotavaa. Esimerkiksi sotilaat tietävät varsinkin asioiden olevan varsin kehnolla tolalla, jos vitsiä ei irtoa.

Pilkkaamisesta ja halveraamisesta olen henkisen veljeni alpun kanssa samaa mieltä, toki.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Yhtä kaveria Kellokoskella tullut aikoinaan käytyä katsomassa. Yksi ahdistavimmista paikoista jossa olen käynyt.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Yhtä kaveria Kellokoskella tullut aikoinaan käytyä katsomassa. Yksi ahdistavimmista paikoista jossa olen käynyt.
Tästäpä alkoi muisti virkistyä.

Aikoinaan kaveripoppooseen kuulunut henkilö vaikuttaa nykyään hoitokodissa, useiden laitosjaksojen jälkeen. Kun ei viina riitä..
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Yhtä kaveria Kellokoskella tullut aikoinaan käytyä katsomassa. Yksi ahdistavimmista paikoista jossa olen käynyt.
Vankilat on kanssa aika sellaisia. Oltiin kauppisluokan kanssa Sörkässä katselemassa ja luokan tytöt sai aika irvokasta huomiota.

Onpa siellä tullut pelattua lentistäkin. Hävittiin.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Eipä ole tullut piipahdettua kyseisenlaisessa kohteessa missään roolissa. Ainakaan vielä.

Koputetaan puuta.
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Neibbs.

Muutama vuosi sitten kun jouduin psykiatriseen ensiapuun Reykjavíkissä, multa kysyttiin, että haluanko kirjautua osastolle. Sanoin notta neibbs. Yksilöterapian lisäks kävin ryhmäterapiassa muiden saman diagnoosin saaneiden kanssa, ehkä noin puolet oli paikan vakiasukkeja. Osa niistä ei kyenny edes puhumaan. Sillon huomasin, että asiat vois todellakin olla paljon huonommin.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Olen toki käynyt "Niemessä" morjestelemassa. Kahta eri tyyppiä. Kummankin sairauden puhkeamiseen mielestäni vaikutti liian helppo yhteiskunnan tuilla eläminen. Siihen tyhjiöön kun lompsii king alkohool ja muut nisupullavermeet kuin huomaamatta.

Toinen on haudassa ja toinen yksi lahjakkaimmista lauluntekijöistä, mitä tiedän. Hirvittävä sääli.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Olen toki käynyt "Niemessä" morjestelemassa. Kahta eri tyyppiä. Kummankin sairauden puhkeamiseen mielestäni vaikutti liian helppo yhteiskunnan tuilla eläminen. Siihen tyhjiöön kun lompsii king alkohool ja muut nisupullavermeet kuin huomaamatta.
Puhumattakaan 'kavereista', jotka myrkyttävät ja mädättävät sielun.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26858
Puhumattakaan 'kavereista', jotka myrkyttävät ja mädättävät sielun.
Jehovat?

En oo käyny vaikka siskopuoli laitoksessa taitaa vieläkin silloin tällöin olla. Sairautensa puhkeamista taisi ex-miehensä myötävaikuttaa vahvasti. Vieläkään ymmärrä miksi nuorimman lapsen jättivät sen juopon luo.
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Olen sairaanhoitaja akuuttipsykiatrian osastolla. Osastolla on potilaita umpipsykoottisista niihin, jotka ovat hetken aikaa huilailemassa. Kirjo osastoilla on siis varsin laaja. Edelleen vallalla on kova leimautumisen pelko mielenterveysongelmista kärsivillä ja erityisesti vanhemmilla ihmisillä "piirille" joutuminen on kova paikka. Nykyään yhä enemmän päihteet on osana potilaiden ongelmia, se on välillä varsin turhauttavaa näin henkilökunnan näkökulmasta. Yleensä päihdeongelmaiset ovat varsin hoitokielteisiä ja sairaudentunnottomia. Monilla jatkuukin sairaalakierre läpi elämän. Homma on kyllä varsin mielenkiintoista ja palkitsevaa, joskin joka hommassa on ne omat paskapiirteensä.
 
Ylös