Hyvä aihe, jota olen itsekin miettinyt usein.
Ajotyylistä johdattaisin keskustelun renkaiden lämpötilaan. Jotenkin amatöörinä ajattelisi, että puhtaan vesikelin suurin ongelma on lämpöjen pitäminen ylhäällä + vielä sopivassa suhteessa etu- ja takarenkaiden suhteen. Tässä toki vaikuttaa myös auton luonne renkaiden kulutuksen suhteen.
Olettaen että edelläoleva olisi totta, niin mikä sitten olisi se optimaalinen ajotyyli sadekelille? Taas puhtaalta mutulta ajattelisi että ns. puskeva ajotyyli olisi pois suljettu, mutta entä yliohjautuvuus vrt. "tasapainoinen" ajo? Ensin mainittu voisi olla oikea jos sadekelillä takapään hyvä pito korostuu, mutta varsinkin nopeissa kaarteissa voisi olla etua jos balanssi olisi kunnossa (edelleen lämpötiloja ajatellen). Tästä taas tullaan siihen että radan luonteella olisi aika paljon merkitystä, mikä ajotyyli auttaisi eniten.
Tämä ei toki pois sulje sitä, etteikö jollain olisi ihan oikeasti parempi perstuntuma kun mennään joka kierros muuttuvissa olosuhteissa mahdollisimman lähellä äärirajoja.
Tätä tyhjäpäiväistä ajatustenpyörittelyä pähkäillessä aloin miettimään, että renkaiden lämpötilat olisi aika mielenkiintoista dataa myös katsojille
EDIT: Tarkemmin ketjun lukien oikeastaan paska jätkä sen tiivistikin, alkaa mennä pahasti jarnan puolelle kun amatöörit yrittää mennä liiaksi nyansseihin.