Mikä on kuuluisin silta, jonka alla olette sitä sun tätä?

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Keksinpä tuossa hauskan ajanvietepelin, jonka idea tulikin otsikossa jo mainittua.
Tammikuun loppuun asti on aikaa vastata em. kysymykseen tähän toikkiin. Sitten puhallan pelin poikki ja tuomaroin kolme kuuluisinta jatkoon.
Finaaliin asettaudun mukaan minä itse kera aika kovan sillan - sellaisen, jolla olen toistaiseksi lyömätön tuolla oikeassa elämässä, jota minulla ei ole.

Sitten pollataan meidän neljän finalistin kesken Forumin Kuuluisimman Sillan Peikko.

Siis: Mikä on kuuluisin silta, jonka alla olette sitä tai jotain ihan muuta?
__________________
T: Nimimerkki Jusban
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Olen vihellellyt Kwai-joen sillan alla.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Intissä rynkkyä putsatessa olin joskus hieman sillassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Käynyt kävelyllä Brooklyn Bridgen alla :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18406
Tuskin kovinkaan kuuluisia olleet ne sillät mistä olen sitä sun tätä
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tower Bridgen juurella olin joulupäivänä.

Huohotusten sillalla olen kävellyt, eli ollut sillalla. Niin ja tuolla Rialtossa.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Pariisissa ollessani tuli Seine-ristelyillä alitettua ties kuinka monta siltaa – valitkaa niistä sitten se kuuluisin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tarkoitatko tätä Nallen kartanon siltaa? Vallankumousjuonia punoit siellä?
En tarkoittanut tuota, mutta tuli välittömästi mielihalu hyödyntää valtion kustantamaa sabotöörikoulutusta. Olen aina haaveillut siltojen räjäyttämisestä. Polttaminen on jotenkin niin pliisua, vaikka sitä olenkin tehnyt.

Tätä
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Pietarissa ollessani tuli Neva-ristelyillä alitettua ties kuinka monta siltaa – valitkaa niistä sitten se kuuluisin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Oheisen sillan alla tuli nöösipoikana "ajeltua" sillan kannen alapuolisissa teräsrakenteissa kulkevan huoltokelkan kyydittämänä edes sun takas. Lautapohjainen kelkka näkyy olevan purettu sittemmin pois, eikä tuo silloin reilu 30 vuotta takaperinkään ihan turvalliselta häkkyrältä vaikuttanu.
Erityisen kivaa oli etenkin silloin kun päältä jyristi menemään tavarajuna kun kyykittiin kelkassa.






Tuossa kuvassa näkyykin, että sinne on tehty sittemmin uusi, iso huoltokelkka (sillan vasemmassa päässä). Se lapsuusaikana käytetty härveli oli ehkä 2,5 metriä pitkä ja reilun metrin levyinen, lautapohjainen ja hutera pikku vaunu, jota liikutteli helposti käsin teräsrakenteista avittamalla edestakaisin sillan alla.


EDIT: YRTSI ISTUU KOIVUN RUNGON JA HUOLTOKELKAN VÄLISSÄ KIVELLÄ! :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Pietarissa ollessani tuli Neva-ristelyillä alitettua ties kuinka monta siltaa – valitkaa niistä sitten se kuuluisin.
Ekana tuli mieleen itellä brooklyn bridge viime keväältä, mutta en osannut varmaksi sanoa tuliko sen alla oltua. Nyt sitten muistin, että laivallahan se tuli alitettua. Joten vastaan tammerkosken sillan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Olen kävelly Kirjalansalmen sillan alla olevalla "pikkusillalla" kaiteineen. Nykyään sitä ei kuulemma enää ole siellä, kun siltaa remontoitiin muutama vuosi sitten. Pitänee tarkistaa asia joskus.
Juu, ei tällä kuuhun lennetä tässä kisassa.
 
Ylös