Mikko Alatalo

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Pyhitetääs tämä aihe foorumin pyhälle hahmolle, eli Alatalon Mikolle. Mikkohan on hieno mies ja ansaitsee oman toikin. Jos et tiedä kuka Mikko on, niin tässä vähän infoa miehestä:

Mikko Alatalo (s. 1. toukokuuta 1951, Kuivaniemi) on kansanedustaja ja niin sanottu "muusikko". Hän on kirjoittanut yli 1028 laulua, joista yksikään ei ole kuunneltava. Mikko Alatalon kantaa ottavat tekstit voivat herkimmille ihmisille olla liikaa, joten kannattaa jättää kuuntelematta.

Mittavan uransa aikana Mikko Alatalo on julkaissut mm. seuraavia albumeita:

Minä Mikko (1973)
Laula, Mikko (1974)
Minä Mikko,sinä Jane (1975)
Juicen kanssa (1975)
Hasa-Mikko (1976)
Mikäs se siinä (1977)
Juicen kanssa II (1977)
Tätä ikävää hyvää (1978)
Maalaispojan pallit (1980)
Suihkun lattia tulvii (1981)
Elämää suomalaismetsässä (1981)
III olutta kippaan - oksettaapi se vähemmän kuin terävät 3 (1982)
Serkun miljonääri (1983)
Pakolaisen karkoitus (1984)
Ränkkätänttä ja vittumainen Robotti (1984)
En humalassa är jag (1984)
Iloista kurjuutta (1985)
Syntynyt pakettiautossa (1986)
Runkkaus on bisnestä...Bisnes on hyvää(1987)
Taytyy olla hullu ettei sekoa (1988)
Lapsi on terve, minä en (1988)
Mikko "Mikko" Alatalo (1988)
Mikon karvat (1988)
Naapurin huumaa (1989)
Känkkäränkän apukoulu (1989)
21 suosittua naistenlaulua (1989)
Mikko - Metal Massacre (1990)
Känkkäränkän uudet vittuilut (1992)
Juicen ja Mikon parhaat panot (1992)
Kansankynttilä (1997)
Puuhamaa on rankka paikka (1998)
Homomiehen poika (1999)
Laulu hullusta (2000)
Mies, rillit ja kitara - Mikon parhaat (2002)
Juicen kanssa III (2005)
Siis niinku mitä (2006)
Näkö Meni, Terveys Jäi. (2011)
Känkkäränkkä näkee kaiken kahtena (2012)
Mies Sinisten Rillien Takaa (2020)
Rilli Rock (2028)
Juicen Haamun Kanssa Kummittelemassa (2030)
Siitä se lähtee...tai sitten ei (2031)
Tammerkosken sillan alla perseet olalla (2032)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mikon 70-luvun tuotanto ja laulaminen oli loistavaa. Mikon vetämät Per Vers runoilija, Odysseia ja esim. Hän hymyilee kuin lapsi olivat aikansa laadukkaimpia esityksiä. Yhteistyö Juicen (nuoriso, kyseessä on siis Pauli Juhani Leskinen Juankoskelta) tuotti hyviä kappaleita tukuttain Coitus Int:in aikaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tällainen toikki on just omiaan henkilöltä joka saa tyydytystä siitä että herjaa teini-ikäistä kehitysvammaista tyttöä.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Varmaan ihan hyvä laulaja joillekkin ihmisille jne, mutta minulle toisinaan Mikko Alatalosta tulee mieleen, Phoenixissa pelannut Mika Alatalo niinkuin tuolleen nimellisesti.

Lumipallo

Well-known member
Minulla on eräs rakas muisto Mikko Alatalosta, mutta se ei taida olla tästä maailmasta.

Kun olin lapsi, Mikko Alatalo oli Pikku Kakkosessa joka viikko tiettynä viikonpäivänä askartelemassa. Siihen askarteluun tarvittiin vain paperia ja sakset. Joka viikko ryhdyin hyvin virkaintoisesti askartelutoimeen, mutta lopulta tuloksena oli aina vain silppua ja hiukan turhautunut mieli.

Sittemmin olen alkanut epäillä tuon askartelumiehen olleen peräti joku muu kuin Mikko Alatalo. Lisäksi ihmettelen tuota askartelua, johon tarvittiin vain paperia ja sakset. Joka viikko. Olenkohan ikinä oikeasti harrastanut tuota silppuaskartelua vai onko tämä koko saaga kehittynyt mielessäni peittämään jonkin kivistävän lapsuuden trauman.

Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Mikon 70-luvun tuotanto ja laulaminen oli loistavaa. Mikon vetämät Per Vers runoilija, Odysseia ja esim. Hän hymyilee kuin lapsi olivat aikansa laadukkaimpia esityksiä. Yhteistyö Juicen (nuoriso, kyseessä on siis Pauli Juhani Leskinen Juankoskelta) tuotti hyviä kappaleita tukuttain Coitus Int:in aikaan.
Vaikka en tahtoisi, niin väkistenkin joutuu hiukan komppailemaan.

Knoukka

Well-known member
Peesaan. Ja kyllä Mikko teki vielä 80-luvullakin hienoja kappaleita. Esimerkiksi kaikkien tunteman helmen Ihmisen ikävä toisen luo vuonna.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Peesaan. Ja kyllä Mikko teki vielä 80-luvullakin hienoja kappaleita. Esimerkiksi kaikkien tunteman helmen Ihmisen ikävä toisen luo vuonna.
Tosin Mikon lauluääni (vaikka toki laulaa osaa) ei oikein iske. Jopa Juicen "päin vittua ja kunnolla" -tyyli iskee enempi.

Suomalaisen popmusiikin historia on muuten täynnä laulutaidoiltaan sen verran vajallista taapertajaa, että Mikko on varmaankin siinä ylimmässä kolmanneksessä.

Itsehän olen tosin ollut aina sitä mieltä, että rajallinen laulutaito on musiikintekijälle vahvuus jos sitä käyttää oikein.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tosin Mikon lauluääni (vaikka toki laulaa osaa) ei oikein iske. Jopa Juicen "päin vittua ja kunnolla" -tyyli iskee enempi.

Suomalaisen popmusiikin historia on muuten täynnä laulutaidoiltaan sen verran vajallista taapertajaa, että Mikko on varmaankin siinä ylimmässä kolmanneksessä.

Itsehän olen tosin ollut aina sitä mieltä, että rajallinen laulutaito on musiikintekijälle vahvuus jos sitä käyttää oikein.
Peesaan. Mieleen tulee Juice, J. Karjalainen, Jukka Kuoppamäki yms. jotka hallitsee/-i biisintekemisen suvereenisti, mutta esittämisen olis voinut jättää muille.

Laulaako Anssi Tikanmäki Juicen Atomisuoja-biisin?

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Peesaan. Mieleen tulee Juice, J. Karjalainen, Jukka Kuoppamäki yms. jotka hallitsee/-i biisintekemisen suvereenisti, mutta esittämisen olis voinut jättää muille.
Tai Irwin, jonka laulutapaa muutettiin tarkoituksella epäpuhtaampaan suuntaan ennen suurmenestystä.

Neumann, Olli Lindholm, Martti Syrjä, Pelle, Toni Wirtanen, Kaarle Viikate, Hynynen...

Edit.

M.A. Numminen...

Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Komppaan noita, jotka ovat kuulleet Mikko Alatalon tuotannosta muutakin kuin Puuhamaa-mainoksen. Ja lisään vielä, että ne ketkä Mikon kanssa ovat joskus tekemisissä olleet tai sanan vaihtaneet, voisivat ehkä luonnehtia avauspostausta puberteettikiimassa töräytetyksi aivopieruksi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Komppaan noita, jotka ovat kuulleet Mikko Alatalon tuotannosta muutakin kuin Puuhamaa-mainoksen. Ja lisään vielä, että ne ketkä Mikon kanssa ovat joskus tekemisissä olleet tai sanan vaihtaneet, voisivat ehkä luonnehtia avauspostausta puberteettikiimassa töräytetyksi aivopieruksi.
Nää ny o näitä, joiden äo on jossain meikäläisen leposykkeen (39) ja kengännumeron (42,5) välissä.

jjv

Arschloch
Minulla on eräs rakas muisto Mikko Alatalosta, mutta se ei taida olla tästä maailmasta.

Kun olin lapsi, Mikko Alatalo oli Pikku Kakkosessa joka viikko tiettynä viikonpäivänä askartelemassa. Siihen askarteluun tarvittiin vain paperia ja sakset. Joka viikko ryhdyin hyvin virkaintoisesti askartelutoimeen, mutta lopulta tuloksena oli aina vain silppua ja hiukan turhautunut mieli.

Sittemmin olen alkanut epäillä tuon askartelumiehen olleen peräti joku muu kuin Mikko Alatalo. Lisäksi ihmettelen tuota askartelua, johon tarvittiin vain paperia ja sakset. Joka viikko. Olenkohan ikinä oikeasti harrastanut tuota silppuaskartelua vai onko tämä koko saaga kehittynyt mielessäni peittämään jonkin kivistävän lapsuuden trauman.
Muuten kuulostaa tutulta, muttei kyseinen askartelijasetä muistaakseni ollut Alatalo. Joku hieman samannäköinen kyllä. Jotain näitä tv2:n vanhempia toimittajia. Olisko etunimi ollut Jukka. Mutta joo, silppua tuli.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Maailmanlopun meininki on jäänyt mieleen. Tämä oli Syksyn sävelessä vuonna -83 tai -84. Oli oikein robottikin tuotu "musavideoon".

Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Jos tuosta Alatalon musiikista vielä sen verran, että itse en kuuntele kuplettimusiikkia. Henkilönä Mikko sen sijaan on mukava mies.